• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blixtvisit till London för komplettering av samlingen...

Varsågoda!
57662B39-A381-491C-8FE2-B76F97F449B2.jpeg
Damn good!

• Like
Reactions: mmh
Super :)
Känner du redan nu att det är något du saknar? ;) -Börjat fundera på nästa jakt?:D
Färg? Komplikation? Form?
Hehe, nä jag skall nog inte börja någon ny jakt på väldigt länge. Samlingen känns komplett, helt som planerat. Nu finns det inte längre något logiskt resonemang för att skaffa en klocka till (och som kanske framgått ur min bakgrundsberättelse är detta viktigt för mig, annars känns det som slöseri av pengar). Men rent hypotetiskt så skulle nog en blå 116200 sitta fint i denna samling, eller en JLC master ultra thin moon...:rolleyes:

Hehe, nä jag skall nog inte börja någon ny jakt på väldigt länge. Samlingen känns komplett, helt som planerat. Nu finns det inte längre något logiskt resonemang för att skaffa en klocka till (och som kanske framgått ur min bakgrundsberättelse är detta viktigt för mig, annars känns det som slöseri av pengar). Men rent hypotetiskt så skulle nog en blå 116200 sitta fint i denna samling, eller en JLC master ultra thin moon...:rolleyes:
Surfa runt nu ett tag på ks så ska du se att behovet ändrar sig snart, du bör nog kompletera med en tavla med lite färg;):angel:

• Like

Något som håller sitt värde så bra som Rolex kan aldrig vara slöseri av pengar. ;-)

• Like
Grattis till fångsten!

Kul med en tråd irl den blir så mycket mer spännande då.

Den där känslan... nytt inköp på armen, utlandet, god mat, god dryck. Svårslaget för oss klocknördar :)

Grattis till ett stabilt val.

Kul läsning och grattis! Kul med ”live-tråd” också!

Riktigt bra tråd och en trevlig resa! Kul med lite framförhållning och jämna uppdateringar!
Grattis till klockan :)

Bliss! Kul att få åka med och grattis till ikon med hem.

Jäklar vad härlig tråd. Grattis till nyförvärvet!!

Måste ge dig beröm för hur pragmatisk du är med dina köp. Försöker själv att bara köpa keepers, men smaken ändras dessvärre med tiden... Stort grattis och tack för en nagelbitare till tråd :D

Stort grattis och tack för ett trevligt reportage

Känns som en bra line-up. Har nästan haft samma uppsättning men inte samtidigt.

Gött och grattis till klockan :):rolex:

Vilken trevlig tråd. Tack för att du delar med mig. Av ren nyfikenhet undrar jag om du satte upp dig på en kölista och hur länge du fick vänta isf...

Jättekul! Stort grattis! En modern sub passar din samling otroligt bra!
Pluspoäng att du också tänkte på din fru! :)

Tack för att du tog oss med!

Bästa klockan, och du kommer vänja dig med den, har själv en 14060m som jag älskar, när jag tillslut kom över min 116610LV tyckte jag den var en redig klump som jag inte kom överens med.. tyckte den var stor och klumpig men länken, vilken jäkla länk den har, min 14060M ligger idag i sin låda och vilar.

Tack för en trevlig resereportage och tycker definitivt att tråden skall flyttas till där den hör hemma.

Sedermera är jag flygnörd med och gillar att du flög Finnairs vackra A350 till London, inte många eller några intraeuropeiska linjer som bjuder på den kärran.

Grymt! Riktigt kul att följa :) grattis till båda köpen !

Grattis till klockan! :)

Grattis och tack för en trevlig tråd!
Väldigt trevlig samling du har. Gillar att din inställning är att skaffa keepers. Njut ditt inköp och hoppas frun blev glad också.

Stort grattis till inköpet och tack för en trevlig och väldigt kontinuerlig uppdatering över resan!
Någon kommer sova mycket gott i natt :)
:rolex:

Då blir de en whisky för att fira ”rätt gissningen” ;) Stort grattis till en fet klocka, har själv haft den 3 ggr! Klockren som man säger i Göteborg!

Jasså redan hemma med skatten:):rolex:

Bra där! Nästa blir nått med någon färg på tavla/ring lr t/t :)

Stort grattis till en klassiker.

