• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketfiskare fiskar

P

Philippe Stern

Guest
Upplever ni att folk på Blocket fiskar efter er identitet? Ställer dumma frågor för att få tag i mejladress etc? Svarar ni dessa idioter?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Upplever ni att folk på Blocket fiskar efter er identitet? Ställer dumma frågor för att få tag i mejladress etc? Svarar ni dessa idioter?
Jo, har väl hänt någon gång att man svarat i tron om att dom varit seriösa men oftast går det att genomskåda.

Använder dock inte min vanliga email till blocket och svarar bara på frågor om det jag säljer...
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Det är inte helt lätt. Irriterade mig på en stjärna med jävligt konstiga frågor på mejl. Det slutade med att han betalade mig med banköverföring innan han hämtade en båt. Inget prut och min far levererade båten. Jag träffade aldrig människan.
 

NiklasM

Omega
Jag håller Blocketindianer på avstånd. Har jag annons ute anger jag aldrig telefonnummer och svarar bara på mail som känns "bra".
Mailadressen är dessutom enbart för Blocket och används aldrig annars.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upplever ni att folk på Blocket fiskar efter er identitet? Ställer dumma frågor för att få tag i mejladress etc? Svarar ni dessa idioter?
Varför kontaktar du inte RobE och frågar om de vill sälja den åt dig? Inte alls ovanligt att någon som har stått på väntelista länge hellre köper en nyservad från samma AD istället för att vänta. Om det är din PP du pratar om.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag har sålt ett par klockor på Blocket i prisklassen 30-70k. Jag hatar att använda Blocket pga alla skojare - men vad gör man inte när man inte får napp på KS.

Jag har börjat använda en fake-mailadress, med ett modifierat namn. Jag skriver i mina annonser att jag väntar med telefonkontakt innan jag fått ett seriöst mail med fullständigt namn och telefonnummer. Likförbannat kontaktar det skumma människor mig med förvisso fullständiga namn i namn-fältet men med skumma mailadresser utan riktiga namnanknytningar.
Vid några svaga tillfällen har jag svarat dessa i hopp om att det är seriösa, utan att få några mer svar tillbaka. Då har de alltså fått mitt namn, som är unikt i Sverige. Lätt att ta reda på var jag bor, reka inbrott osv..

Så därför - fake-adress tills jag själv ringt upp vederbörande och hört att personen är seriös på riktigt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
När det gäller klockor så lämnar jag enbart felaktiga svar till folk med Hotmail och Gmail. Självklart har jag en anonym mail till en början för att sedan lotsa över seriösa till min jobbmail eller till min telefon.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Kör enbart kontakt via mail, och då till en adress som bara används på Blocket. Svarar inte på de mail som är uppenbart oseriösa/inte går att googla fram avsändare på
 

Samps

Cartier
För att förstå mitt resonemang fullt ut krävs det att man har sålt en GMT i guld på Blocket. Det är nästan lika roliga människor som svarar som när man ska sälja AMG-Merca. :D
Nästan bara seriösa som hörde av sig när jag sålde min AMG, och så en zinkis som ägt bilen tidigare och ville köpa tillbaka den. Jag körde 320 med den osv osv, rätt kul prick =).
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag svarar ibland. Givetvis med en hittepåadress och hittepånamn. Om de då inte hör av sig mer, dvs jag får bekräftat att de bara vill fiska, då brukar jag lägga upp deras e-postadress på bögporrsidor etc så de får spam, reklam etc.
 

holma20

Panerai
De har ju börjats Scam på tratten nu, får ett mail varje gång jag lägger upp nått om att det är nån som vill köpa och skicka till Nigeria ,

image.png
 

sveol

Cartier

Code

AKA Vincent B
Den här "Killen" som har sin annons på blocket ang att han har blivit bestulen på sina Rolex klockor STÄMMER vet vem det är och har sålt klockor till honom. Han fick inbrott idag 19/6-16. Så det stämmer. Han är VÄLDIGT seriös säljare annars...
 
Topp