• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket bedrage lurade mig på en IWC Portuguese

Onelund

Rolex
Men om du har id så borde väl det inte vara några problem för polisen? Jag hade fan jagat dem land o rike runt, Usch vad sånt här gör mig arg.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Som sagts tidigare, det har förekommit andra diskussioner om andra medlemmar som blivit utsatta för bedragare, och om du tillhandahåller information till forumet (via PM enligt post ovan) kan vi andra kanske hjälpa till.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Beklagar verkligen, sånt skit sätter ju käppar i hjulen för alla oss som är seriösa
och gör en del affärer.

Jag kan också bara hålla med om att swish är grymt bra vid affärer och jag har använt det flera gånger.
Dock så måste man förboka större transaktioner på sin internetbank innan så man bör ha sin "mobilbank" med sig.
I allafall funkar det så för mig med handelsbanken.

Lycka till att få tillbaka klockan!
/j
 

nima

Omega
Det fanns bara en bild på framsidan av urtavlan med samma läderrem som jag hade på min.. kan mycket väl ha varit min
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Lider med dig, verkligen. Efterlys klockan hos de större auktionsverken, pantbankerna och klockförsäljarna. Om du även sätter upp en efterlysning på nätet/fb med ref nr så borde det synas för en ev framtida köpare om han googlar ref nr.
Du kan ju alltid be polisen kontakta blocket och se vem som lagt upp annonsen.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Enormt tråkigt och hemskt att folk beter sig såhär.. Hoppar det löser sig för dig på något sett, lider med dig.

Ännu ett varningens finger till folk att använda swish eller cash vid affärer.

Klargöra att jag menar att swish och cash is king och varningens finger avser andra tveksamma betalningssätt.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Såg en exakt likadan IWC på Blocket för 2-3 dagar sen, måste väl vara samma?

Edit: Hittade den

0zbTfkR.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det här är ju samma tillvägagångssätt som killen som blev blåst på plats för några veckor sedan. Dvs du gör en överföring, signerar den och sedan backar den i efterhand. Det går att göra på flertalet internetbanker om transaktionen görs på sena kvällar eller helger. Tyvärr verkar detta inte vara allmän kännedom än utan man tror att när överföringen väl är signerad kan den inte backas. Swish hade löst problemet samt att använda exempelvis Blocketpaketet eller Blockets direktbetalning. Tyvärr funkar de två sista inte för varor dyrare än 10k. De skyddar å andra sidan mot bedrägerier åt andra hållet, dvs du betalar men får inte varan.
 

PetHel

Breitling
Riktigt trist, eller rättare sagt för djävligt!
Har du hört något alls från polisen ännu?
Med tanke på foto på leg (kan ju i och för sig vara förfalskat), hyrbilsbokning, telefonnummer mm borde det ju finnas vissa förutsättningar för att få tag i dem
 

nima

Omega
Såg en exakt likadan IWC på Blocket för 2-3 dagar sen, måste väl vara samma?

Edit: Hittade den

0zbTfkR.jpg
Hej,
Det är just den modellen som var min, och den klockan hade inget cert eller box, endast äktighets intyg fr Kaplans..så det låter jätte konstigt. Inget telefon nummer på annonsen bara mejl, så jag mejla men inget svar. Tror du det är en bra ide att kontakta kaplans på måndag?
 

nima

Omega
Riktigt trist, eller rättare sagt för djävligt!
Har du hört något alls från polisen ännu?
Med tanke på foto på leg (kan ju i och för sig vara förfalskat), hyrbilsbokning, telefonnummer mm borde det ju finnas vissa förutsättningar för att få tag i dem

Man tycker ju att polisen borde ha bra koll, i och med att reg numret visa sig vara en hyrbil, och det går säkert att kolla kamerorna där alternativt kreditkort som använts. Tror dock inte polisen lägger ner dem resurserna på detta
 

Jaguaren

Omega
För jävligt !
Jag hade också jagat dem land och rike runt.
Jag hade lagt upp alla bilder på dem direkt på nätet med barn och allt.
Skit ska skit ha, synd om barnen men sånt är livet när man lurar folk.
Det är bara min åsikt och många tänker nog likadant.
Jag hoppas din klocka kommer tillbaka.
 

nima

Omega
Hej allihopa, har fått lite PM om folk som blivit blåsta på samma sätt, och det visat sig vara samma person efter att vi jämfört bilderna. Har fått riktiga namnet på personen nu, samt även en kontakt på polisen som jag ska prata med på Måndag.
Ser väldigt ljust ut, denna sida är fan ta mig jävligt bra!

Återkommer med eventuella bilder och namn efter att ha talat med polisen på Måndag!
 

nima

Omega
Hej allihopa, har fått lite PM om folk som blivit blåsta på samma sätt, och det visat sig vara samma person efter att vi jämfört bilderna. Har fått riktiga namnet på personen nu, samt även en kontakt på polisen som jag ska prata med på Måndag.
Ser väldigt ljust ut, denna sida är fan ta mig jävligt bra!

Återkommer med eventuella bilder och namn efter att ha talat med polisen på Måndag!
 

Jaguaren

Omega
Härligt att höra nima
Skicka gärna en bild till mig på pm så jag vet vem jag ska ha ett allvarligt samtal med om jag träffar på dem.
Oss Skånepågar emellan !
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Först vill jag säga att det är trist när sånt här händer och jag hoppas verkligen det löser sig för dig.

Men, seriöst?
Släppa klockan för att du fått en screendump eller liknande? Du skriver att du var misstänksam och jag antar att så även din kompis var eftersom det fotades på bil och barn. Två personer som misstänker att något kanske inte står rätt till och släppa klockan utan betalning?

Vet ej om du grundligt kollat upp vem köparen var, hade du hans namn och på något sätt fått det verifierat och kollat upp honom ?

Nu vet jag inte vad din klocka betingar och jag hoppas polisen kan hjälpa till men jag vet att de på bedrägeri i Sthlm har fullt upp med ärenden som handlar om miljonbelopp. Det innebär tyvärr att ärenden med "mindre" belopp läggs åt sidan.

Som sagt. Jag tycker givetvis att händelsen är extremt tråkig för dig och jag lider med dig och hoppas det löser dig. Kanske inte helt otippat på att det är samma GM som i de tidigare fallen som tagits upp här innan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Bild eller inte på kvinnan.... (Mina tankar)


Visst kan vi ana att hon gjort sig skyldig till brott men vet vi det? I juridisk mening? Vi vet inget om dennes uppsåt till mannens brott.

Eller skall vi hänga ut någon med bild för att vi tror något?

Hur resonerar ni andra kring detta? Jag säger inte att jag har rätt eller fel utan är intresserad av era tankar.
 
Topp