• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Äntligen!:)

IMG_3851.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade mer än gärna haft en variant på 40mm också, 45 känns alldeles för stort! Tror du BP hör våra böner?
Kan nästan garantera att de kommer använda 40mm boetten igen i en icke limiterad modell utan fuktspärr.
Sir,
Please find in attached our bank transfer details with the reference of the watch. We are glad that you be one of the first owner of the Blancpain MIL-SPEC.
Best regards,
Bara vänta då :). Referens är för övrigt 5008-1130-71 (71 för länk)

IMG_0520.JPG
Grymt! Är själv duktigt sugen men är lite orolig för att 40mm skulle vara för litet, tycker 45mm funkar klockrent. Kanske skulle vilja ha den någon millimeter mindre men stör mig absolut inte på att klickan är stor.
IMG_3462.JPG

Jag använder den för övrigt 99 av 100 dagar, har svårt att se att modellen kan överträffas oavsett förändring eller "uppgradering".
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tack @yonsson för lån av en skruv och en tub samt att ja kunde hämta dom direkt. Råkade dra av en skruv trots nästan ingen kraft :( . Någon som vet/har köpt dessa på nätet eller är typ Nymans enda stället att köpa dom hos? Eller någon som har en eller två att sälja? Skruven o tuben till banden.:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_4166.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4162.JPG
IMG_4163.JPG
IMG_4164.JPG
IMG_4168.JPG
IMG_4169.JPG
IMG_4165.JPG

(A blog to watch)

Faaan alltså, kan inte släppa denna. Well played @Ceramic ! Jag har osunda tankar, är bara två försäljningar ifrån en finansiering. Är dock orolig för storleken, tycker ju 45mm-versionen sitter kanon, 40mm borde kännas väldigt liten.

Kronskydden och ju också märkliga men knappast en deal breaker.
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
IMG_4166.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4162.JPG
IMG_4163.JPG
IMG_4164.JPG
IMG_4168.JPG
IMG_4169.JPG
IMG_4165.JPG

(A blog to watch)

Faaan alltså, kan inte släppa denna. Well played @Ceramic ! Jag har osunda ta kar, är bara två försäljningar ifrån en finansiering. Är dock orolig för storleken, tycker ju 45mm-versionen sitter kanon, 40mm borde kännas väldigt liten.

Kronskydden och ju också märkliga men knappast en deal breaker.
Sjukt snygg!
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
IMG_4166.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4162.JPG
IMG_4163.JPG
IMG_4164.JPG
IMG_4168.JPG
IMG_4169.JPG
IMG_4165.JPG

(A blog to watch)

Faaan alltså, kan inte släppa denna. Well played @Ceramic ! Jag har osunda tankar, är bara två försäljningar ifrån en finansiering. Är dock orolig för storleken, tycker ju 45mm-versionen sitter kanon, 40mm borde kännas väldigt liten.

Kronskydden och ju också märkliga men knappast en deal breaker.
40 är för liten!;)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_4166.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4162.JPG
IMG_4163.JPG
IMG_4164.JPG
IMG_4168.JPG
IMG_4169.JPG
IMG_4165.JPG

(A blog to watch)

Faaan alltså, kan inte släppa denna. Well played @Ceramic ! Jag har osunda tankar, är bara två försäljningar ifrån en finansiering. Är dock orolig för storleken, tycker ju 45mm-versionen sitter kanon, 40mm borde kännas väldigt liten.

Kronskydden och ju också märkliga men knappast en deal breaker.
Som tur är har jag svårt för fuktindikatorn estetiskt och jag håller med om storleken. Iofs har jag bara haft 45an två dar på handleden men känslan är perfekt, både på gummi och nato.
That said, kommer den som produktionsmodell utan fuktindikator och med målade 3,6,9,12 index så blir det till att sälja alla Fermenta-aktierna och köpa en andra BP.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_4242.JPG

Jag gjorde en förfrågan på om det gick att beställa en Mil-Spec och när svaret kom blev det uppenbart att språkförbistringar hade medfört att de hade uppfattat det som en personlig bokning. :D

Så en Mil-Spec är beställd och jag antar att sommaren är säkrad. :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_4242.JPG

Jag gjorde en förfrågan på om det gick att beställa en Mil-Spec och när svaret kom blev det uppenbart att språkförbistringar hade medfört att de hade uppfattat det som en personlig bokning. :D

Så en Mil-Spec är beställd och jag antar att sommaren är säkrad. :)
Mmmmhmm, språkförbistring....... hate it when that happens. Så vad händer om den visar sig för liten? All dykning i barnpoolen denna sommaren.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
:D I så fall är det bara att lida och gnälla varje dag till man inte pallar längre.
Lär ju inte bli världshistoriens mest svårflippade klocka gissningsvis.
Hur funkade reservationen, kan du hämta ut hos svensk återförsäljare? Lite surt annars om man centralt sitter på LE ex och säljer till internationella kunder men inte gör det möjligt för lokala AD att ta/sälja beställningar.
 
Topp