• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket annons - Rolex GMT-II - DrWatch

pulpen

Cartier
2-Faktor
Den här annonsen tyckte jag var intressant och lite kul.

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

Dels tycker jag felskrivningen var lite rolig, istället för polerad har det blivit något annat :)

Sen så undar jag hur en klocka från 1993 kan vara helt utan spår av användning och samtidigt aldrig blivit polerad? Självklart kan ju klockan vara NOS, men det tror jag inte är det som menas, utan man menar troligen att klockan inte blivit sönderpolerad, men det är ju något annat än polerad. Eller vad säger ni?

En original Rolex GMT Master 2 (40mm) Modell # 16710 Date i Stål med Oysterlänk och svart sifferring. (Kan även fås med Blå/Röd sk Pepsi sifferring el svart/röd Coke ring om så önskas) Klockan är i ett extremt gott skick och är en X ser såld 1993. Klockan har inga spår av användande på vare sig vridring, länk eller boett som aldrig blivit poletrad.

Original inre och yttre box, Cert samt sigill ingår i köp.

6 mån Garanti.

Äkthetsbevis utfärdat av Kaplans kan ordnas om så önskas.

Nypris 64400:-
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror han menar precis som det står, att den aldrig blivit "poletrad". Polerad är den dock garanterat..
Den gode doktorn förskönar ibland en smula ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jadu, jag gillar den där modellen mycket, men tycker den är snyggare på jubilé, blir med klassisk då.

Btw: Kan man ändra i foruminställningarna så länkar öppnas i nytt flönster eller flik ?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Förstår inte hur man konstant kan beskriva klockor man säljer som "inga som helst repor"...

Särskilt när man på bilderna kan se tydliga repor!

Ett exempel är den GMT 16713 han säljer för 36 900:-
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
CaptainOats skrev:
Jadu, jag gillar den där modellen mycket, men tycker den är snyggare på jubilé, blir med klassisk då.

Btw: Kan man ändra i foruminställningarna så länkar öppnas i nytt flönster eller flik ?

Högerklicka och välj öppna i ny flik :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
3635616191.jpg

En original och helt fantastiskt vacker och orörd Rolex Submariner 5513 i stål och akrylglas sk "James Bond" från 1964. Klockan är i ett mycket gott oslipat skick med en vacker och mycket ovanlig sk "Gilt" Swiss T>25 tavla med text i guldfärg och matchande Gilt visare! Boett, länk som är original och riviterad är allt i fantastiskt fint skick.
Bara jag som tvivlar på att klockan lämnade Geneve med de där kronskydden? :)
 

_jonte

Patek
CaptainOats skrev:
JakobZ skrev:
CaptainOats skrev:
Jadu, jag gillar den där modellen mycket, men tycker den är snyggare på jubilé, blir med klassisk då.

Btw: Kan man ändra i foruminställningarna så länkar öppnas i nytt flönster eller flik ?

Högerklicka och välj öppna i ny flik :)

Orkar inte, brukar vara förinställt så man slipper tänka på sådant,

Håll in Ctrl och klicka.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Per skrev:
"En original och helt fantastiskt vacker och orörd Rolex Submariner 5513 i stål och akrylglas sk "James Bond" från 1964. Klockan är i ett mycket gott oslipat skick med en vacker och mycket ovanlig sk "Gilt" Swiss T>25 tavla med text i guldfärg och matchande Gilt visare! Boett, länk som är original och riviterad är allt i fantastiskt fint skick."

Bara jag som tvivlar på att klockan lämnade Geneve med de där kronskydden? :)

Håller med, ser inte så "orörd" ut direkt....
 
Per skrev:
3635616191.jpg

En original och helt fantastiskt vacker och orörd Rolex Submariner 5513 i stål och akrylglas sk "James Bond" från 1964. Klockan är i ett mycket gott oslipat skick med en vacker och mycket ovanlig sk "Gilt" Swiss T>25 tavla med text i guldfärg och matchande Gilt visare! Boett, länk som är original och riviterad är allt i fantastiskt fint skick.
Bara jag som tvivlar på att klockan lämnade Geneve med de där kronskydden? :)

Vad händer om jag köper den här och sedan protesterar mot skicket? (original) Någon som har erfarenhet? Om icke positiv reaktion som innefattar URsäkter och återköp borde ju säljaren polisanmälas för bedrägeri!?
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
Vad händer om jag köper den här och sedan protesterar mot skicket? (original) Någon som har erfarenhet? Om icke positiv reaktion som innefattar URsäkter och återköp borde ju säljaren polisanmälas för bedrägeri!?

Köpet borde kunna hävas så länge det upptäcks inom rimlig tid.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det har ju varit heta diskussioner på forumet huruvida det existerar en vit GMT eller ej. Jag skulle vilja hävda att det finns en ännu ovanligare! Den opolerade klockan från DrWatch, där har ni en graal att leta efter :)
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det har ju varit heta diskussioner på forumet huruvida det existerar en vit GMT eller ej. Jag skulle vilja hävda att det finns en ännu ovanligare! Den opolerade klockan från DrWatch, där har ni en graal att leta efter :)

:lol: :lol: :lol:
 
Spencer66 skrev:
Det har ju varit heta diskussioner på forumet huruvida det existerar en vit GMT eller ej. Jag skulle vilja hävda att det finns en ännu ovanligare! Den opolerade klockan från DrWatch, där har ni en graal att leta efter :)

Jahaja! Det är så illa...
 

naggge

Panerai
_jonte skrev:
CaptainOats skrev:
JakobZ skrev:
Jadu, jag gillar den där modellen mycket, men tycker den är snyggare på jubilé, blir med klassisk då.

Btw: Kan man ändra i foruminställningarna så länkar öppnas i nytt flönster eller flik ?

Högerklicka och välj öppna i ny flik :)



Håll in Ctrl och klicka.

Klicka på länken med scrollknappen på musen (om ni använder touchpad, klicka med två fingrar samtidigt). Funkar till PC
 

DrDre

Patek
pulpen skrev:
Den här annonsen tyckte jag var intressant och lite kul.

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1


Sen så undar jag hur en klocka från 1993 kan vara helt utan spår av användning och samtidigt aldrig blivit polerad?

Jag har inte sett klockan men det är väl inte så väldigt konstigt? Jag köpte för några år sedan en Datejust från tidigt 90-tal som var nästan oanvänd. Den har förmodligen tillbringat en stor del av tiden i en byrålåda. Det är nog inte ovanligt äldre människor kan ha en "finklocka" som man tex tar på sig på helgen och att den sedan mest blir liggande. Andra alternativ är väl att den kan gå i arv och den nya ägaren mest låter den ligga. Men när jag köpte den tyckte jag väl inte att det var sådär förfärligt anmärkningsvärt.

Iom att Rolex rutinmässigt polerar sina klockor vid service så skulle jag väl möjligtvis vara lite tveksam till en äldre klocka som uppenbarligen använts men som är opolerad då det kan vara en indikation på att man eftersatt service under flera decenier.
 
Topp