• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ett svagt minne från en gtg att ett komplett BP nato kostar typ 12k... o_O
Beror nog på vem du frågar och till vilken klocka samt med vilken hårdvara. Till Bathyscaphe finns ju hårdvaran finns i stål, titan, keramik & guld.

Så att ge ett generellt pris för ett BP-nato går ju inte. Till Mil-Spec däremot är den enda hårdvaran ett 20mm spänne.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Beror nog på vem du frågar och till vilken klocka samt med vilken hårdvara. Till Bathyscaphe finns ju hårdvaran finns i stål, titan, keramik & guld.

Så att ge ett generellt pris för ett BP-nato går ju inte. Till Mil-Spec däremot är den enda hårdvaran ett 20mm spänne.
Detta var till en Bathyscaphe. Har för mig att detta var basic stål hårdvara. Men som du säger svårt med all variation att säga exakt pris. Känns däremot som att BP kan prissätta ett basic 20mm spänne väldigt dyrt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta var till en Bathyscaphe. Har för mig att detta var basic stål hårdvara. Men som du säger svårt med all variation att säga exakt pris. Känns däremot som att BP kan prissätta ett basic 20mm spänne väldigt dyrt.
Vet inte vad spänne kostar i Sverige men typ 800kr-1000kr hörde jag från Holland.
 

Shadyboy

Cartier
Thanks :)

25k löpning i skogen med kido idag, så länken åkte på i morse.
IMG_3835.JPG

Men här är ett gammalt
IMG_3487.PNG
En helt BRUTALT snygg klocka. Och viklås på nato är lite min dröm just av de anledningar som beskrivs tidigare i tråden. Inge fippel och risk att tappa klockan i klinkersgolvet i badrummet liksom. Har inte lyckats lösa det än bara (JLC har inga vettiga som matchar). Såg t.ex att Oris 65 diver med blå tavla fanns med OEM nato med viklås. Gillade verkligen idén. Ett nato med den där flärpen vid kl. 12 är ju hemskt, men ett 2-delat nato eller ett nato UTAN flärp och med viklås, det är grejer det. Ser gärna fler bilder på lösningen på milspec med viklås!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Njae, inga proffsbilder men då ber man om fler bilder helt enkelt.
Det exemplaret av ff har haft en hel del problem men med tanke på att det åtgärdats gång efter gång så har bp/AD haft mer koll på den än någon annan klocka.
Annonser blir ju "kalla" efter ett tag. Ingen vill ta risken att sitta med en klocka som inte går att sälja, speciellt inte i den prisklassen. Med det sagt så är priset schysst och den lär vara lättare att sälja på andra forum.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Nog inte jätteemånga på forumet som kan bära upp 45mm. Dessutom är annonstexten sisådär, hur säljs den exempelvis, full set eller endast klockan?
Vad säger du, texten är ju fantastisk, nästintill ett blivande mästerverk.
Visserligen lite klantigt av mig att inte beskriva att den är fullset, men lite forskande är ju alltid roligt... :pompus:
 

evki

Audemars
2-Faktor
Det finns förväntningar att BP ska släppa en ”vanlig” FF i 40mm storlek nästa år. Det är kanske därför att 45mm blir svårare att sälja.

Fick min Aqua Lung tillbaka från Le Brassus nyss. Ytterst bra jobbat, vill jag säga till urmakaren på fabriken som tog hand om min klocka. Även antireflexbehandlingen som hade några hairlines blev återställd till originalskicket. Caset som var i bra skick fick en ”touch-up” och ser ut som ny igen utan att tappa sina vassa kanter. Kudos till Swatch Group Nordic för en smidig förmedling och ett bra bemötande.

En iPhone bild till at börja med :)


19E16124-F817-4EAF-9B36-348F9421B331.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Om det inte vore för att jag spenderat pengarna på annat håll hade jag helt klart varit en spekulant på den...
45'an sitter som en smäck på mina smed-handleder och vore ett bra komplement till Bathyn ;)
Jag köpte min kort innan denna kom på K/S annars hade jag knipit den. Tycker inte 45 är problem fast jag inte har bauta-handleder. Men visst, det är en klocka man känner av att man bär mer än en sub tex så det är ju dagar den blir liggande pga det. Fortfarande tveksamt om jag skulle byta till en 40 om möjligheten uppstod, ruskigt kluven faktiskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns förväntningar att BP ska släppa en ”vanlig” FF i 40mm storlek nästa år. Det är kanske därför att 45mm blir svårare att sälja.

Fick min Aqua Lung tillbaka från Le Brassus nyss. Ytterst bra jobbat, vill jag säga till urmakaren på fabriken som tog hand om min klocka. Även antireflexbehandlingen som hade några hairlines blev återställd till originalskicket. Caset som var i bra skick fick en ”touch-up” och ser ut som ny igen utan att tappa sina vassa kanter. Kudos till Swatch Group Nordic för en smidig förmedling och ett bra bemötande.

En iPhone bild till at börja med :)


19E16124-F817-4EAF-9B36-348F9421B331.jpeg
Kan du mäte upp den lilla rackarn och ge oss ett riktigt mått exkl krona? Finns sjukt många olika uppgifter där ute.
 
Topp