• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Blandad kompott; Citizen, 2xCertina DS-3, MKII LRRP...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en liten blandad hög dinkor som knappt används i kombination med lite rastlös känsla i klocklådan. Därmed kan dessa få förgylla någon annans klocklåda om intresse finns:


1) SÅLDA Mysigt par Certina DS-3, en till hen och en till hen beroende på vem som har kraftigast handleder. Den större m'äter ca 40mm och har 22mm mellan hornen. Den mindre ligger väl på ca 30mm med 16mm mellan hornen. Båda är tjocka och chunky med automatiska urverk (den mindre utan quickset). Båda är i riktigt fint skick men med lite patina på visarna. Ingen servicehistorik men båda funkar och håller tiden med bra gångreserv. Kort sagt väldigt trevligt alternativ till likadana träningsoveraller. Observera att jag bara flippar dem som par och inte en och en. Att bryta paret vore ett kulturmord jag inte vill ha på mitt samvete...













Båda kommer på fräscha natos. Ingena boxar eller papper.

Pris för båda: 4950 SEK SÅLDA


2) SÅLD MKII "milsub" LRRP

Fick hem denna tidigare i veckan. Och blev överraskad av två saker, för det första är den kvalitetsmässigt över min förväntansnivå (riktigt välbyggd) och för det andra så är den betydligt mindre av sub-hommage/plankning än vad jag trodde. Den är, trots namnet, en vanlig dykardinka/beater av rätt generisk karaktär. Så, om du är sugen på den för att du egentligen vill ha en rolex sub så är inte detta en klocka för dig, den har en helt annan känsla och utstrålning i praktiken. Vill du ha en schysst beater/dykardinka med lite retrostuk så kan den däremot vara ett bra alternativ.

Rejält case på ca 42mm med 22mm mellan hornen, banden fästs med skruvar och den har en ventil för att släppa ut helium. ETA-verk (av högre grad) och skönt cleant stuk på tavla och visare.













Klockan är från 2011, swiss made och så nära nyskick man kan komma, nåt enstaka bruksspår möjligen (lägger jag till mest för att inte gödsla med uttrycket LNIB). Komplett med två gummiband, ett skinnato,skruvmejslar, papper och pelikancase.

En duglig beater kort sagt.

Pris: 5500 SEK SÅLD


3) Citizen Parawater Tillbakadragen

Snygg Citizendykare, lite härjad och patinerad på rätt sätt IMO. Vridringen (se bild) har lite skav, men glas och case är fina. Dryga 40mm i boetter och 20mm mellan hornen. Enligt förre ägaren ska det vara en 69'a. Har inte dubbelkollat detta men det bör nog stämma. Bra skick och trevlig vintagedykare. Kommer på Nato, ingen box eller papper. Trycktestade den hos Rob E förra veckan med misslyckat resultat. Så vänligen observera att detta är en posörklocka och inte en vattenklocka… ;)



Pris: 1650 SEK Tillbakadragen


Är väldigt öppen för byten mot något kul.Vet inte riktigt vad, så try me men bli inte arga om jag tackar nej. Man kan absolut försöka pruta etc men det är inte säkert att det funkar. Frakt enligt ök.

Sypunkter, frågor etc kan tas via PM. Påpeka gärna om jag missat något.

Jag och klockorna finns i Stockholmstrakten om man vill klämma. Fler bilder kan skickas om man är seriöst intresserad. Referenser på mig kan hittas i referensforumet.

Tack för titten! :)
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Som en tididigare ägare av Citizen dykaren - denna är fullservad av en urmakare i UK i slutet av 2012. Så ett utmärkt pris för en totalt genomgången klocka med mycket charm och karaktär.

Sorry för kladd Denke
 
Topp