Tack för en bra tråd och grattis till köpet! :)

Tack för en riktigt underhållande tråd med många bilder! Du är en sann klocknörd :D

Stort tack än en gång till er alla! Måste säga att jag är tagen av ert intresse samt de vänliga orden. Och klockan är jag förstås väldigt nöjd med:cool:

Dags att återuppliva denna tråd. Som jag lovade kommer nu en mera utförlig reflektion över klockan jag flög fram och tillbaka till London för att köpa.
image.jpg

Det är idag exakt en månad sedan och jag har nu hunnit bilda mig en bättre uppfattning om klockan. Jag hade ju suktat efter en 114060 en längre tid så det kom kanske inte som en överraskning att jag skulle tycka om den. Jag måste dock medge att den kändes aningen stor och klumpig de första dagarna, men nu har jag vant mig och är extremt nöjd över precis allt med klockan. Jag gillar tyngden och robustheten, samtidigt som den är lagom glansig (vridringen i keramik är fantastisk!), men framförallt balanserad och tidlös. Vissa tycker ju att detta är en tråkig klocka, men inte jag. Överlag dras jag till klassisk och elegant design, inte bara när det gäller klockor, så Suben är helt klart min stil. Kvaliteten och finishen känns dessutom utomordentligt bra.

Ni som har läst hela tråden vet ju att detta är ett komplement till min samling och den fyller sin funktion utomordentligt bra i rollen som toolig fritidsklocka/dykare. Således har jag inte heller använt den särskilt mycket ännu, endast enstaka arbetsdagar, men på helgerna och kvällarna är det nästan uteslutande denna som åkt på. Jag ser redan fram emot nästa sommar och hoppas att den blir lika varm som 2018 så att jag kan maximera användandet av klockan på stranden, i poolen, i lekparken med barnen etc. Den har redan fått hänga med i trädgårsarbete och diverse grovjobb och jag tänker fortsätta använda den utan att oroa mig för skador då jag vet att den kommer att klara allt jag utsätter den för (nej, jag brukar inte sabrera champagneflaskor så kommer inte att utsätta klockan för dylika prövningar heller:angel:).

Jag skulle inte kunna tänka mig att vara OWG med denna klocka då jag inte tycker den passar så bra med mera formell klädsel, men i mera lediga sammanhang är den grym! Jag tycker den sitter bra på handleden, och en stor bidragande faktor till detta är glidelock. Min handled varierar ganska mycket i storlek beroende på temperatur och aktivitet, men låset med glidelock är ännu bättre än jag väntat mig (och jag hade faktiskt rätt höga förväntningar gällande just detta).

Om jag skall försöka hitta något negativt så hade jag kanske föredragit en aning smalare bandhorn. De är rätt tjocka, men i och med att det bidrar till robustheten som jag gillar så kan jag inte påstå att de stör mig. Största problemet för mig gällande detta köp är endast att nu då jag roterar fyra klockor så hinner en eller två av dem ofta stanna mellan användningarna (ilandsproblem deluxe, jag vet:cigar:). En winder vill jag inte skaffa så jag får helt enkelt leva med det...och tre av fyra är ju utan datum så det är trots allt enkelt att vrida upp och ställa tiden vid behov.

Summa summarum...jag gjorde ganska utförligt tankearbete innan jag slog till och jag kan inte annat än att konstatera att detta blev en fullträff! Min samling känns nu komplett och på en hel månad har jag inte tänkt en tanke på att köpa en ny klocka. Som sagt är jag ganska pragmatisk i mitt klockintresse och jag vill inte ha en låda full med klockor jag sällan eller aldrig använder. I framtiden lär jag nog med relativt stor sannolikhet få upp ögonen för något nytt jag ännu inte vet att jag "behöver", men det lär dröja ett bra tag.

Till sist, blixtvisiten till London var en av sommarens höjdpunkter för mig och det är till stor del tack vare er alla som följde med, kommenterade, gissade, uppmuntrade och gratulerade mig. Tusen tack KS!!!:)

...ok, själva klockan bidrog ju lite också, så här kommer några bilder, enjoy!
2C4AD5DE-C375-4F89-8D85-15DADB3BB940.jpeg

9BAC53A0-DEEA-4EDB-9418-C67C5B201518.png

image.jpg

AEEB6113-213E-465A-99CC-ED02224E4811.jpeg

Men nu såhär 1 mån efter köpet har du inte kommit på att du behöver komplettera samlingen, bara en till. @mmh
Nej, faktiskt inte alls. Jag väldigt nöjd med samlingen och har nu en klocka för alla tänkbara situationer. Eventuellt kan det i framtiden bli aktuellt att uppgradera min dressare till något annat, men just nu är jag mycket nöjd med även den.

Nej, faktiskt inte alls. Jag väldigt nöjd med samlingen och har nu en klocka för alla tänkbara situationer. Eventuellt kan det i framtiden bli aktuellt att uppgradera min dressare till något annat, men just nu är jag mycket nöjd med även den.
Lyllo dej! ..Jag blir aldrig nöjd och kommer förmodligen aldrig bli helnöjd :) Men det är det som är lite kul oxå.
Däremot har jag kommit fram till att just en Submariner Alltid kommer finnas med i samlingen.
Fridens Liljor!

• Like
Men en liten öppning för en ny dressare finns det, låter mer normalt när det gäller ks medlemmar:)

• Like
Tillbaka
Topp