• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blixtvisit till London för komplettering av samlingen...

Dykare - 114060
Kronograf - FOIS
Dressare - Vintage 34 mm Seamaster (syns tidigare i tråden)
Allround klocka (samt fortfarande nog min favorit) - Explorer 114270

Har inte alla med mig så kan inte ta gruppfoto nu:D

Ps. Har också en gammal Stowa, en nixon plastklocka och gammal Tissot och Citizen som jag inte bemödat mig göra mig av med (eller jo, stowan ligger väl fortfarande på köp och sälj men är iskall:p. Har inte bumpat på evigheter och glömde bort att den fanns där).
Känns som en bra line-up. Har nästan haft samma uppsättning men inte samtidigt.

• Like
Reactions: mmh
Nu avnjuter jag en välförtjänt pisco sour och lunch på en av mina favoritrestauranger i London, ceviche.
4DA6575C-1A75-482A-839B-34C7B2C9B5B1.jpeg

image.jpg
Gött och grattis till klockan :):rolex:

• Like
Vilken trevlig tråd. Tack för att du delar med mig. Av ren nyfikenhet undrar jag om du satte upp dig på en kölista och hur länge du fick vänta isf...

Vilken trevlig tråd. Tack för att du delar med mig. Av ren nyfikenhet undrar jag om du satte upp dig på en kölista och hur länge du fick vänta isf...
Roligt att du gillar tråden. Jo jag har köat ett tag. Minns inte exakt men typ 8 månader hos AD i Finland. I London sade alla jag kontaktade att kölistorna är stängda då de är för långa, men wempe där jag köpt en Rolex förut (till min fru) lovade kontakta mig om om de får in en. Detta var i november-december förra året om jag minns rätt. Missade en på våren då jag inte hade möjlighet att flyga till London men nu lyckades det;)

Roligt att du gillar tråden. Jo jag har köat ett tag. Minns inte exakt men typ 8 månader hos AD i Finland. I London sade alla jag kontaktade att kölistorna är stängda då de är för långa, men wempe där jag köpt en Rolex förut (till min fru) lovade kontakta mig om om de får in en. Detta var i november-december förra året om jag minns rätt. Missade en på våren då jag inte hade möjlighet att flyga till London men nu lyckades det;)
Tack för info. Så konstig strategi för Rolex där jag kommer ifrån. Sales rules and production follows... Uppenbarligen ett vinnande koncept för Rolex dock.

Senast ändrad:
Nu återigen på piccadilly line på väg till Heathrow. Kan inte sluta stirra på klockan, är mycket nöjd. Är inte helt van med storleken ännu men tror jag vänjer mig snart. Gjorde precis ett återbesök i butiken för att omjustera länken. Nu sitter den perfekt!
image.jpg

Jättekul! Stort grattis! En modern sub passar din samling otroligt bra!
Pluspoäng att du också tänkte på din fru! :)

• Like
Resan börjar närma sig sitt slut. Inget nät på detta flygplan så det blir slut med live uppdateringarna om en stund. Återkommer med flera intryck om klockan senare då jag hunnit bekanta mig med den lite mera. Men kan alltså redan nu konstatera att den är fantastisk och kompletterar min samling precis som väntat.

Stort tack till alla er som följt med min resa, tack för alla kommentarer och lyckönskningar! Utan er hade resan varit avsevärt tråkigare (och ensammare).
image.jpg

Bästa klockan, och du kommer vänja dig med den, har själv en 14060m som jag älskar, när jag tillslut kom över min 116610LV tyckte jag den var en redig klump som jag inte kom överens med.. tyckte den var stor och klumpig men länken, vilken jäkla länk den har, min 14060M ligger idag i sin låda och vilar.

Tack för en trevlig resereportage och tycker definitivt att tråden skall flyttas till där den hör hemma.

Sedermera är jag flygnörd med och gillar att du flög Finnairs vackra A350 till London, inte många eller några intraeuropeiska linjer som bjuder på den kärran.

Grattis och tack för en trevlig tråd!
Väldigt trevlig samling du har. Gillar att din inställning är att skaffa keepers. Njut ditt inköp och hoppas frun blev glad också.

• Like
Stort grattis till inköpet och tack för en trevlig och väldigt kontinuerlig uppdatering över resan!
Någon kommer sova mycket gott i natt :)
:rolex:

• Like
Ok, nu kommer avslöjandet. Det blev ingen ny pepsi, aquanaut eller annat ovanligt. Jag misstänker att många av er kommer att bli besvikna, men jag har kommit fram till att just denna klocka saknades från min samling. Klassisk, men samtidigt modern. Robust och snygg. En klocka för livet (det är i alla fall tanken).
308617BF-2572-43C8-B239-702E1A3C10AA.jpeg

65230687-5673-4CEA-A3E6-1F466747A378.jpeg

114060:) Många av er gissade dessutom rätt!

Då blir de en whisky för att fira ”rätt gissningen” ;) Stort grattis till en fet klocka, har själv haft den 3 ggr! Klockren som man säger i Göteborg!

• Like
Tillbaka
Topp