• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketförsäljning?

rogart-63

Patek
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse :)

Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.

Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret :)

Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.

Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :

Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?

Hälsningar
Elfrid
 
Fått liknande mejl när jag sålt dyrare kläder osv. Dock ej på Blocket, men liknande scenario. Blev även jag erbjuden ett bättre pris än vad jag från början listat föremålet för. Köparen skulle tydligen då köpa denna till sin vän i Afrika. Fick en fejkad betalningsbekräftelse från PayPal, och köparen påstod att mina pengar skulle finnas tillgängliga så fort jag skickas iväg varan och återkommit med ett spårningsnummer...

Ignorera detta mejl.
 

Andyrew

Cartier
Nu var det där rätt uppenbart förvisso men allting som låter för bra för att vara sant... Är förmodligen för bra för att vara sant.

Att sälja grejer på blocket är en upplevelse för sig.
 

Oew

Rolex
Nigerian-Prince.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse :)

Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.

Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret :)

Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.

Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :

Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?

Hälsningar
Elfrid

Det är dessutom translatat från Engelska (google translate). (Översätt i huvudet medan du läser så ser du).
Men ja, det är en vanlig bluff.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Att de inte fattar själva att det är jävligt genomskinligt, bara det får en att höja på ögonbrynen en aning
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det brukar fungera så här... Du lämnar ut ditt konto nummer, han sätter in för mycket pengar. Tex. du begär 20 han sätter in 30. Sedan ber han dig som är ärlig att betala tillbaka 10 till ett konto du får av honom. Ärlig som du är skickar du varan och betalar tillbaka mellanskillnaden på hans konto.
Nu blir du uppringd av farbror blå som sett att du tagit emot pengar för en bil du inte levererat!? Hur gick detta till?
Jo, din köpare har agerat säljare i en falsk bilaffär om 30, lämnat ut ditt kontonummer till sin köpare, sedan fått 10 av dig till sitt konto (i detta fall till Italien).
Eftersom du fått 30 av den dolda köparen får du betala tillbaka detta till honom. På detta vis har du gått din vara +40 back. Lurifaxen gått 10+ och den dolda köparen +-0. Svara inte ens på sådana mail är mitt tips
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har fått flera såna när jag har lagt ut klockor på blocket. Det är alltid "objektet" de är intresserade av, har aldrig sett de skriva "klockan" och språket är bedrövligt dåligt eller uppenbart översatt via Google translate. Sedan ska det alltid skickas till någon släkting utomlands som present och de själva har alltid någon väldigt långsökt förklaring till de inte kan göra upp affären f2f.
 
Topp