• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blixtvisit till London för komplettering av samlingen...

mmh

Silver
2-Faktor
Snart är det dags för en snabb resa till London med ett enda syfte: att köpa en ny klocka. Personligen tycker jag att det är oerhört intressant att läsa om andra klocksnackares resor, både bildliga sådana där serieflippare berättar om hur samlingen utvecklas/spårar ur, men också fysiska klockrelaterade resor. Inte minst inspirerad av @micke_s 24 timmars resa till London tänkte jag att det kunde vara kul att bjuda er med för att följa min lilla resa. Det kommer att handla om mina klockor, mitt klockintresse, min nästa klocka och givetvis också om själva resan.
Fortsättning följer...enjoy:cool:

Ps. Jag försökte starta denna tråd under ämnet Reseskildringar, men har av någon anledning inte rätt att starta trådar där. Admin får således gärna flytta tråden ifall den passar bättre där, förutsatt att jag själv kan fortsätta posta under tråden (annars blir detta nog den tråkigaste tråden ever...)

Ps. Jag försökte starta denna tråd under ämnet Reseskildringar, men har av någon anledning inte rätt att starta trådar där. Admin får således gärna flytta tråden ifall den passar bättre där, förutsatt att jag själv kan fortsätta posta under tråden (annars blir detta nog den tråkigaste tråden ever...)
Resetrådar flyttas dit i efterhand OM de håller tillräckligt hög kvalitet. Det är en ära att hamna där, inte en självklarhet. :) Hoppas du får en bra resa!

Wow, trevligt med sådan positiv respons!
Vi börjar med lite bakgrund. Jag har burit klocka så länge jag minns, men jag hade alltid en klocka åt gången och köpte en ny endast om den förra gick sönder. Efter årtionden med Swatch, Casio, Citizen och Tissot (i den ordningen) beslöt jag mig för att köpa en mekanisk, lite mera seriös klocka. Efter långa efterforskningar blev det en klassisk Speedy pro med hesalit. Tanken var att det skulle bli min enda klocka, men i mina efterforskningar hade jag hittat KS och det tog inte länge före jag blev fast i klockträsket...

image-jpeg.359429

Wow, trevligt med sådan positiv respons!
Vi börjar med lite bakgrund. Jag har burit klocka så länge jag minns, men jag hade alltid en klocka åt gången och köpte en ny endast om den förra gick sönder. Efter årtionden med Swatch, Casio, Citizen och Tissot (i den ordningen) beslöt jag mig för att köpa en mekanisk, lite mera seriös klocka. Efter långa efterforskningar blev det en klassisk Speedy pro med hesalit. Tanken var att det skulle bli min enda klocka, men i mina efterforskningar hade jag hittat KS och det tog inte länge före jag blev fast i klockträsket...

image-jpeg.359429
Måste ju vara Ultraman uppgradering på gång!

Nice tråd, följer!
Gillar bakgrunds-storyn då den är väldigt lik min egen, intresset fick fart, skulle köpa 1 "riktig" klocka, hittade KS.. det blev en till.. och jakten på nästa är igång :)

Tillbaka
Topp