• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Boetter: Wittnauer 2000 (+lite till) & Seiko 6138-0030

Misstänker lågt intresse men jag testar här innan jag tar det på annat ställe.
Rensar lite krimskrams, jag har alltså boett / länk / glas / bezel / ena kronan (den andra som är likadan vrider datumskivan) / fjädern till tryckknappen (som ändrar datum) till en Wittnauer 2000
Köpte en Wittnauer 2000 komplett plus detta som jag nu vill bli av med, tanken var att byta ut nått om det var dåligt men det var samma skick på båda klockorna så jag ändrade inget.
Det jag vet saknas är då: verket / ena kronan / tryckknappen / kugghjulet till datumskivan (alltså till perp. cal.) / bommen / packningar / säkert nån sån där styrring till verket eller vad det heter.

Seiko 6138-0030, är boetten på bilden. Kan knäppa kort när jag kommer hem på fredag.
Har bytt ut denna mot en NOS boett/knappar.
Den är polerad men faktiskt fin när jag jämför med NOSen.

Måste ju sätta ett pris så jag säger 400:- styck men bud mottages :)

DSC01784.jpg
DSC01785.jpg
DSC01786.jpg
DSC01787.jpg
DSC01788.jpg
DSC01792.jpg

DSC01793.jpg

DSC01795.jpg

DSC01796.jpg

DSC01797.jpg

1391774284991.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag hänger inte med riktigt, är Seikon till salu? Från vilket år är den?
 
Nej bara boetten som det står i rubriken.
Jag hade en bild i telefonen på den hur den såg ut innan jag bytte till en annan boett.
Får du en 0030 för 400:- så är det nog bara att köpa :)
Mvh Tobbe

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tänkte inte på priset, jag blev bara sugen på klockan i allmänhet. Jag läste otydligt.
 
Topp