• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

evki

Audemars
2-Faktor
Vadå inte optimalt med borstad länk/polerad boett??? Det är en klassisk gammal kombo. :oldman:

_4272123.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt enig i att länk vs bandhorn ser jalla ut på bilderna. Men kontrasten mellan polerat och blank är långt i från så markant som den ser ut att vara på bilderna över.

Min chrono
IMG_7741.JPG

Och en lånad bild av @Cristian
IMG_0625.JPG


Men visst är bezeln rundare och lite tjockare på mil spec än på jubileumsmodellen?
MilSpec har exakt samma boett, bezel och länk. Kanske någon liiiiten uppdatering av spänne eller dylikt, annars är det same same.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Timezone! Det är en stor klocksite på internet. Tråden ligger under Blancpain forumet :wtf:. Men var lite försiktig där, folk har som regel bra koll på saker ;):p
@Cristian och jag gjorde en kvalificerad gissning utifrån bilder vilket även skribenten gjorde. Vi får väl jämföra våra när/om min kommer.
 

Ceramic

Cartier
@Cristian och jag gjorde en kvalificerad gissning utifrån bilder vilket även skribenten gjorde. Vi får väl jämföra våra när/om min kommer.

Länken funkar nog garanterat. Aldrig sagt något om det. Men bezel upplevs rundare och tjockare på bilderna än jubileumsmodellen. Något han bekräftar, och han äger ju faktiskt två jubileumsmodeller. En i safen och en på armen :cigar:. Så löjligt bra gjort:).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länken funkar nog garanterat. Aldrig sagt något om det. Men bezel upplevs rundare och tjockare på bilderna än jubileumsmodellen. Något han bekräftar, och han äger ju faktiskt två jubileumsmodeller. En i safen och en på armen :cigar:. Så löjligt bra gjort:).
Stämmer ju dock inte riktigt eftersom han försöker sälja en av dem utan några boxar eller tillbehör.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det hade ju egentligen varit optimalt. En komplett i safen och en beater. Men han gick kanske för milspec med länk och behöver få in lite extra cash ;)
Antagligen. Tror däremot han får väldigt svårt för att få 120 med tanke på att tillbehör inte medföljer. Det är ju en jäkla massa tillbehör till den modellen vilka det inte går att komplettera med i efterhand.
 

Ceramic

Cartier
Antagligen. Tror däremot han får väldigt svårt för att få 120 med tanke på att tillbehör inte medföljer. Det är ju en jäkla massa tillbehör till den modellen vilka det inte går att komplettera med i efterhand.

Nej, det stämmer nog. En sån vill man ju ha allt till. Har legat en ute i norge länge nu. Den släpper han för runt 120k och är helt komplett om någon är sugen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul,
När tror du att den landar?
September/oktober, kanske tidigare är sista budet.
Så vete fan, under hösten någon gång.

IMG_5844.JPG
IMG_5846.JPG
IMG_5847.JPG

Mil-Spec-länken har säkert hex-skruvar istället för vanliga skruvar och eftersom denna länken är till Leman så har den friktionsspänne utan pushers, förutom det ska länken vara identisk och Ändlänkarna ska passa. Återstår att se dock.

Schysst finish, börjar förstå varför folk gillar dessa länkar. :D
 
Senast ändrad:

matage

Omega
Äntligen landade mitt BP-Nato som låg i samma beställning som Bathyn jag beställde före jul och fick i Januari.
Men jag hade ju uppenbarligen inte gjort min hemläxa tillräckligt noga för det som mötte mig på Nymans idag var... ett Nato i dess renaste bemärkelse...
Ett förstärkt nylonband i en plastpåse.
Inte den minsta lilla metalldel utan just bara nylon och skinn..
Ett Nato...

Nu hade jag inte detaljstuderat bandet på de bathys jag testat med Nato tidigare så jag var helt omedveten om att ringarna/spänne tydligen sitter med springbars och att det kittet kostar satan och är ett separat art.nr från bandet. Dock aningen besviken på informationen då min förfrågan från början var just klocka på länk och ett separat nato så det lär inte varit några oklarheter om att jag INTE hade ett lås/ring-kit som låg hemma och skräpade...

Man lär sig nåt nytt varje dag tydligen..
 

demondave

Rolex
Äntligen landade mitt BP-Nato som låg i samma beställning som Bathyn jag beställde före jul och fick i Januari.
Men jag hade ju uppenbarligen inte gjort min hemläxa tillräckligt noga för det som mötte mig på Nymans idag var... ett Nato i dess renaste bemärkelse...
Ett förstärkt nylonband i en plastpåse.
Inte den minsta lilla metalldel utan just bara nylon och skinn..
Ett Nato...

