Damn good!Varsågoda!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Damn good!Varsågoda!
![]()
SuperVarsågoda!
![]()
Hehe, nä jag skall nog inte börja någon ny jakt på väldigt länge. Samlingen känns komplett, helt som planerat. Nu finns det inte längre något logiskt resonemang för att skaffa en klocka till (och som kanske framgått ur min bakgrundsberättelse är detta viktigt för mig, annars känns det som slöseri av pengar). Men rent hypotetiskt så skulle nog en blå 116200 sitta fint i denna samling, eller en JLC master ultra thin moon...Super
Känner du redan nu att det är något du saknar?-Börjat fundera på nästa jakt?
Färg? Komplikation? Form?
Absolut! Skall försöka skriva en lite mera detaljerad sammanfattning senare i veckan.Fortfarande nöjd ägare?
Surfa runt nu ett tag på ks så ska du se att behovet ändrar sig snart, du bör nog kompletera med en tavla med lite färgHehe, nä jag skall nog inte börja någon ny jakt på väldigt länge. Samlingen känns komplett, helt som planerat. Nu finns det inte längre något logiskt resonemang för att skaffa en klocka till (och som kanske framgått ur min bakgrundsberättelse är detta viktigt för mig, annars känns det som slöseri av pengar). Men rent hypotetiskt så skulle nog en blå 116200 sitta fint i denna samling, eller en JLC master ultra thin moon...![]()
Jag vet! Just därför har jag tänkt försöka minska på KS surfandetSurfa runt nu ett tag på ks så ska du se att behovet ändrar sig snart, du bör nog kompletera med en tavla med lite färg![]()
Hehe, nä jag skall nog inte börja någon ny jakt på väldigt länge. Samlingen känns komplett, helt som planerat. Nu finns det inte längre något logiskt resonemang för att skaffa en klocka till (och som kanske framgått ur min bakgrundsberättelse är detta viktigt för mig, annars känns det som slöseri av pengar). Men rent hypotetiskt så skulle nog en blå 116200 sitta fint i denna samling, eller en JLC master ultra thin moon...![]()
Jag säger bara, lycka tillJag vet! Just därför har jag tänkt försöka minska på KS surfandet![]()
Grattis till fångsten!
Kul med en tråd irl den blir så mycket mer spännande då.
Den där känslan... nytt inköp på armen, utlandet, god mat, god dryck. Svårslaget för oss klocknördar![]()
Grattis till ett stabilt val.
Kul läsning och grattis! Kul med ”live-tråd” också!
Riktigt bra tråd och en trevlig resa! Kul med lite framförhållning och jämna uppdateringar!
Grattis till klockan![]()
Bliss! Kul att få åka med och grattis till ikon med hem.
Jäklar vad härlig tråd. Grattis till nyförvärvet!!
Måste ge dig beröm för hur pragmatisk du är med dina köp. Försöker själv att bara köpa keepers, men smaken ändras dessvärre med tiden... Stort grattis och tack för en nagelbitare till tråd![]()
Stort grattis och tack för ett trevligt reportage
Känns som en bra line-up. Har nästan haft samma uppsättning men inte samtidigt.
Gött och grattis till klockan![]()
Vilken trevlig tråd. Tack för att du delar med mig. Av ren nyfikenhet undrar jag om du satte upp dig på en kölista och hur länge du fick vänta isf...
Sådärja!
Jättekul! Stort grattis! En modern sub passar din samling otroligt bra!
Pluspoäng att du också tänkte på din fru!![]()
Tack för att du tog oss med!
Bästa klockan, och du kommer vänja dig med den, har själv en 14060m som jag älskar, när jag tillslut kom över min 116610LV tyckte jag den var en redig klump som jag inte kom överens med.. tyckte den var stor och klumpig men länken, vilken jäkla länk den har, min 14060M ligger idag i sin låda och vilar.
Tack för en trevlig resereportage och tycker definitivt att tråden skall flyttas till där den hör hemma.
Sedermera är jag flygnörd med och gillar att du flög Finnairs vackra A350 till London, inte många eller några intraeuropeiska linjer som bjuder på den kärran.
Grymt! Riktigt kul att följagrattis till båda köpen !
Trevlig tråd.
Grattis till klockan!![]()
Grattis och tack för en trevlig tråd!
Väldigt trevlig samling du har. Gillar att din inställning är att skaffa keepers. Njut ditt inköp och hoppas frun blev glad också.
Stort grattis till inköpet och tack för en trevlig och väldigt kontinuerlig uppdatering över resan!
Någon kommer sova mycket gott i natt
![]()
Då blir de en whisky för att fira ”rätt gissningen”Stort grattis till en fet klocka, har själv haft den 3 ggr! Klockren som man säger i Göteborg!
Jasså redan hemma med skatten![]()
Bra där! Nästa blir nått med någon färg på tavla/ring lr t/t![]()
Snyggt!
Damn good!
Stort grattis till en klassiker.
Tack för en bra tråd och grattis till köpet!![]()
Tack för en riktigt underhållande tråd med många bilder! Du är en sann klocknörd![]()
Nej, faktiskt inte alls. Jag väldigt nöjd med samlingen och har nu en klocka för alla tänkbara situationer. Eventuellt kan det i framtiden bli aktuellt att uppgradera min dressare till något annat, men just nu är jag mycket nöjd med även den.Men nu såhär 1 mån efter köpet har du inte kommit på att du behöver komplettera samlingen, bara en till. @mmh
Lyllo dej! ..Jag blir aldrig nöjd och kommer förmodligen aldrig bli helnöjdNej, faktiskt inte alls. Jag väldigt nöjd med samlingen och har nu en klocka för alla tänkbara situationer. Eventuellt kan det i framtiden bli aktuellt att uppgradera min dressare till något annat, men just nu är jag mycket nöjd med även den.
Men en liten öppning för en ny dressare finns det, låter mer normalt när det gäller ks medlemmarNej, faktiskt inte alls. Jag väldigt nöjd med samlingen och har nu en klocka för alla tänkbara situationer. Eventuellt kan det i framtiden bli aktuellt att uppgradera min dressare till något annat, men just nu är jag mycket nöjd med även den.