• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blixtvisit till London för komplettering av samlingen...

Flyger du med finnair? Ska bli kul att se vad det blir!
Korrekt
D3DF7BED-FC2E-48A9-BD2F-2BCE11CEF7DA.jpeg

Förutom en ny klocka funderar jag på att köpa ett Nato till min FOIS idag också. Om någon har omegas svarta nato på sin FOIS får ni gärna dela med er av bilder.

Sitter på piccadilly line nu och tänker på hur galen man egentligen är, jag menar, flyga till London bara för att köpa en klocka då man redan har tre stycken som nog överträffar de flesta normala människors behov av klocka (förutom att de flesta normala nog föredrar kvarts). Men jag har lyckats intala mig själv (och min fru som snällt väntar hemma med barnen!) om att detta är en bra ide’...inte alls hjärntvättad av KS:rolleyes:

Sitter på piccadilly line nu och tänker på hur galen man egentligen är, jag menar, flyga till London bara för att köpa en klocka då man redan har tre stycken som nog överträffar de flesta normala människors behov av klocka (förutom att de flesta normala nog föredrar kvarts). Men jag har lyckats intala mig själv (och min fru som snällt väntar hemma med barnen!) om att detta är en bra ide’...inte alls hjärntvättad av KS:rolleyes:

Behov är som Einstein sa - relativt. Rätt säker på att relativitetsteorin åsyftar behovet av klockinköp!

En del av mitt resonemang är att jag vill ha olika sorters klockor som kompletterar varandra utan att tävla om handledstiden. Det känns också som att jag efter detta kommer att ha en ganska komplett samling för mina behov. Eftersom jag vanligtvis tänker igenom mina inköp väldigt noggrant (målet är att bara köpa keepers) så kan det bli svårt att berättiga några framtida inköp efter detta. Men man vet ju aldrig...

Ok, nu kommer avslöjandet. Det blev ingen ny pepsi, aquanaut eller annat ovanligt. Jag misstänker att många av er kommer att bli besvikna, men jag har kommit fram till att just denna klocka saknades från min samling. Klassisk, men samtidigt modern. Robust och snygg. En klocka för livet (det är i alla fall tanken).
308617BF-2572-43C8-B239-702E1A3C10AA.jpeg

65230687-5673-4CEA-A3E6-1F466747A378.jpeg

114060:) Många av er gissade dessutom rätt!

Ok, nu kommer avslöjandet. Det blev ingen ny pepsi, aquanaut eller annat ovanligt. Jag misstänker att många av er kommer att bli besvikna, men jag har kommit fram till att just denna klocka saknades från min samling. Klassisk, men samtidigt modern. Robust och snygg. En klocka för livet (det är i alla fall tanken).

Kanon val, grattis och bra jobbat :)

• Like
Reactions: mmh

Grattis! Kan aldrig bli fel med en Sub

Tillbaka
Topp