• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
IMG_0382.JPG

Sunburst baby! HAGW!


Jag håller med, bildförbud till vi har dom åter!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med, elakt...
Det är ännu värre när man känner dessa tomtar, förutom KS så bombar de SMS bilder då och då ;)
@ Yonsson & Cristian, som en god vän brukar säga, Kurvas!
 

matage

Omega
Thanks!
När jag slutat fånle över sunburst, de knivskarpa fasningarna och den fantastiska länken ska jag ta mig i kragen och fixa några vettiga bilder och kanske drista mig till en paketöppningstråd.
(Natot beställdes samtidigt men kommer om en månad eller så - men jag har ingen brådska ;) )
 

demondave

Rolex
Thanks!
När jag slutat fånle över sunburst, de knivskarpa fasningarna och den fantastiska länken ska jag ta mig i kragen och fixa några vettiga bilder och kanske drista mig till en paketöppningstråd.
(Natot beställdes samtidigt men kommer om en månad eller så - men jag har ingen brådska ;) )

Skulle du lessna på länken när natot kommer kan jag köpa den billigt! :D

Grattis!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0588.JPG

Har äntligen hittat ett 23mm nato som är tillräckligt tunt för att få på plats (Zuludiver), satte på det imorse och vete fan vad jag ska tycka. Det är väldigt bekvämt men det gör ju klockan 2mm tjockare på handleden.

Går det att få en profilbild? Håller med om att det blir en bra kombo. Tool DeLuxe kanske man kan kalla det :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Som stolt ägare till en BP ff 5015 (och tidigare ägare till en 5085f).
Måste jag säga att jag är sjukt nöjd med min 5015.
Min kom på x71-länken men bytt ut först till ett gummi, sedan till svart nato och sedan svart Perlon med högpolerat vanligt strap-stålspänne, då jag upplevde att 45mm på så robust länk med lite för mycket IMHO som vardagsklocka på jobbet till kostym.
I övrigt sjukt nöjd med klockan på alla sätt.
Grym lume, sitter perfekt, lagom balanserad i utformning och vikt och framförallt imponerad av 120h gångreserv (ref 5015).
 

Bilagor

  • IMG_4094.JPG
    IMG_4094.JPG
    113.9 KB · Visningar: 76
  • IMG_4145.JPG
    IMG_4145.JPG
    82.4 KB · Visningar: 73
  • IMG_4156.JPG
    IMG_4156.JPG
    83.6 KB · Visningar: 75
  • IMG_4195.JPG
    IMG_4195.JPG
    148.1 KB · Visningar: 76

JLC

Panerai
2-Faktor
Hur fungerar det mer exakt? Är det ett dubbelgängat fast bandstift med torxmuttrar på vardera sida, eller sitter stift och skruvskalle ihop på ena sidan?
exakt som yonsson sa, man får skruva åt var sitt håll, eller som jag brukar göra, hålla emot med en 0,9mm hex insektnyckel på ena sida och skruva i/ur på den andra sidan. Tips att värma då de lät kärvar annars sists gängorna och lätt förstöra hex kanterna i muttern...
 
Topp