• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bluetooth högtalare/hörlurar

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Trådlöst är bekvämt och skönt och särskilt om enheterna är portabla och lätta att ta med sig. Bluetooth ljud har ju verkligen utvecklats på senare år, har två bluetooth högtalare hemma, - en

Sony SRS-BTM8

http://www.sony.se/electronics/tradlosa-hogtalare/srs-btm8

och SRS-BTV5.....

http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/wireless-speaker-srs-btv5/#black

Riktigt bra båda två, BTV5 kan lätt få plats i fickan och har grymt ljud trots att den är som en tennisboll i storleken.

Jag har även ett par bluetooth hörlurar på ingång, Sony DR-BTN200. Efter att ha prövat dessa en gång i butik så kan jag säga att dessa har riktigt bra ljud.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1696281

Vad kör ni för trådlöst ljud?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ja det var de visst, aldrig testat den funktionen dock.

Menade givetvis trådlösa högtalare i mitt tidigare inlägg , den marknaden är ju rätt stor nu för tiden och blir nog ett inköp om man drar en resa framöver. :)
NFC är riktigt praktiskt när man ska parkoppla enheterna, tar bara 2 sekunder att koppla bluetooth när man nuddar en smartphone med NFC mot en NFC försedd högtalare/hörlur.

Utan mina trådlösa högtalare skulle jag inte klara mig numera. Mycket praktiska saker.
 

fredrik!

Cartier
harman_kardon_onyx_studio_bluetooth_speaker-27262037-8.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En sak jag tänker på... AptX är ju ett format där bluetoothmusik spelas upp i cd-kvalitet, men märker ni någon skillnad i praktiken mellan AptX och det "vanliga" bluetoothformatet A2DP? Har inte direkt haft möjlighet att jämföra formaten. Förövrigt funkar A2DP utmärkt för min del, ljudet låter kanonbra. Det kanske mer är audiofiler som märker en större skillnad..
 

OBRKV

Cartier
Danskarna har köpt tillbaka Vifa (gjorde schyssta hifi-element under 80-90-talet) och gjort en riktigt bra pryl. Har nästan alla tänkbara trådlösa varianter, Bluetooth, Wifi Direct och Airplay. Låter larvigt bra och är jävligt snygg. Inbyggt batteri.

copenhagen_4.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Verkar inte diskuteras så mycket högtalare på KS nuförtiden. Själv så har jag precis köpt en ny blåtandshögtalare från B&O.
Betyg: Riktigt bra ljud. Portabel (24 batteritid). Och snygg.
126938_original.jpg
 

Aelgen

Omega
Verkar inte diskuteras så mycket högtalare på KS nuförtiden. Själv så har jag precis köpt en ny blåtandshögtalare från B&O.
Betyg: Riktigt bra ljud. Portabel (24 batteritid). Och snygg.
126938_original.jpg
Den är löjligt snygg den där. Har du fått testat batteriet ordentligt? Jag köpte en förra året och gav till en polare i 30-års present men vi lyckades aldrig få ur mer än 8 timmars speltid. Lämnade tillbaka den vid 2 tillfällen men de hävdade att det inte var något fel med den... Ljudet är dock ruskigt bra och designen helt magisk.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Den är löjligt snygg den där. Har du fått testat batteriet ordentligt? Jag köpte en förra året och gav till en polare i 30-års present men vi lyckades aldrig få ur mer än 8 timmars speltid. Lämnade tillbaka den vid 2 tillfällen men de hävdade att det inte var något fel med den... Ljudet är dock ruskigt bra och designen helt magisk.
Har inte haft något problem med batteriet (vad jag märkt). Nu har jag inte sträckkört den i 24 h, men skulle tro att min har mer mycket mer än 8 i alla fall baserat på hur sällan jag laddar den. Sen tror jag att den kanske max håller i 15-20 h, står ju MAX 24... Men ljudet är som du nämner top notch. Faktiskt en riktig 360 grader-känsla. Kul med appen som finns till, där man bla har en equilizer samt får info om hur mycket batteri som finns kvar mm.
 

hedbrg

Panerai
Den är löjligt snygg den där. Har du fått testat batteriet ordentligt? Jag köpte en förra året och gav till en polare i 30-års present men vi lyckades aldrig få ur mer än 8 timmars speltid. Lämnade tillbaka den vid 2 tillfällen men de hävdade att det inte var något fel med den... Ljudet är dock ruskigt bra och designen helt magisk.
Körde ni via aux eller blåtand? Det är väsentlig skillnad när jag kör trådat eller AirPlay iaf
 
Har inte haft något problem med batteriet (vad jag märkt). Nu har jag inte sträckkört den i 24 h, men skulle tro att min har mer mycket mer än 8 i alla fall baserat på hur sällan jag laddar den. Sen tror jag att den kanske max håller i 15-20 h, står ju MAX 24... Men ljudet är som du nämner top notch. Faktiskt en riktig 360 grader-känsla. Kul med appen som finns till, där man bla har en equilizer samt får info om hur mycket batteri som finns kvar mm.
Aldrig hört denna högtalare men har svårt att tänka mig att ljudet är "top notch". Är det verkligen det?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Aldrig hört denna högtalare men har svårt att tänka mig att ljudet är "top notch". Är det verkligen det?
Hur långt är ett snöre? Såklart det inte är riktig hifi iom att det är en bluetooth-högtalare, men om du bemödar dig att googla lite så kan du se att den får rätt bra betyg i test. Sen att jag tycker att den låter bra är en personlig åsikt, men som sagt, du kan ju läsa ett lite mer oberoende test https://lmgtfy.com/?q=test+beolit+15
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Verkar inte diskuteras så mycket högtalare på KS nuförtiden. Själv så har jag precis köpt en ny blåtandshögtalare från B&O.
Betyg: Riktigt bra ljud. Portabel (24 batteritid). Och snygg.
126938_original.jpg
Grattis, riktigt bra den där. Har en likadan fast rosa.
Men att kalla den portabel är att ta i. Inget jag gärna släpar runt på. Ganska otymplig, inget man enkelt tar med på en flygresa
 

kmg

Patek
2-Faktor
Grattis, riktigt bra den där. Har en likadan fast rosa.
Men att kalla den portabel är att ta i. Inget jag gärna släpar runt på. Ganska otymplig, inget man enkelt tar med på en flygresa
Korrekt. Jag släpar den mellan kök och vardagsrum. Lillebrorsan har och helt ok ljud, är snygg och mindre, den passar bättre på resan.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Syftade på lilla beoliten, men tänkte inte ens på a1an. Riktigt cool! Den är nätansluten eller hur?
 

papabear

Panerai
2-Faktor
När det kommer till hörlurar kan jag rekommendera Jaybird X2 (har haft Bluebuds X också), bra ljudkvalité och helt ok batteritid
 
Topp