• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit blåst

GuloGulo

Omega
Hej Klockvänner,

Jag har hängt här bra många år, men inte varit speciellt aktiv. Köpt och sålt några klockor genom åren. Nu har jag för första gången blivit blåst.

Sökte en Seiko genom köpa/byta-tråden. Fick napp från en medlem vid namn Backlash113. Kollade upp namnet, och det fanns lite inlägg och bilder. Inga varningsklockor ringde. Fick bilder på objektet, och en trevlig kommunikation.

Förde över pengar (inga stora summor), och allt verkade ok. Ingen klocka dök upp, och efter knappt en vecka hörde jag av mig igen. Inget svar. Nu har numret upphört och profilen borttagen.

Vad vill jag säga med det här. Ja, det är surt att bli lurad, så håll koll och var försiktiga där ute!

GuloGulo
 

pix87

Omega
Hej Klockvänner,

Jag har hängt här bra många år, men inte varit speciellt aktiv. Köpt och sålt några klockor genom åren. Nu har jag för första gången blivit blåst.

Sökte en Seiko genom köpa/byta-tråden. Fick napp från en medlem vid namn Backlash113. Kollade upp namnet, och det fanns lite inlägg och bilder. Inga varningsklockor ringde. Fick bilder på objektet, och en trevlig kommunikation.

Förde över pengar (inga stora summor), och allt verkade ok. Ingen klocka dök upp, och efter knappt en vecka hörde jag av mig igen. Inget svar. Nu har numret upphört och profilen borttagen.

Vad vill jag säga med det här. Ja, det är surt att bli lurad, så håll koll och var försiktiga där ute!

GuloGulo
Fan vad tråkigt sådant är:banghead::( har du anmält honom? Swishade du?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@hook, som jag skrev i tråden rörande Niklas kan det nog vara bra att ha en egen kategori under samma del som Efterlysta klockor. Jag tror inte många tänker på att gå in och söka under good/bad-guys. Innan fler blir blåsta här tänker jag.

Plus att klistra det överst så att man kan stämma av innan man handlar om namnet figurerar bland tidigare skumraskaffärer.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Nu ringde polisen. Väldigt trevliga och tillmötesgående. De ska söka på swishöverförningen, och vi får hoppas att han åker fast.
Bra att polisen tar tag i detta! Han kommer säkert åka fast men tyvärr blir det ju inga straff att tala om i det här landet. Han har säkert inga tillgångar och kan inte betala eventuella bötesbelopp m.m.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra att polisen tar tag i detta! Han kommer säkert åka fast men tyvärr blir det ju inga straff att tala om i det här landet. Han har säkert inga tillgångar och kan inte betala eventuella bötesbelopp m.m.

Kan vara värt att kontrollera på sin hemförsäkring om det kan täcka förlusten. Minns inte på rak arm om ekonomisk brottslighet inkluderas, men jag vet att jag till exempel får ersättning om jag utsätts för diverse våldshandlingar.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Beklagar! Riktigt tråkigt när sånt här händer. Tyvärr kan de ta lång tid hos polisen men de kan också gå fort! Finns en bedrägeriavdelning hos tex Swedbank som kan kolla alla swishöverföringar en person har. Då kan de ta ut den information i form utav en ”mindmap” vilket gör det lätt att kolla om det är en frekvent bedragare! Detta underlättar förundersökningen och chansen att han blir dömd :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej Klockvänner,

Jag har hängt här bra många år, men inte varit speciellt aktiv. Köpt och sålt några klockor genom åren. Nu har jag för första gången blivit blåst.

Sökte en Seiko genom köpa/byta-tråden. Fick napp från en medlem vid namn Backlash113. Kollade upp namnet, och det fanns lite inlägg och bilder. Inga varningsklockor ringde. Fick bilder på objektet, och en trevlig kommunikation.

Förde över pengar (inga stora summor), och allt verkade ok. Ingen klocka dök upp, och efter knappt en vecka hörde jag av mig igen. Inget svar. Nu har numret upphört och profilen borttagen.

Vad vill jag säga med det här. Ja, det är surt att bli lurad, så håll koll och var försiktiga där ute!

GuloGulo
Vilken jävla Backlash...
 
Topp