• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketannons - något lurt- fel bild

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Såg detta nyss. Tyckte jag kände igen bilden.
image.png
image.png

Bilden kommer från en tidigare KS-annons och klockan är nu i min ägo.

https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-16660.46937/

Det är Något som inte stämmer. Annonsen är anmäld.
/Jonas
 

Platinum

Cartier
Anmäld här med. Inte okej att bara sno rakt av sådär enligt mig. Produktbilder kan jag förså (eller egentligen inte, man kan väl ändå bemöda sig med att ta egna bilder på objektet man säljer så länge det inte är nytt).
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gjorde också en anmälan, inte ok att göra så. Stackarn som för över en handpenning på den eller i värstafall hela beloppet kommer att få det tufft att få tillbaka pengarna...
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Inte exakt samma bild men ser ut som en bild tagen på samma klocka vid samma tillfälle. Verkligen konstigt! Klockan på bilden är i alla fall ingen 116600 utan en 16600.
Sedan får jag fram att 16600 slutade tillverkas 2008 och 116600 kom 2014. Slutsats = det finns inga Sea-Dweller från 2012.

Edit: anmäld!
 
Senast ändrad:

Frobomm

Omega
Har ringt och skickat sms till numret som står i annonsen, tänkte spela dum och fråga runt lite. Har dock inte fått något svar, återkommer om jag hör något.

EDIT: Fick nu svar via sms att den redan är såld!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Inte exakt samma bild men ser ut som en bild tagen på samma klocka vid samma tillfälle. Verkligen konstigt! Klockan på bilden är i alla fall ingen 116600 utan en 16600.
Sedan får jag fram att 16600 slutade tillverkas 2008 och 116600 kom 2014. Slutsats = det finns inga Sea-Dweller från 2012.

Edit: anmäld!
Men han skrev väl bara när den var köpt, 2012, inte när den var tillverkad?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Men han skrev väl bara när den var köpt, 2012, inte när den var tillverkad?
Sant, men ny liggandes hos Nymans till 2012 är ju inte troligt. Om köpt beg där då så är väl ändå det något man skall ange samt när den är ifrån. Fel ref och bilden väldigt suspekt. Vill du säga att annonsen är ok ?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Sant, men ny liggandes hos Nymans till 2012 är ju inte troligt. Om köpt beg där då så är väl ändå det något man skall ange samt när den är ifrån. Fel ref och bilden väldigt suspekt. Vill du säga att annonsen är ok ?
Absolut inte. Jag ville bara belysa att det faktiskt finns exempel på klockor som legat åtskilliga år hos AD innan de sålts men de gäller nog lite mer udda modeller.
 
Topp