• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blire GMT?

Lalas

Cartier
Hej!

Först och främst vill jag säga att man blir ju helt störd och beroende av detta forum, jag drömmer om klockor... är inne på forumet och Chrono24 typ 20ggr per dag!

Nu till det viktiga; jag har några klockor med Tag Heuer Monaco som den "finaste", nu tänker jag mig att det är dags att ta nästa steg... det känns som det är Rolexdax!

Först kändes en Sub No Date given, var extremt nära att beställa en beggad på chrono24.

Tack vare forumet började jag titta lite på andra alternativ, måste erkänna att jag inte tyckte GMT Master II var så speciell i början, men ju längre tiden gick kändes GMTn som mer klocka för pengarna (dels möjligheten att byta insert och få lite variation, dels ett lite finare urverk och GMT funktionen som kan vara nyttig eftersom jag reser mycket + datum då men det känns inte prio). Känns också som GMTn är lite ovanligare (kanske inte här inne...). Skall tilläggas att jag har en Orisdykare även om den spelar i en helt annan liga än Subben.

Så vad säger ni? Står väl mellan 14060 och 16710, budget ca 35k, har även snöat in lite på JLC Reverso som är en helt annan klocka men som känns spännande till ett lite lägre pris, men Reverson kanske får komma senare...
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Ja, GMT är rätt spår att gå. Min första dyrare klocka blev en sub som jag bytte ut mot en GMT efter ca 3 mån. Dock de nya med keramisk bezel.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
On topic:

Vore jag dig skulle jag lägga alla slantar på en 16710. Du har mer mångsidighet där och den är enligt mig mycket roligare än en 14060. Efterhand kan du komplettera med fler inserts, slå till på lite band och varför inte en rasslande jubileelänk? Diggar den.

Jag funderade mellan gmt/tråksub och subC den gröna rackaren och till sist slog jag till på en hulk. En klocka som jag fullkomligt älskar, men den är svårburen pga färgen... Det suger.

Jag röstar på gmt.

Hoj hoj! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Säger också GMT, du får flera klockor i en... Från 35k och uppåt beroende på skick och tillbehör, dessa klockor är på väg upp i raketfart! Det fina med just GMT är att du kan i princip byta allt på den, insert, länk (oyster, jubilee), läder eller på något tråkigt Nato.

201004_88438e16a89481cb278ba3957__IMG_5326.jpg

Rolex_GMT_Master_II.jpg

dsc_0081-jpg.76902
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Säger också GMT, du får flera klockor i en... Från 35k och uppåt beroende på skick och tillbehör, dessa klockor är på väg upp i raketfart! Det fina med just GMT är att du kan i princip byta allt på den, insert, länk (oyster, jubilee), läder eller på något tråkigt Nato.

201004_88438e16a89481cb278ba3957__IMG_5326.jpg

Rolex_GMT_Master_II.jpg

dsc_0081-jpg.76902


Mmmmmm...
Lite klockporr så här på fredagsmorgonen.
 

Sonos

Omega
Håller med tidigare postare, först GMT sedan Reverso! Har själv en Sub och är sugen på en GMT, men kan inte flippa min sub då den kommer följa med livet ut. Så GMT får vänta ett litet litet tag! :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Sett till din budget, tveklöst 16710. Som många före mig påpekat; väldigt mångsidig klocka som är ett av de där alternativen som skulle vara högt upp i listan om man skulle vara OWG. Nu är jag förvisso svag för maxicaset på 116710, liksom för keramisk ring, men utifrån din budget och med tanke på mångsidigheten är det 16710 som gäller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns bra guider som beskriver skillnaderna mellan de olika Rolex-GMTversionerna. Personligen tycker jag funktion med GMT försvinner om man är beroende av att vrida vridringen för att få två olika tidzoner.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Nejdå, nu har jag hunnit bajsa oxå, och står fortfarande kvar vid min åsikt.
De nya maxi-casen är o-sköna!
(men jag är ju å andra sidan en obotlig vintage-fantast...)

:)
Beror kanske på hur grov handled man har.
Min mäter 19,5cm och tycker att maxi caset sitter liite bättre. Då har jag haft 16610 från 89 i ett år innan.
/Magnus
 

Maverick

Omega
Det finns bra guider som beskriver skillnaderna mellan de olika Rolex-GMTversionerna. Personligen tycker jag funktion med GMT försvinner om man är beroende av att vrida vridringen för att få två olika tidzoner.

På Rolex GMT behöver du väl inte vrida på ringen för att få två tidszoner? Genom att vrida på den kan du däremot få en tredje tidszon.
 
Topp