• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blir det någon Coke i SS?

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Verkar som om Monochrome tror det iaf. De gissade ju bra ifjol...

image.jpg

Snygg som tusan! Hoppas dock att de inte lanserar en Coke.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vore synd att släppa en Coke då det skulle minska charmen kring det som kommer bli vintage om några år. Det gör att jag tror mer på nya färgkombinationer och nytt tänkande...BLNR och Pepsi är tydliga exempel
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har sagt länge att jag är ganska övertygad om att det kommer komma en Coke GMT på Basel. Det är ju den enda "standardfärgen" som finns kvar. I så fall blir det den första versionen av GMTc att seriöst överväga. Det är den överlägset snyggaste färgkombinationen tycker jag.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ja det är en "riktig" blå. Gjordes väl dock bara för Argentinas flygvapen med helröd GMT-visare?


Nja, du har rätt i det förutom GMT-visaren. GMTn tillverkades under en tid med helröd gmt-visare så då är mer troligt att vid den tiden som man plockade fram de GMT med Argentinas flygvapen byggdes. Dvs röd GMT visare är inte lika med att det ska vara blå bezel... Ska se om jag hittar länken...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är kluven, kul med en Coke. Lite snyggare än blåsvart.
Men inte likt rolex att göra en sådan röra bland modellerna. Så jag tror inte det kommer.

Skulle vara kortsiktigt kul med stålcoke, men i det långa loppet Omega-varning.
Vad syftar herrn på? Färgerna svart, svart/röd, blå/röd har väl funnits sedan 70-talet? Den enda fjantverskonen är väl i så fall svart/blå?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag tror snarare att Daytona i stål blir med keramik som största nyhet. Vore naturligt att den letar sig ner genom metallerna så att säga:) Tror man inte gör fler gmt versioner nu. Åtminstonde inte i år
Om dom följer det vanliga mönstret så borde en TT komma först, så har det varit med alla andra modeller. Först helguld, sen TT och sist i SS. Personligen tror jag dock inte Rolex kommer släppa en Daytona i SS med keramisk ring, men hey ho man vet aldrig med Rolex, det som talar emot är att den först kom på guld och sedan på platina.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Senaste helt nya modellen var väl Sky-Dweller, den kom väl 2012?
Hur som helst, någon som har kolla på tidslinjen mellan Rolex nya modeller? När vi kan förvänta oss något HELT nytt.

Är ganska övertygad om att det dröjer ett bra tag till iofs.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag syftar på rörigheten i att ha färgerna utspridda på olika boettmateriel. Gillar det inte. Kan iofs bero på min asperger.
Jaha, du tänker så. Håller med om att det finns lite väl många olika färger stt välja på nu, men modellerna är ju "få", så det kanske tar ut varandra.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En helt ny sportmodell är det dax för! Små förändringar som bezel och färg är är urbota tråkigt! Nya tag rolex!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om en Coke inte släpps iår tror jag starkt på att den släpps året efter. En älskvärd färg hos många och sista färgen (förutom specialversioner som helblå m.m) att producera innan GMT-familjen är fulländad i nya 6-siffriga boetten. Varför gjordes då pepsi inte i stål? Jo för att alla vill ha den och det hade dödat trenden.

Rootbeer hade varit kul men tror inte alls lika starkt på den idéen. Iof finns choklad-daytonan och DD som båda går i samma färgtema, men jag tror det dröjer ett tag till innan vi får se den på nytt.

(Mina tankar)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ska bli väldigt spännande att se vad som presenteras. Jag har för lite erfarenhet kring hur Rolex tidigare har släppt nya modeller och jag är för feg för att gissa. Hade ju dock varit trevligt med en GMT Coke.
 
Topp