• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Gummo

Joker
2-Faktor
IMG_9163.PNG
IMG_9164.PNG
IMG_9165.PNG
IMG_9166.PNG
Vad ska man ha den rödvita badbollen till?
 

matage

Omega
Som pausunderhållning i väntan på MilSpec'en så kan jag meddela att jag äntligen fått allt jag beställde av Nymans i December.

Däremot får jag erkänna att servicen minst sagt lämnar en del övrigt att önska.
Natobandet dök efter många om och men upp i Maj. Ingen notifiering från Nymans utan jag fick reda på att det kommit när jag gick in och frågade. Mailade ett antal gånger under våren och fick svar EN gång där man säger att manska undersöka och återkomma. Efter der var det tyst mailledes - trots påminnelser.
Här var då mitt första irritationsmoment eftersom jag bett om pris på och betalat för klocka på länk + nato. Jag förväntade mig faktiskt då att man förstår att jag inte har passande Nato-HW liggande hemma utan att man offererar klocka + komplett nato.
My bad för att inte dubbelkolla men i min värld sjukt dåligt att man inte klargör från säljarens sida att det bara rör sig om nylonbandet och att HW tillkommer.

Nåväl, HW beställs och jag ska "få ett MYCKET bra pris på det".

Återigen - ingen kommunikation from Nymans utan jag går in och frågar med jämna mellanrum.
I slutet av Juli får jag vid ett besök reda på att HW kommit. Efter 5 minuter kommer de tillbaka och säger att det inte passar.
No shit eftersom de beställt HW till ett Sailcloth och inte ett Nato. Jag klagar och börjar bli lite irriterad och de ska lösa med expressbud.

I mitten av augusti blir jag faktiskt kontaktat (kors i taket) om att rätt HW kommit och jag åker in för att få det monterat.
Erbjuds 20% rabatt på listprisetför HW (6500 SEK) - vilket ändå skulle innebära 1000 spänn dyrare än jag fått prisuppgift på från BP i London (ca 4200 SEK).
Jag påpekar det och säger att jag isåfall inte är intresserad och efter diskussion bakom kulisserna erbjuds jag "inköpspris" dvs 4000 SEK..
Antar att BP London har obefintliga marginaler då men New Bond Street är väl billigt att ha lokal på ;)

Long story short - sjukt nöjd med bandet, länken och klockan. En extrem skillnad i uttryck mellan att ha den på länk vs Nato - tillochmed mer än jag trodde.
Inköpsupplevelsen får väl däremot knappast godkänt...
Jag meddelade mer eller mindre vid varje kontakt att jag är svår att nå på telefon då jag tillbringar en del tid i luften så de bör maila/sms'a/lämna voicemail.
Nu vet jag inte om de ringt heller, men gällande SMS/Mail/Voicemail fick jag det EN gång. I övrigt har jag fått vara den som jagat och drivit på för att få information om vad som händer så premiumupplevelsen byttes snabbt mot irritation. Jag hade ju lika gärna kunnat köra alternativa inköpskanaler och jag känner mig ganska (läs väldigt) tveksam till om jag kommer köpa nästa klocka på Nymans..

Så - nu kan vi fortsätta vänta på postmannen med Milspec'en i postsäcken!
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
Som pausunderhållning i väntan på MilSpec'en så kan jag meddela att jag äntligen fått allt jag beställde av Nymans i December.

Däremot får jag erkänna att servicen minst sagt lämnar en del övrigt att önska.
Natobandet dök efter många om och men upp i Maj. Ingen notifiering från Nymans utan jag fick reda på att det kommit när jag gick in och frågade. Mailade ett antal gånger under våren och fick svar EN gång där man säger att manska undersöka och återkomma. Efter der var det tyst mailledes - trots påminnelser.
Här var då mitt första irritationsmoment eftersom jag bett om pris på och betalat för klocka på länk + nato. Jag förväntade mig faktiskt då att man förstår att jag inte har passande Nato-HW liggande hemma utan att man offererar klocka + komplett nato.
My bad för att inte dubbelkolla men i min värld sjukt dåligt att man inte klargör från säljarens sida att det bara rör sig om nylonbandet och att HW tillkommer.

Nåväl, HW beställs och jag ska "få ett MYCKET bra pris på det".

Återigen - ingen kommunikation from Nymans utan jag går in och frågar med jämna mellanrum.
I slutet av Juli får jag vid ett besök reda på att HW kommit. Efter 5 minuter kommer de tillbaka och säger att det inte passar.
No shit eftersom de beställt HW till ett Sailcloth och inte ett Nato. Jag klagar och börjar bli lite irriterad och de ska lösa med expressbud.

