• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocketpaketet

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Någon som vet om man kan bli lurad som säljare om man använder tjänsten blocketpaketet? Har en köpare som är angelägen att jag ska använda tjänsten.

osäker…men säkerheten för en köpare är att denne har 24h att kontrollera objektet för att garantera att du inte "bullshittar"..kanske därför köparen propsar för denna tjänst?

Det jobbiga men denna tjänst är att det tar toklång tid att få stålarna på kontot.

Tjänsten skyddar främst köparen och inte säljaren.

Köparen kan välja att inte godkänna produkten och istället skicka tillbaka den. Om den skickas tillbaka i sämre skick så uppstår en tvist. Vad jag har läst på andra sidor så fås inte särskilt mycket hjälp från blocket i sådana situationer utan de uppmanar bara säljare och köpare att "komma överrens", vilket kanske inte är så lätt om du som säljare skickat en fungerande klocka men fått tillbaka en defekt....ord står lätt mot ord...

Blocket skriver:
Överensstämmer inte varan med den som tidigare skickats ska säljaren inom 24 timmar efter uthämtning hos paketombud ange att returen inte är godkänd. Köpesumman innehålls då till dess parterna kommit överens om vem som äger rätt att få köpesumman utbetalad till sig. Meddelande om innehållande av köpesumman skickas till båda parter med instruktioner om hur förfarandet ska gå till.

Men är det en seriös köpare så fungerar tjänsten sannolikt som tänkt. Med andra ord, verkar köparen seriös så kan det kanske vara ett bra alternativ, men verkar köparen strulig så tycker jag att du bör avstå.

Tillbaka
Topp