• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

demondave

Rolex
Absolut. Jag har testat 43 mm och upplever den inte för stor. Men jag tycker att det är ett sort spann mellan 38-43 mm och det vore intressant om storlekarna skulle mötas på halva vägen.

Testat 38:an? Två millimeter är ju inget, och balansen designmässigt borde ju upplevas bättre på den lite mindre 38:an, mindre dödyta på tavlan.

Känns spontant som att redan två storlekar av Bathyn är långt mer än vad jag hade förväntat av Blancpain, typ :)
 

Mister

Breitling
Testat 38:an? Två millimeter är ju inget, och balansen designmässigt borde ju upplevas bättre på den lite mindre 38:an, mindre dödyta på tavlan.

Känns spontant som att redan två storlekar av Bathyn är långt mer än vad jag hade förväntat av Blancpain, typ :)

Har bara sett 38:an på bild vilket ju aldrig är tillräckligt. Men av bilderna att döma tycker jag proportionerna blev fel. För stor bezel, för små visare. Jag ska dock höra med Nymans om de har en 38:a så jag får se med egna ögon.
 

demondave

Rolex
Blir för övrigt orolig för mig själv, här sitter jag och förordar en mindre klocka liksom.. :D

Skulle du råka ha vägarna förbi London @Mister är boutiqen där riktigt välsorterad och välkomnande.
 

demondave

Rolex
38mm till den boettformen upplevs nog väldigt litet.

Jag personligen upplever 43mm trehandaren som visuellt stor, därför jag gick på chronon. På bild tycker jag att 38:an ser balanserad ut, såg något vristskott nu när jag googlade som inte såg pjåkigt ut alls. Så är man mer en 40mm-snubbe kan nog 38:an vara värd att prova.

Vi räknas ju inte riktigt, vi har ju lite andra storleksreferenser sedan tidigare :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag personligen upplever 43mm trehandaren som visuellt stor, därför jag gick på chronon. På bild tycker jag att 38:an ser balanserad ut, såg något vristskott nu när jag googlade som inte såg pjåkigt ut alls. Så är man mer en 40mm-snubbe kan nog 38:an vara värd att prova.

Vi räknas ju inte riktigt, vi har ju lite andra storleksreferenser sedan tidigare :D
Det är ju en smaksak såklart, jag tycker det brukar kännas som en stor skillnad mellan 40mm och 38mm. Smala bandhorn mm drar ju ner intrycket något. Jag tycker den ser lite knas ut i 38mm, index och datum blir pyttelitet. Med det sagt har jag ju inte sett den IRL.

Motsatt gäller för 43mm, utan kronograf tycker jag det blir för mycket luft medan kronografen ser mer balanserad ut.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Fick tillbaka den idag efter att den varit på resa till Schweiz för lite justeringar av vridring och länk.

Testade för första gången att byta band. Mycket smidig och enkel lösning.

Det enda som behövs är ett rosa sittunderlag och lite insexnycklar :)

IMG_4498.JPG
 

Ceramic

Cartier
Tror man kan glömma juli för MilSpec, har snackat med flera som att att de får vänta till minst augusti. Så det var den sommaren det, antar att det får bli 2018 års sommarklocka. :(

Samma här. September fick jag som svar. Kompenseras iaf med en bok :rolleyes:

"
The factory informs us that the output of the MIL-SPEC is delayed to September.

Please accept our apologies and to mitigate the disagreeable feelings we wish to offer you book

Fifty Fathoms « the dive and watch history »"

Blev tvungen att köpa ett mäklararmband som sommar beater :hungry:
IMG_2308.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Samma här. September fick jag som svar. Kompenseras iaf med en bok :rolleyes:

"
The factory informs us that the output of the MIL-SPEC is delayed to September.

Please accept our apologies and to mitigate the disagreeable feelings we wish to offer you book

Fifty Fathoms « the dive and watch history »"

Blev tvungen att köpa ett mäklararmband som sommar beater :hungry:
Tur för dig att jag inte är moderator här. :D
Det där med boken har jag hört från andra håll också, ganska meningslöst men lite kul.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Samma här. September fick jag som svar. Kompenseras iaf med en bok :rolleyes:

"
The factory informs us that the output of the MIL-SPEC is delayed to September.

Please accept our apologies and to mitigate the disagreeable feelings we wish to offer you book

Fifty Fathoms « the dive and watch history »"

Blev tvungen att köpa ett mäklararmband som sommar beater :hungry:
IMG_2308.JPG
Kul med lite läsning. Jag köper den av dig när den inte får plats i bokhyllan :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är alla prellade leveransdatum framme i september/oktober nu? Så jävla sugen på klockan nu...

Någon som hört något om förpackningen? 50th ani... modellerna kom ju med jäkligt cool box.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ingen Mil-Spec att dregla över i Geneve (föga förvånande)........
Överhuvudtaget verkade de mest sugna på att kränga Bathyscaphe och Villeret av döma av utbudet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen Mil-Spec att dregla över i Geneve (föga förvånande)........
Överhuvudtaget verkade de mest sugna på att kränga Bathyscaphe och Villeret av döma av utbudet.
MilSpec har inte nått butik än, vet däremot att Lobdonbutiken har en prototyp inne och att Amsterdams BP-AD har en inne. De lär dock inte visas i skylten.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
MilSpec har inte nått butik än, vet däremot att Lobdonbutiken har en prototyp inne och att Amsterdams BP-AD har en inne. De lär dock inte visas i skylten.
Jag var inne i vad jag tror var deras flagship och frågade om de hade den men de sade bara att den inte var ute än. Jag såg inte ut som Rockefeller när jag knallade in så man kan ju inte veta säkert om de hade en prototyp under disken att visa om de bedömde en som seriös.
 
Topp