• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket bedrage lurade mig på en IWC Portuguese

nima

Omega
Hej allihopa,
Tänkte dela med mig en trist händelse jag åkte ut för ett par veckor sedan.

Jag bestämde mig för att lägga ut min IWC Portuguese på blocket och efter en vecka eller så hörde en man av sig.
Mannen ringde och berätta att han bodde i Stockholm och att hans fru var nere i Malmö (Där jag bor) och kunde komma ner och hämta klockan.

Givetvis sökte jag på telefon numret och det stämde överens med namnet mannen angav.
Bestämde träff med hans fru på ett Hotell I Malmö, som planerat dök hon upp, mycket fin klädd, fin bil och med sina två barn. Vi samtalade en hel del innan hon kolla på klockan, och hon kunde en hel del!

Min kompis var med och misstänksam som jag var så sa jag åt honom att ta foto på reg numret och henne samt hennes barn. När hon kollat klockan, ringer hon till sin man och han överför pengar från sitt Nordea Konto till mitt Swedbank. Därefter skickar han en bekräftelse till min mejl med mitt konto nummer och allting ser perfekt ut.
Jag ger klockan och hon kör iväg med barnen.
Givetvis kom det aldrig några pengar och klockan är borta.
Gjorde en polis anmälan dagen efter och jag hade följande info på henne/honom som polisen fick:

1) Foto på hennes ID kort som hade hennes riktiga bild
2) Telefon nummer
3) Reg nummer (Visade sig vara en hyr bil från Göteborg)
4) Mejl address

Klockan och serie numret är polisanmäld, får inget från försäkringen och har inte så stor tilllit på polisen.
Nu får jag inget från försäkringen och vädjar för hjälp.
Här är lite bilder på min klocka med serienumret samt personliga bilder jag använt för annonsen på som nu är anmält stulet på mitt namn. Om jag får, så kan jag lägga ut bild på henne med?

Jag uppskattar verkligen all hjälp, och om någon kan hjälpa mig ta fast dem eller hitta klockan så belönas ni på 10.000! Bästa är om ni skriver till min personliga mejl-adress [email protected]

evEUglV.jpg
1kcTXLo.jpg

LUT9625.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nej vad tråkigt ! Bra att du tog bilder. Svårt att värja sig. Har hört andra som råkat ut för det på liknande sätt. Känns som inlösen av kontanter eller bankväxel på banken är det säkraste sättet att sälja något.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Enormt tråkigt och hemskt att folk beter sig såhär.. Hoppar det löser sig för dig på något sett, lider med dig.

Ännu ett varningens finger till folk att använda swish eller cash vid affärer.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Extremt surt. Kan det vara samma snubbe som Chrisse och några andra råkat ut för? Eller finns det flera förslagna "low-lifes".

Lita aldrig på enbart mail eller ett screenshot om att pengarna är på väg. Ingen klocka förrän pengarna finns på kontot.
 

Isodor

Audemars
Väldigt tråkig historia, hoppas polisen kan komma till hjälp.

Uppskattas att du skriver här på forumet och delar med dig utav det som hände, så fler får upp ögonen för detta.

MVH
 

jabla

Sarlacc
Tråkigt att höra, hoppas det löser sig. Som nämnts ovan är en bra regel "ingen klocka förrän pengarna finns synliga på ditt konto".
 

nima

Omega
Man är ju klok i efterhand men men finns inte mycket att göra så tänkte att jag går ut med det. Den modellen är inte så jätte vanlig i Sverige så om ni ser något eller hör något... tveka inte
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Fan vad synd, Det har ju funnits tidigare fall av bedrägeri som tagits upp här på KS och som har löst sig i efterhand. Hoppas det ordnar sig för dig!
 

Bawkins

Cartier
Tragisk historia! Jag hoppas innerligt att det löser sig och att du får tillbaka klockan. Med de uppgifterna du har kan det inte vara alltför betungande för polisen att undersöka vem som hyrt bilen osv osv?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket tråkigt! Låg det inte en likadan klicka ute på blocket för 33k häromdagen?

Hoppas att du får tillbaka den!
 

Horologist

Cartier
Trist att sånt här händer. Bra att du var misstänksam och tog bilder. Alltid bra med bevis.

daviden, Denke, Spencer66 Skulle det inte vara en bra ide att här på KS ha en speciell forumdel där man kan lägga upp efterlysning på sin stulna, borttappade eller på annat sätt försvunna klocka? En efterlysning innehållande bilder på klockan, serienr, tid och plats när det skedde, kontaktuppgifter och ev nick samt ev säljsajt?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Om inte polisen löser det så kan du alltid hänga ut dom på facebook med namn och bild.
Dock inte barnen såklart.

Brukar ge spinn.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Riktigt tråkigt att höra!

Tycker helt ärligt att du ska posta bilden på henne här, dels för att förhindra att fler ska åka ut för samma sak, men någon kanske till och med känner igen henne?

Lider med dig!
 
Topp