• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket bedrage lurade mig på en IWC Portuguese

par

Patek
2-Faktor
Tycker generellt sett att vi inte ska lägga ut bilder. Vi är mer eller mindre anonyma på detta forum och kan vara mer eller mindre svåra att hålla till svars för våra påståenden. Tycker det ligger på rätt nivå hittills där spencer66 sitter på info och kontakter.
Vänta bara, snart hackar expressen och ett gäng vänsteraktivister sidan och avslöjar oss alla;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har sagt det innan och säger det igen. Om det nu är samma personer som gör detta som blåst andra forummedlemmar (vilket det säkert är), så är det helt sjukt att de fortfarande kan hålla på och lika sjukt att de inte fått påknackning efter att ha sålt till "fel person". Snacka om vågade människor som blåser folk med sin riktiga identitet.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är sjukt ja, mkt sjukt.

Var och knackade på den adress som då fanns, där hade någon försökt bryta sig in.

De byter tel.nr, adresser, även tagit bort sina Facebook-sidor (som för övrigt visade släkt, vänner och barn tidigare)

Dessa människor bryr sig inte mkt om de åker dit, då straffet i Sverige är så lågt för bedrägeri är det för dem värt det.
Men som yonsson säger är det ju bara en tidsfråga tills de blåser fel personer.
 

Frosse

Cartier
Är du helt säker på det? Nu är ju detta ganska OT, men jag är inte helt säker på att du (eller någon) har noll kopplingar till den mörka sidan av livet. Sen har jag noll tillit till mänskligheten, så det kan ju förklara en del.

Kan verkligen inte komma på någon, umgås inte i sådana kretsar.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Så underligt, mina gamla kollegor från försvaret samt de jag känner vilka är poliser har mycket stor tilltro till människor och mänsklighet. Däremot anser de i gemen, och så även jag, att det finns de vilka gärna tar den breda vägen eller som ger efter för fördömanden och negativiteter men att de med en smula bistånd kan förmås tänka om och byta väg. Fungerar det inte kan man åtminstone hjälpa de runt om vilka behöver det av olika anledningar.
 

Mr Chance

Kalmar

Pass, kanske...?

Nej, kanske ett seriöst svar också. Jag kan nog inte uttala mig om huruvida mina fd kollegor tappat tilltron på mänskligheten eller inte. Däremot har jag en del erfarenheter av vilka metoder som ibland användes för att utbilda värnpliktiga. Som, i någon mening, kan sägas indikera vilka uppfattningar som hystes till de värnpliktiga.

Min erfarenhet, jag spenderade 6 år i Försvarsmakten mellan -91 och -97, är att det i viss utsträckning är truppslagsberoende. Jag verkade på ett regemente som inhyste flera olika truppslag som såklart hade olika uppgifter i händelse av krig. Något hade, i princip, endast fysiska uppgifter, ett annat hade, i princip, endast intellektuella uppgifter och ytterligare ett hade uppgifter av både fysisk och intellektuell karaktär. De officerarna som tillhörde det förband med mest fysiska uppgifter genomförde i högre utsträckning kollektiva bestraffningar och förnedrande beteende i största allmänhet än officerarna inom de andra truppslagen.

Med detta sagt vill jag nog påstå, trots allt, att de flesta av mina fd kollegor har hög tilltro till människors förmåga att lära sig nya saker, hantera psykisk stress och fysiska påfrestningar.

Fast jag undrar egentligen varför jag skriver allt detta i en tråd om bedragare på Blocket...
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Trådlyft:

Som sagt, tråkig historia men kom polisen vidare i detta fallet? Fanns ju en hel del att gå på menar jag.
 
Topp