• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

demondave

Rolex
Köpte viklåset i Paris butiken. Passar fint det.

image.jpeg

image.jpeg

Köpte nyligen ny sail cloth hos Nymans. 3200 gick det på. 10k är nog inte omöjligt.
Vi kan ju fråga :)
@Nymans Ur 1851 har ni pris på nato till fifty?

Det borde ju passa! Du råkar inte ha någon ref? Enda jag skulle önska mig är borstat, för att matcha boetten.

Tänkte på natot. Min BP har 20mm luggvidd.

Äh, du kan ju klippa lite i det :D
 

demondave

Rolex
Någon som har erfarenhet av att besöka Blancpain? Reggade min klocka när jag köpte den, för att få (den grymma) kundtidningen. Välkomstmailet sa något om att man alltid var välkommen in på en kaffe om man hade vägarna förbi, och att visning kunde ordnad vid förbokning.

Blir ev en alproadtrip i sommar, så funderar på att maila dom när det närmar sig.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att besöka Blancpain? Reggade min klocka när jag köpte den, för att få (den grymma) kundtidningen. Välkomstmailet sa något om att man alltid var välkommen in på en kaffe om man hade vägarna förbi, och att visning kunde ordnad vid förbokning.

Blir ev en alproadtrip i sommar, så funderar på att maila dom när det närmar sig.
I en mailväxling jag hade med kundtjänst och deras avdelning för vintage-klockor så skrev de att jag alltid var välkommen för besök. Någon gång ska jag planera ett besök ;D
 

demondave

Rolex
I en mailväxling jag hade med kundtjänst och deras avdelning för vintage-klockor så skrev de att jag alltid var välkommen för besök. Någon gång ska jag planera ett besök ;D

Får försöka planera nerresan lite iaf, så att jag kan boka in något. Brukar föredra att resa med så få fasta tider/ställen som möjligt, men Blancpain känns värt att rucka på principerna för :)
 

watchxor

Omega
Har haft ögonen på årets nyhet i grå keramik ett tag nu, men som vanligt i klockbranchen verkar ingen veta när de börjar säljas.

blancpain-bathyscape-oblique-1.jpg


Kul recension på Deployant idag i alla fall. http://www.deployant.com/review-blancpain-fifty-fathoms-bathyscape/

Kom på att det kanske fanns andra här på forumet som var intresserade av denna modellen också och dess släpp-datum. Var inne på Nymans och provade den nuvarande keramik-modellen i svart och passade då på att fråga om de hört nåt release datum om modellen ovan. De trodde på nån gång i Juli tidigast.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har koll på lug/lug-måttet på BP FF ? Alltså den vanliga 45mm-versionen.
Har än så länge hittat 45mm x 15,5mm, 23mm bandbredd, men ingenstans står lug/lug-mått.
 

drClasse

Omega
Nej, håller med Invictaklockorna har också denna stora logga på sidan, det finns även en mörkblå FF med månfas som är väldigt snygg, enligt mitt förmenande
 

demondave

Rolex
Kan tänka mig att det skiljer en hel del beroende på länk/sailcloth/nato.

Tror det. Enkelt val, med tanke på hur välgjorda sailcloth och nato är.
Den märks mindre än UX'en på armen iaf :D Det är på den nivån att jag faktiskt reflekterat över hur bekvämt den sitter, så det handlar inte om att uthärda smärtan på något vis. Bekvämare än vad jag vill minnas Kermiten på länk, till exempel.
 

matage

Omega
Väldigt kantig och obekväm på handleden tyvärr. Har bara provat kronon och på länk iofs men det var ingen höjdare.
Jag har tyvärr inte heller testat den på länk men hoppas på att klämma på den nästa helg.

På både Nato och Sailcloth satt den dock som en smäck på mig. Bland det bekvämaste jag testat - även om båda banden i standardlängd är lite för korta för mina handleder... men jag har hört rykten om att det går att beställa Large-band :)
 

watchxor

Omega
Väldigt kantig och obekväm på handleden tyvärr. Har bara provat kronon och på länk iofs men det var ingen höjdare.

Tycke och smak förstås, men min sitter riktigt bekvämt. Dock nato och sail, fan vet om jag ens tycker länken är särskilt snygg utifrån bilderna jag sett.

Kan tänka mig att det skiljer en hel del beroende på länk/sailcloth/nato.

Jag har tyvärr inte heller testat den på länk men hoppas på att klämma på den nästa helg.

På både Nato och Sailcloth satt den dock som en smäck på mig. Bland det bekvämaste jag testat - även om båda banden i standardlängd är lite för korta för mina handleder... men jag har hört rykten om att det går att beställa Large-band :)

Jag har bara provat keramik-Bathyscaphe på sailcloth och som de andra sa så satt den helt perfekt. Också skönt att veta att man inte är den enda som kommer behöva Large-bandet :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kom igen nu, någon jäkel borde väl sitta på lug/lug-måttet (alltså klockans vertikala mått) på BP FF... (Inte Bathyscape alltså).
 
Topp