Nu hade jag inte detaljstuderat bandet på de bathys jag testat med Nato tidigare så jag var helt omedveten om att ringarna/spänne tydligen sitter med springbars och att det kittet kostar satan och är ett separat art.nr från bandet. Dock aningen besviken på informationen då min förfrågan från början var just klocka på länk och ett separat nato så det lär inte varit några oklarheter om att jag INTE hade ett lås/ring-kit som låg hemma och skräpade...

Man lär sig nåt nytt varje dag tydligen..

Fördelen, på sikt, är att du kan byta ut själva bandet när det blivit slitet eller om du lessnat på färgen. När mitt kom från Nymans var det i alla fall komplett, vet dock inte om det kom så dit (typ art.nr för komplett) eller om dom pillade ihop det innan det skickades till mig.
 

matage

Omega
Fördelen, på sikt, är att du kan byta ut själva bandet när det blivit slitet eller om du lessnat på färgen. När mitt kom från Nymans var det i alla fall komplett, vet dock inte om det kom så dit (typ art.nr för komplett) eller om dom pillade ihop det innan det skickades till mig.
Jo det förstås.
Det enda som irriterar mig lite var att jag frågade efter pris på "klocka på länk plus ett natoband" och diskuterade tillåmed vad som skulle vara mest ekonomiskt försvarbart klocka på nato + länk eller klocka på länk + nato så intentionen borde inte ha missförståtts.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo det förstås.
Det enda som irriterar mig lite var att jag frågade efter pris på "klocka på länk plus ett natoband" och diskuterade tillåmed vad som skulle vara mest ekonomiskt försvarbart klocka på nato + länk eller klocka på länk + nato så intentionen borde inte ha missförståtts.
Du får väl ligga på lite så du får vad du betalat för.
 

demondave

Rolex
Jo det förstås.
Det enda som irriterar mig lite var att jag frågade efter pris på "klocka på länk plus ett natoband" och diskuterade tillåmed vad som skulle vara mest ekonomiskt försvarbart klocka på nato + länk eller klocka på länk + nato så intentionen borde inte ha missförståtts.

Sälj länken till mig, så har du komplett nato och pengar över sen ;)

Vet inte priset på mitt, det var en del av dealen när jag köpte chronon.
 

matage

Omega
Sälj länken till mig, så har du komplett nato och pengar över sen ;)

Vet inte priset på mitt, det var en del av dealen när jag köpte chronon.
Haha - jag älskar Bathy-länken så den kommer jag inte släppa! ;)
Vill ha natot för omväxling men mina vidare affärer med Nymans kommer bero en hel del på hur detta landar. Formellt sett har de levererat på beställning men IMHO brustit i kundinformationen. Fick visserligen en bra deal på klockan men sånt här skaver en del på förtroendet trots allt..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha - jag älskar Bathy-länken så den kommer jag inte släppa! ;)
Vill ha natot för omväxling men mina vidare affärer med Nymans kommer bero en hel del på hur detta landar. Formellt sett har de levererat på beställning men IMHO brustit i kundinformationen. Fick visserligen en bra deal på klockan men sånt här skaver en del på förtroendet trots allt..
Känns ju inte svårhanterat direkt, köper man en ny klocka + nato så förväntar man ju sig ett komplett nato om inget annat uttrycks. Borde ju inte vara svårt att lösa.
 

matage

Omega
Känns ju inte svårhanterat direkt, köper man en ny klocka + nato så förväntar man ju sig ett komplett nato om inget annat uttrycks. Borde ju inte vara svårt att lösa.
Det tycker väl inte jag heller men det råder lite delade meningar om det... Klart är att jag kommer få lägga till för att få spännet, men frågan är hur mycket.
Listpris är ett skämt för ringar/spänne
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det tycker väl inte jag heller men det råder lite delade meningar om det... Klart är att jag kommer få lägga till för att få spännet, men frågan är hur mycket.
Listpris är ett skämt för ringar/spänne
Har du pratat med rätt person eller random säljare som inte är insatt i ärendet?
 

matage

Omega
Har du pratat med rätt person eller random säljare som inte är insatt i ärendet?
Pratat med den säljare som jag diskuterade med initial och lade order/betalade handpenning till.

Har nu också kontaltat en annan AD för prisuppgift bara för sakens skull om det är så att det finns ett artnr för "komplett nato".
Det vore ju inte otänkbart att "delat" Nato är mångdubbelt dyrare än komplett..
 
Topp