I mitten av augusti blir jag faktiskt kontaktat (kors i taket) om att rätt HW kommit och jag åker in för att få det monterat.
Erbjuds 20% rabatt på listpris (6500:) för HW - vilket ändå skulle innebära 1000 spänn dyrare än jag fått prisuppgift på från BP i London (ca 4200 SEK).
Jag påpekar det och säger att jag isåfall inte är intresserad och efter diskussion bakom kulisserna erbjuds jag "inköpspris" dvs 4000 SEK..
Antar att BP London har obefintliga marginaler då men New Bond Street är väl billigt att ha lokal på ;)

Long story short - sjukt nöjd med bandet, länken och klockan. En extrem skillnad i uttryck mellan att ha den på länk vs Nato - tillochmed mer än jag trodde.
Inköpsupplevelsen får väl däremot knappast godkänt...
Jag meddelade mer eller mindre vid varje kontakt att jag är svår att nå på telefon då jag tillbringar en del tid i luften så de bör maila/sms'a/lämna voicemail.
Nu vet jag inte om de ringt heller, men gällande SMS/Mail/Voicemail fick jag det EN gång. I övrigt har jag fått vara den som jagat och drivit på för att få information om vad som händer så premiumupplevelsen byttes snabbt mot irritation. Jag hade ju lika gärna kunnat köra alternativa inköpskanaler och jag känner mig ganska (läs väldigt) tveksam till om jag kommer köpa nästa klocka på Nymans..

Så - nu kan vi fortsätta vänta på postmannen med Milspec'en i postsäcken!
Ett foto kan du väl skämma bort oss med? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som pausunderhållning i väntan på MilSpec'en så kan jag meddela att jag äntligen fått allt jag beställde av Nymans i December.

Däremot får jag erkänna att servicen minst sagt lämnar en del övrigt att önska.
Natobandet dök efter många om och men upp i Maj. Ingen notifiering från Nymans utan jag fick reda på att det kommit när jag gick in och frågade. Mailade ett antal gånger under våren och fick svar EN gång där man säger att manska undersöka och återkomma. Efter der var det tyst mailledes - trots påminnelser.
Här var då mitt första irritationsmoment eftersom jag bett om pris på och betalat för klocka på länk + nato. Jag förväntade mig faktiskt då att man förstår att jag inte har passande Nato-HW liggande hemma utan att man offererar klocka + komplett nato.
My bad för att inte dubbelkolla men i min värld sjukt dåligt att man inte klargör från säljarens sida att det bara rör sig om nylonbandet och att HW tillkommer.

Nåväl, HW beställs och jag ska "få ett MYCKET bra pris på det".

Återigen - ingen kommunikation from Nymans utan jag går in och frågar med jämna mellanrum.
I slutet av Juli får jag vid ett besök reda på att HW kommit. Efter 5 minuter kommer de tillbaka och säger att det inte passar.
No shit eftersom de beställt HW till ett Sailcloth och inte ett Nato. Jag klagar och börjar bli lite irriterad och de ska lösa med expressbud.

I mitten av augusti blir jag faktiskt kontaktat (kors i taket) om att rätt HW kommit och jag åker in för att få det monterat.
Erbjuds 20% rabatt på listpris (6500:) för HW - vilket ändå skulle innebära 1000 spänn dyrare än jag fått prisuppgift på från BP i London (ca 4200 SEK).
Jag påpekar det och säger att jag isåfall inte är intresserad och efter diskussion bakom kulisserna erbjuds jag "inköpspris" dvs 4000 SEK..
Antar att BP London har obefintliga marginaler då men New Bond Street är väl billigt att ha lokal på ;)

Long story short - sjukt nöjd med bandet, länken och klockan. En extrem skillnad i uttryck mellan att ha den på länk vs Nato - tillochmed mer än jag trodde.
Inköpsupplevelsen får väl däremot knappast godkänt...
Jag meddelade mer eller mindre vid varje kontakt att jag är svår att nå på telefon då jag tillbringar en del tid i luften så de bör maila/sms'a/lämna voicemail.
Nu vet jag inte om de ringt heller, men gällande SMS/Mail/Voicemail fick jag det EN gång. I övrigt har jag fått vara den som jagat och drivit på för att få information om vad som händer så premiumupplevelsen byttes snabbt mot irritation. Jag hade ju lika gärna kunnat köra alternativa inköpskanaler och jag känner mig ganska (läs väldigt) tveksam till om jag kommer köpa nästa klocka på Nymans..

Så - nu kan vi fortsätta vänta på postmannen med Milspec'en i postsäcken!
Skandal, minst sagt. Vad som ingår vid köp av klocka eller tillbehör bör ju framgå tydligt och skriftligt. Nu har du ju enligt texten ovan betalat två gånger för samma vara.
Jag tycker det låter som om säljaren inte har haft koll på vad "nato" innebär när det gäller swatch group.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har din samma urverk? I så fall får du gärna berätta lite om urverket?
 
Senast ändrad:
Topp