• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag är inte såld på GOLF utvecklingen heller!! :)
Nej, det är nog mest jag som är konservativ. Känns bara som man urvattnar koncept och i klockbranchen så är ju typ 80% av värdet det kan ta ut för sin produkt kopplat till de känslomässiga värden man kan ladda sina produktserier/koncept med.
Jag tror att det allmänt skulle bli ett helvete som konsument om alla produkter fick ett nytt namn efter varje iteration. Köper jag en Planet Ocean så köper jag en klocka med 600 m vattentålighet och i övrigt med funktioner anpassade för dykning. Köper jag en Speedmaster köper jag inte en dykarklocka men en kronograf med ett visst utseende. Köper jag en Datejust så får jag en sportig dressare.

Motsatsen skulle vara att produkter efter ett tag började heta typ XY2678 och CL6677, inte så kul.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fun fact:
IMG_5396.JPG

Var en snubbe som precis fick sin nya BP FF (standardmodellen), den har serienummer 26XX, så hyfsat liten upplaga under 10 års produktion, minst sagt. :)
 
Jag tyckte också att från början att Bathyn var den fattiga kusinen från landet som bara fått ärva det koola namnet men inte pengarna och det sofistikerade yttre :)
Jag har svängt mer och mer över till att tycka att Bathyn är snygg och modern och att den vanliga FF snarare känns blingig och överlastad (Skulle inte tack nej till en NR eller MilSpec dock :))
Bathyn har om man tycker det är viktigt helt klart starka släktskap med 60-talets Bathyscaphe (t.ex. vridringen). Jag kan hålla med om att den vanliga Bathyn känns lite naken med den stora urtavlan men den har en renhet, stramhet och ett modernt designspråk som tilltalar mig. Allt det där som @yonsson nämner som negativt tycker jag är intressant och snyggt :) Chronon (framför allt den svarta keramiska) är en fullträff och med det uberkolla inhouseverket F385 har den få konkurrenter även i dyrare prissegment.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte den såg tonad ut från början, men vi får la se? Har däremot svårt för blank? lysmassa.
Tycker också det blanka ser lite knas ut men min BPFF såg alltid blankare ut på bild än IRL så förhoppningsvis är lumen inte lika blank IRL.

Att den är puffy gillar jag. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
My size :)
@yonsson delvis enig i länken. Gillade den aldrig på min chrono men tror den funkar bättre i mindre storlek. Oavsett nice to have ;)
Ett par till stulna på nätet..
IMG_1303.JPG

IMG_1304.JPG
Länk är väl kul att ha i lådan men jag lägger inte 20 papp på en lådvärmare. Borstade ändlänkar och polerade bandhorn ser ju helknas ut.
 

Ceramic

Cartier
Länk är väl kul att ha i lådan men jag lägger inte 20 papp på en lådvärmare. Borstade ändlänkar och polerade bandhorn ser ju helknas ut.

Inte enig tycker övergången mellan polerat och borstat på länken funkar bra. Mer blankt hade den blivit allt för bling! Men klart ser man boeten och ändlänkarna bara så ser det knas ut.
Totalt så tycker jag det funkar bra.
IMG_1307.JPG

IMG_1308.JPG

IMG_1309.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte enig tycker övergången mellan polerat och borstat på länken funkar bra. Mer blankt hade den blivit allt för bling! Men klart ser man boeten och ändlänkarna bara så ser det knas ut.
Totalt så tycker jag det funkar bra.
IMG_1307.JPG

IMG_1308.JPG

IMG_1309.JPG
IMG_5540.jpg

Länken är apful, klockan tävlar med Aquanaut om vilken klockmodell som är minst lämplig för länk.

Så du har kastat 20 papp rätt ner i papperskorgen. :D ;)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
IMG_5540.jpg

Länken är apful, klockan tävlar med Aquanaut om vilken klockmodell som är minst lämplig för länk.

Så du har kastat 20 papp rätt ner i papperskorgen. :D ;)
Håller inte med. Tycker länken är snygg och bekväm. Det som är bra är att klockan passar fint med sailcloth också. Måste bara våga ge mig på att ta bort länken på min.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller inte med. Tycker länken är snygg och bekväm. Det som är bra är att klockan passar fint med sailcloth också. Måste bara våga ge mig på att ta bort länken på min.
Ingen minns en fegis! Vad kan hända? Jag har bytt band på alla klockor jag ägt.

Har i ärlighetens namn någon typ av fetish som gör att jag inte vill slita på originalbandet/länken på en flång ny klocka. Lite sjukt, men sant. Kommer med största sannolikhet sätta på Hirsch Pure istället för sailcloth efter några få dagar.
 
Topp