• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

maximuspro

Panerai
2-Faktor
De jobbar ju på och uppskattar tiden utifrån inflöde och personal. Inte konstigt om det skiljer sig mellan olika perioder, julledigheter och annat påverkar ju. Tror knappast de prioriterar utifrån vem man skickar via.
Nä men vi har ju båda fått kostnadsförslaget efter julledigheterna men jag typ en vecka innan och att hans ska bli klar på halva tiden känns konstigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä men vi har ju båda fått kostnadsförslaget efter julledigheterna men jag typ en vecka innan och att hans ska bli klar på halva tiden känns konstigt.
Olika saker som behöver bytas? Delar som behöver beställas? De kanske kör som JLC och har samma urmakare för service som från början satte ihop klockan? Mycket som kan påverka...
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
@sherwan dags att slå till snart! Här får du en färsk bild!

IMG_7380.JPG
 

Oew

Rolex
Fick kostnadsförslaget för min FF precis.
Komplett service 7000: -
Polering 3800: - (har valt bort det)

Klar om 5 veckor. Fantastiskt. :)
Måste säga att jag är väldigt förvånad över pris och även hur snabbt det ska gå. Kan inte förstå hur det kan vara halva priset på service jämfört med min villeret...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha aldrig! Ville bara sukta honom. Han vill ha en BP!
Misstänkte det, vet ju att han vill ha en. Utgår dessutom från att jag står först i kön på din. :D
Måste säga att jag är väldigt förvånad över pris och även hur snabbt det ska gå. Kan inte förstå hur det kan vara halva priset på service jämfört med min villeret...
Skillnad i verk dock, ditt är väl bra mycket tunnare? Även äldre?
 

Oew

Rolex

Ceramic

Cartier
Men safir bezelen är ju så bling det kan bli och tar betydligt mer uppmärksamhet än den polerade boetten. Men det var just bezelen som fångade mitt intresse till en början i en positiv bemärkelse. Men så kommer tiden när man börjar syna i detaljerna och intresset stagnerar eller avtar.

Off topics: @Ceramic yes har aldrig varit på på GTG :) vi borde vara ganska många bananskalare som är på TS, KS och Tidsindikatorn och bor i väst Europa.

Eller hur, det borde vi ju få till!
 
Topp