• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga spekulanter)

mouqvist

Rolex
Tänkte sno @yonsson trådrubrik och starta en tråd om tokiga spekulanter, oförskämda prutare, oseriösa köpare, osv.
Vi har ju alla varit med om sådana, tycker att det vore roligt att posta de fånigaste svar och argument som folk på Blocket, KS eller andra sajter kan använda sig av.
För min del är det ett sätt av avreagera mig också.
Tänkte utelämna vanligt prutande då detta sker numera vid 100% av fallen.
Jag börjar med ett svar till min annons på Blocket (säljer min Sjöö Sandström UTC ORC för 11500:- då jag räknar med att folk prutar):

image.jpg
 

Shadyboy

Cartier
Tänkte sno @yonsson trådrubrik och starta en tråd om tokiga spekulanter, oförskämda prutare, oseriösa köpare, osv.
Vi har ju alla varit med om sådana, tycker att det vore roligt att posta de fånigaste svar och argument som folk på Blocket, KS eller andra sajter kan använda sig av.
För min del är det ett sätt av avreagera mig också.
Tänkte utelämna vanligt prutande då detta sker numera vid 100% av fallen.
Jag börjar med ett svar till min annons på Blocket (säljer min Sjöö Sandström UTC ORC för 11500:- då jag räknar med att folk prutar):

image.jpg
Argumentet är ju nästan roligare än budet! :D
 

JohnDoe

Rolex
Att sälja rollar på blocket kräver kontantkort och en ny anonym mailadress. Särskild om det är en blingad president.... Svaren man får är till 99% minst sagt oförskämda eller bara allmänt korkade och i vissa fall hotfulla. Märkligt hur många konstiga typer det finns därute.
 

mouqvist

Rolex
I ett annat fall för ett par år sedan fick jag ett svar från en spekulant att han hade som princip att begagnande saker betalade han aldrig mer än halva nypriset på. Då var nypriset så klart baserat på lägsta internetpriset (utomlands så klart). Han hävdade att han tog en risk när han köpte begagnat. Min klocka var ju ett par veckor gammal och under garanti men det räknades tydligen inte. Hans förslag skulle ge ung 70% rabatt jämfört med AD pris!
 

kabro

Cartier
Skulle sälja min Oris på blocket i somras, lade ut den för 10 000kr och fick efter en dag mailet "Hej jag ger 5000".
Olyckligtvis för denna spekulant råkade detta vara en sådan dag när det var väldigt lite att göra på jobbet. Detta gjort att jag kunde ägna ca 45 minuter att ta dennes mailadress och anmäla på vartenda nyhetsbrev jag kunde hitta.
Some say he left internet for good :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som har liknande dåliga erfaranheter av köpes-annonser här? Har svarat på ett par i relativt närtid och erbjudit klocka dom exakt motsvarar annonserna för billigare än någon annons ute och har bara lett till brevväxlingar där sedan köparna slutat höra av sig
 

romanov

Cartier
Är det bara jag som har liknande dåliga erfaranheter av köpes-annonser här? Har svarat på ett par i relativt närtid och erbjudit klocka dom exakt motsvarar annonserna för billigare än någon annons ute och har bara lett till brevväxlingar där sedan köparna slutat höra av sig

Utan att ni kommit fram till ifall köparen ville ha klockan eller ej?
 

BCKSTRM

Rolex
Haha bra initivativ till trådstart! Mer eller mindre alla som försökt kränga en Rolex på blocket har väl fått en rostig Merca från -93 som gått 24,000 mil som förslag till betalningsmedel ;)
Haha Spot on ;) Trodde jag var lite unik... Att det finns så många idioter... Eller är det samma herre som försökt byta sin Merca mot en Rolex de senaste 5 åren... :)
 

Skolläraren

Panerai
Det här kommer bli fantastiskt. Har aldrig sålt en klocka via Blocket, men det är fantastiskt när man rear iväg elektronikprodukter och efter mindre än 10 minuter erbjuder någon 1/3 av priset om de får hämta dem i dag.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Sälja Longines Chrono använd ett par gånger och såld för 17500.



image.jpg




GMT

image.jpg



Porsche 996 cab


image.jpg

Är det Stanley Cup ringen som låg till salu här på KS för något/några år sedan tro? :)

Tokigaste spekulanten jag varit med om mötte mig i stan för att köpa en Certina i 18k med guldarmband. När han kommit fram till att klockan var för liten så undrade han om jag var intresserad att gifta mig med en indonesiska för ett arvode på 150.000kr. Vi skulle vara gifta i minst 3 år var kravet.
Kanske är den lite off-topic, frun skulle inte ha något med själva klockaffären att göra.

Ps. Vi skilde oss efter 4 månader.
 

Divemaster

Cartier
Är det Stanley Cup ringen som låg till salu här på KS för något/några år sedan tro? :)

Tokigaste spekulanten jag varit med om mötte mig i stan för att köpa en Certina i 18k med guldarmband. När han kommit fram till att klockan var för liten så undrade han om jag var intresserad att gifta mig med en indonesiska för ett arvode på 150.000kr. Vi skulle vara gifta i minst 3 år var kravet.
Kanske är den lite off-topic, frun skulle inte ha något med själva klockaffären att göra.

Ps. Vi skilde oss efter 4 månader.
Gifte du dig med henne?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Är det bara jag som har liknande dåliga erfaranheter av köpes-annonser här? Har svarat på ett par i relativt närtid och erbjudit klocka dom exakt motsvarar annonserna för billigare än någon annons ute och har bara lett till brevväxlingar där sedan köparna slutat höra av sig
Hänt mig några gånger tidigare också med min gamla omega po8500 och sub 14060. Känns som vissa lägger ut köpesannonser innan de ens har pengarna bara för att känna på marknaden..
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fick dem här när jag skulle sälja min 16710 Pepsi. Hade kvitto från när jag köpte klockan av en handlare...
image.jpeg

Sen är väl den här inte helt åt skogen, men klockan såldes ett par månader senare för 47k (ditchade blocket rätt snabbt). Minns inte vad klockan låg ute för, kanske 43,5k. Mest hans sätt att skriva som jag reagerade på här.
image.jpeg
 
Topp