• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

demondave

Rolex
Länken ser grym ut, punkt. Lite Concept 2000-vibbar. Passar den kanske man ska nypa @yonsson s länk och köpa en C2000, sjukt svag för dom om man bortser från typ PVD(?)tvåtonslänken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länken ser grym ut, punkt. Lite Concept 2000-vibbar. Passar den kanske man ska nypa @yonsson s länk och köpa en C2000, sjukt svag för dom om man bortser från typ PVD(?)tvåtonslänken.
Slapprövarna har ju återanvänt samma länk och samma boett. Jag har för övrigt inte beställt min på länk.
 

Ceramic

Cartier
IMG_5540.jpg

Länken är apful, klockan tävlar med Aquanaut om vilken klockmodell som är minst lämplig för länk.

Så du har kastat 20 papp rätt ner i papperskorgen. :D ;)

Haha. Är iofs enig i valnöten på länk. Fast den länken är ju helt blankpolerad, var det inte det du gnällde över att bp länken inte var ;)

20k extra för fullsett är ju inte så farligt. Ref nr som slutar på 71 i stället för ditt massproducerade 52 är ju också nice :smug::p;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha. Är iofs enig i valnöten på länk. Fast den länken är ju helt blankpolerad, var det inte det du gnällde över att bp länken inte var ;)

20k extra för fullsett är ju inte så farligt. Ref nr som slutar på 71 i stället för ditt massproducerade 52 är ju också nice :smug::p;)
IMG_5560.JPG
IMG_5561.JPG

Istället för att lägga 20 papp på en MilSpec-länk la jag igår 2,5 papp på en Leman-länk. Om den passar, vilket den borde så gjorde jag precis årets kap. :cool:

IMG_5575.jpg
IMG_5576.jpg

Jag chansar på att det är samma länk som till Concept 2000. :D
 

Ceramic

Cartier
IMG_5560.JPG
IMG_5561.JPG

Istället för att lägga 20 papp på en MilSpec-länk la jag igår 2,5 papp på en Leman-länk. Om den passar, vilket den borde så gjorde jag precis årets kap. :cool:

IMG_5575.jpg
IMG_5576.jpg

Jag chansar på att det är samma länk som till Concept 2000. :D

20.000 eller 2.500, det är väll oavsett mycket pengar för något man tycker är apfult? ;)
 

demondave

Rolex
Ok, logiskt! Men tror du missar poängen här - jag valde att köpa mil spec med länk för att jag gillar länken och önskar allt orginal!

Du måste ju tycka som yonsson, det förstår du väl :p

Vad jag tycker väntar jag med att bestämma slutgiltigt tills jag sett och klämt. Tycker natot verkar lite fjomsigt jämfört med Bathy-natot, men det kan ju leva upp IRL. Både länken och sail cloth lär lira bra.

Hittar någon en Bathy-länk i den prisklassen är det bara att tjacka, jag ger det dubbla typ ;)
 

evki

Audemars
2-Faktor
IMG_5560.JPG
IMG_5561.JPG

Istället för att lägga 20 papp på en MilSpec-länk la jag igår 2,5 papp på en Leman-länk. Om den passar, vilket den borde så gjorde jag precis årets kap. :cool:

IMG_5575.jpg
IMG_5576.jpg

Jag chansar på att det är samma länk som till Concept 2000. :D

Annars får du sälja den till samma (kompis) pris till nån som faktiskt har en Leman klocka ;)
Då lovar jag att varje gång jag postar en bild blir det en kommentar om hur ful den skulle vara på en FF!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, logiskt! Men tror du missar poängen här - jag valde att köpa mil spec med länk för att jag gillar länken och önskar allt orginal!
Skämtar ju med dig. Vi kan väl säga så här. Jag tycker inte den är 20k snygg men för 2 papp är det ju en no brainer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Annars får du sälja det till samma (kompis) pris till nån som faktiskt har en Leman klocka ;)
Då lovar jag att varje gång jag postar en bild blir det en kommentar om hur ful den skulle vara på en FF!
Ja, länken lär ju inte bli svårsåld om det inte passar. I värsta fall får jag väl köpa en AquaLung för att komplettera länken. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hehe sorry menade till MIL-SPEC. Men jag har noll koll så är det sagt!
Som jag förstått det ska det vara exakt samma länk fast den jag köpt har skruvar istället för hex, det är två olika generationer av samma länk.
Men vi får se, det kanske kommer en påse ris istället.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Som jag förstått det ska det vara exakt samma länk fast den jag köpt har skruvar istället för hex, det är två olika generationer av samma länk.
Men vi får se, det kanske kommer en påse ris istället.
Jag skall hålla mig utanför för denna länk diskussion känner jag ;)
 

Sputniq

Panerai
Ger mig också in i debatten och menar att det inte är optimalt med borstat/polerat. Dock en jävla cool klocka i övrigt.
 
Topp