• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bo vid Odenplan?

Smulan

Rolex
Vi har bott runt lite i stockholm i några olika stadsdelar men funderar nu på en lägenhet vid Odenplan.
Hur är det att bo i trakterna där? Fungerar det med Breitling eller är det mer ett Omegaland? Alla synpunkter välkomna!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vi har bott runt lite i stockholm i några olika stadsdelar men funderar nu på en lägenhet vid Odenplan.
Hur är det att bo i trakterna där? Fungerar det med Breitling eller är det mer ett Omegaland? Alla synpunkter välkomna!

Odenplan är najs! I synnerhet upp mot vasaparken el. Karlbergsvägen. Det senaste åren har också både en del butiker (ETC, Hope, Filippa K mfl) etablerat sig och en del rätt bra restauranger ligger där (min favvo-sushi - Minako, Flippin burgers, Minh Mat osv).
Det som är najsast med odenplan är nog att de som bor där är allt från Rolex, till Patek till Certina. Lite skönare blandning fölk än typ Östermalm.

Nackdelarna med Odenplan är:
- Parkering - fullständigt omöjligt. Alltså fullständigt.
- Bortsett från Vasaparken - väldigt lite grönt.
- Fortfarande några (få) billiga ölhak som kan dra till sig pack på nätterna. Men ytterst få nuförtiden.
 

Floffen

Panerai
Bott där. Det är nice, men rätt mkt trafik. Gillar Tranan, Wasahof, Vasaparken. Hatar sträckan på Odengatan från Systembolaget och upp till Burger King. Massa stök.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Du ska väl inte bosätta dig mitt på Odenplan så många kommentarer är rätt irrelevanta. Har bott på Södermalm hela mitt liv men flyttade till Vasastan och Odenplan (ett kvarter bort på Hagagatan) för två år sen. Har garageplats men tyckte väl inte att det var jättesvårt att hitta parkering innan heller, om man inte försökte parkera mitt på Odenplan som sagt. Restauranger finns det gott om och att Vasaparken är det enda grönområdet är lite märkligt uttryckt. Bor man vid Odenplan har man tio min promenad till Hagaparken, det är inte helt fel. Har man lantställe eller dyl norr om stan är det dessutom jävligt skönt att snabbt vara ute på E4/E18.
 

Smulan

Rolex
Ja Hagaparken tänker man ju kanske inte på dirket @Fryken Och så finns ju observatorielunden nära, appropå grönområden. .Vi siktar på en lägenhet på Vegagatan-
 
Senast ändrad:

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ja Hagaparken tänker man ju kanske inte på dirket @Fryken Och så finns ju observatorielunden nära, appropå grönområden. .Vi siktar på en lägenhet på Vegagatan-
Låter perfekt. Väldigt lugn gata men så nära Odenplan man kan komma. Det har öppnat nåt nytt ställe där, Mowglis kök. Bengalisk mat! Har inte varit där än men det låter intressant. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vanadislunden finns också på minuters avstånd från Odenplan. Mysig solpark på sommaren.

Nackdelen är att det numera öppnat så mycket olika typer av skolor så det är kids, tweens och ungdomar överallt. Det var bättre förr när man gick i skolan där man bodde. :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Har bott både på frejgatan och tomtebogatan. Har trivts hyfsat på båda adresserna. Nära stan och bra med restauranger och service. Mataffärer ok.
Men hittade verkligen hem när jag flyttade till gärdet. Grönare, lugnare, lika nära stan men känns mer som en sömnig förort (på ett bra sätt).
Så det beror på vad du söker.
 
Topp