• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blir vansinnig ..............

paradis

Audemars
Hej håller på att explodera,sätter in sladen i iPhone för att skicka bilder till iPhoto på iMac , det går inte. Har fungerat hela tiden perfekt. idag får jag upp på skärmen , " Bilderna i kamerarullen på " Paradis " kan inte visas, eller importeras eftersom iPhone-enheten är låst med en lösenord " Ingen har rört telefonen, ock har aldrig haft lösenord .Finns det någon som vet , vad / hur kan jag göra ? Tack för svar.......
 

Wemb

Cartier
Skumt...
Har du testat att starta om både telefon och iMac?

Om det inte funkar så känns det dessvärre som om att du får ta dig till Apple i Emporia... (Antog att du bor i Malmö pga profilen).
 

paradis

Audemars
Skumt...
Har du testat att starta om både telefon och iMac?

Om det inte funkar så känns det dessvärre som om att du får ta dig till Apple i Emporia... (Antog att du bor i Malmö pga profilen).

Ska försöka med en som kan detta lite, ska besöka honom snart. Går det inte då får det bli Apple direkt , tack.
 

SSL

Audemars
Kolla med macworld_sweden på twitter. Dom har säkert skrivit om det. Läste nånting om att fotoalbumet gjorts om om det kan vara det. Värt att kolla upp kanske.
 

max

Dancing Queen
paradis Koppla ifrån telen, öppna itunes och anslut sedan telefonen igen och klicka "ja" på frågan om du vill lita på enheten du just anslutit så bör det fungera :)
 

paradis

Audemars
Inget verka fungera, slutar för idag. Har skaffat en som ska komma hit i morgon ock fixa det.Tack så mycket alla för hjälpen .Ha en bra dag . P.
 

Isodor

Audemars
iPhoto gjordes om ett för ett tag sedan med dess biblioteksfunktion och jag var tvungen att uppgradera det programmet på datorn för ens kunna importera bilder .. Väldigt sjukt.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Finns inget som är så kass som Äpple-föra-över-bilder-till-en-riktig-dator-strul ... End of story..

Det enklaste är att ta det i lagom doser 1-2ggr år och maila de bilder mellan enheter man behöver omgående, annars försöka använda PC och riktiga grejer i största möjliga mån...

Man kan också fastna i denna lop:

Jag kan inte göra det på telefon så jag gör det på ipaden
jag kan inte göra det på ipaden så jag gör det på den bärbara
Jag kan inte göra det på den bärbara för jag vill ha riktigt tangenbord och skärm
och sen tillbaka till ruta 1 igen-... :)
 
  • Like
Reactions: POO
D

Deleted member 1154

Guest
och det bästa av allt när man får frågan på säkerhetskontrollen på flygplatsen:

- Har du dator i den däringa väskan
- (med ett stort leende) - Nej , jag ska på semester :)
 

paradis

Audemars
.När jag uppdaterade min iPhone till iOS 8.3 , så slutade iPhoto att funka. Fixade tillbaka iPhoto ,men vill inte ta emot bilder till iMac. Måste köpa ny iMac den här funkar inte bra ....Tack för hjälpen. P.
 

paradis

Audemars
Rensade hela dator mm , så nu jävlas Skype med också. Har den äldre varianten av iMac 21,5 från 2010. Ska sälja ock köpa en ny , 21,5 ME086
 
Topp