• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bluetooth högtalare till telefonen

almeyero

Panerai
På jakt efter en bluetooth högtalare till telefonen som passar både att ta med på resan som till att hänga i centrum.. Skämt åsido, en bärbar högtalare alltså.
Hit me up med förslag och vad ni har erfarenheter av. Har inga krav direkt men den ska gärna ha en bra bas och får gärna kosta runt 2-2.5k
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Marshall - bara för att den är cool...

image.jpeg


Å har riktiga knappar att vrida på, precis som min gamla rör-gitarr-förstärkare. Å en riktig flip-switch.

image.jpeg


Personligen så tycker jag den låter helt ok oxå. I alla fall till rock! Sån där modern dunka-dunka (ountch-ountch-ountch) lyssnar jag inte på... :cool:
 

Aelgen

Omega
Fick låna en polares Ultimate Ears MegaBoom förra helgen, riktigt grym pjäs. Bra ljud och kan spela riktigt högt med bra batteritid. Bäst är att den är stöt-, smuts- och vattentålig så man behöver inte tänka på hur man behandlar den. Kan dessutom synka ihop 2 stycken och köra dem som stereo. Tänkte beställa en nästa vecka. Batteritid på typ 20 timmar vill jag minnas.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Själv använder jag Bowers & Wilkins T7, lite över din budget då den ligger på ungefär 3000, men jag gillar den iallafall. Blir kanske lite för lite bas i den för dig om du gillar mycket av den saken, tycker att den är mer välbalanserad än bastung.:)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
jag har en SONY SRS-X55 och den är grymt bra för sin storlek! Bra bas och fint ljud, ingen vass jobbig diskant:)
 

Knypplarn

Cartier
Bose Color Soundlink är en prisvärd och stryktålig högtalare som räcker gott och väl för de flesta behov. Inte världens snyggaste men funkar bra i lite stökigare miljöer.
 

Bender

Cartier
Jag har en Harman Kardon Omni 10 helt okej ljud, vad ska man komplettera med för att få ytligare lite mer och bättre ljud?
Ska tydligen gå att koppla ihop med wifi.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Det jag inte fattar med bose soundlink mini är priset. Köpte en till frugan för ett år sedan på Siba och betalade 1400spänn. Nu har de stigit typ tusen spänn i pris? Nån som kan förklara prisutvecklingen?
 

engst

Cartier
IMG_6536.JPG


Jag har testets Bästa köp-rekommendation, Denons envaya mini, sedan drygt ett år. En dryg tusenlapp på hi-fiklubben

Är mycket nöjd. Min prioritering var minsta möjliga högtalare med bra ljud. En högtalare man aldrig drar sig för att ta med. (Men är man beredd på en något större, så blir ju bla batteritiden bättre.)

Sen händer det ju en del tekniskt på ett år, så idag kanske det funnits bättre köp även för mig.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Fick låna en polares Ultimate Ears MegaBoom förra helgen, riktigt grym pjäs. Bra ljud och kan spela riktigt högt med bra batteritid. Bäst är att den är stöt-, smuts- och vattentålig så man behöver inte tänka på hur man behandlar den. Kan dessutom synka ihop 2 stycken och köra dem som stereo. Tänkte beställa en nästa vecka. Batteritid på typ 20 timmar vill jag minnas.

Har en sådan, mycket nöjd!
 
Topp