• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

JLC

Panerai
2-Faktor
Gör ett försök med länk igen.
IMG_4476.JPG


IMG_4475.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är det verkligen ingen i den här tråden som går igång på/äger en Bathyscaphe? Jag tycker ju själv att den är betydligt läckrare än FF. Jag förstår att min åsikt är i minoritet men det måste väl vara någon som äger en sådan? Som tyvärr tydligen obotlig flippare drar man sig ju lite för att köpa klockor som eventuellt tappar enormt i värde efter köpet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det verkligen ingen i den här tråden som går igång på/äger en Bathyscaphe? Jag tycker ju själv att den är betydligt läckrare än FF. Jag förstår att min åsikt är i minoritet men det måste väl vara någon som äger en sådan? Som tyvärr tydligen obotlig flippare drar man sig ju lite för att köpa klockor som eventuellt tappar enormt i värde efter köpet.
Kronografen är nice men den "vanliga" tycker jag har alldeles för mycket luft på tavlan. Jag har för mig att @Compiss har ägt den vanliga modellen utan kronograf.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Är det verkligen ingen i den här tråden som går igång på/äger en Bathyscaphe? Jag tycker ju själv att den är betydligt läckrare än FF. Jag förstår att min åsikt är i minoritet men det måste väl vara någon som äger en sådan? Som tyvärr tydligen obotlig flippare drar man sig ju lite för att köpa klockor som eventuellt tappar enormt i värde efter köpet.
beror väl lite på vad man betalar. Tror få betalar listpris för dem... :). Men tänk även på hur många de gör jfr Rolex miljonserier...inte helt fel med 120h gångreserv (ref 5015) heller!
 

watchxor

Omega
Är det verkligen ingen i den här tråden som går igång på/äger en Bathyscaphe? Jag tycker ju själv att den är betydligt läckrare än FF. Jag förstår att min åsikt är i minoritet men det måste väl vara någon som äger en sådan? Som tyvärr tydligen obotlig flippare drar man sig ju lite för att köpa klockor som eventuellt tappar enormt i värde efter köpet.
Jag skulle inte köpa en Bathyscaphe för mer än 75% av listpriset, i alla fall om du är beredd att handla via Chrono24. Vill du ha en av de vanligare modellerna i stål så går det nog att få ner det mer.
 

Dronten

Cartier
Är det verkligen ingen i den här tråden som går igång på/äger en Bathyscaphe? Jag tycker ju själv att den är betydligt läckrare än FF. Jag förstår att min åsikt är i minoritet men det måste väl vara någon som äger en sådan? Som tyvärr tydligen obotlig flippare drar man sig ju lite för att köpa klockor som eventuellt tappar enormt i värde efter köpet.
Jag gillar Chrono skarpt, så jag kan köpa din när den tappat sitt värde. :p
 

matage

Omega
Jag hämtade ut min Bathy på länk för en månad sen. Stål, ingen chrono så helt perfekt med mycket utrymme att njuta av sunbursten på den grå tavlan utan distraktionsmoment ;)

Länken är dessutom väldigt skön och underbart kompromisslös i designen.
IMG_6475.JPG
IMG_6444.JPG
IMG_6366.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag hämtade ut min Bathy på länk för en månad sen. Stål, ingen chrono så helt perfekt med mycket utrymme att njuta av sunbursten på den grå tavlan utan distraktionsmoment ;)

Länken är dessutom väldigt skön och underbart kompromisslös i designen.
IMG_6475.JPG
IMG_6444.JPG
IMG_6366.JPG
Snyggt! Skulle nog vara på band för min del isåfall. Hur upplever du storleken, bär den större eller mindre än måtten antyder?
 

matage

Omega
Snyggt! Skulle nog vara på band för min del isåfall. Hur upplever du storleken, bär den större eller mindre än måtten antyder?
Jag har ett svart Nato på ingång också som jag beställde samtidigt med klockan. Var dock lika bra att köpa på länk eftersom jag dels gillar den stenhårt (även om jag vet att den är en klar vattendelare - har för mig att @yonsson inte är nån fan av vare sig klocka eller länk ;) ) samt att jag behöver ett Large-band.

Tycker nog den bär mindre än måtten men jag har ju 20-21cm i handledsmått.
Jag var inte alls inne på att ens testa den när jag var inne på Nymans för närmare 18 månader första gången för att testa en vanlig FF som jag var säker på att var min drömklocka. De övertygade mig dock att testa Bathyn och den satt så sjukt skönt och var helt annorlunda på armen än på bild eller i display.
Sen tog det iofs ändå över 18 månader av velande innan jag slog till och sen ytterligare 6 veckor väntan på leverans (som å andra sidan var sjukt snabbt).
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har ett svart Nato på ingång också som jag beställde samtidigt med klockan. Var dock lika bra att köpa på länk eftersom jag dels gillar den stenhårt (även om jag vet att den är en klar vattendelare - har för mig att @yonsson inte är nån fan av vare sig klocka eller länk ;) ) samt att jag behöver ett Large-band.

Tycker nog den bär mindre än måtten men jag har ju 20-21cm i handledsmått.
Jag var inte alls inne på att ens testa den när jag var inne på Nymans för närmare 18 månader första gången för att testa en vanlig FF som jag var säker på att var min drömklocka. De övertygade mig dock att testa Bathyn och den satt så sjukt skönt och var helt annorlunda på armen än på bild eller i display.
Sen tog det iofs ändå över 18 månader av velande innan jag slog till och sen ytterligare 6 veckor väntan på leverans (som å andra sidan var sjukt snabbt).
Mja det är ju en väldigt speciell länk, ger lite känslan av Leathermans "tool bracelet":
Leatherman-Tread-Multi-Tool-Bracelet.jpg

Men länk är ju erkänt bekvämast, brukar gå rätt fort innan jag tröttnar på något annat och vill tillbaka till länk.
 
Topp