• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Boettpackning Omega

rogart-63

Patek
Finns inga dumma frågor . Det kan säkert funka. Men bäst är nog att kolla referensnummer som står i boettlocket och köpa en originalpackning. Om det finns. Annars mäta och köpa en generic. Ibland ska det vara platta packningar iblnd runda . Visa Omega hade blypackningar. men dom går att ersätta med gummi. Man får då mäta och försöka hitta en som passar i storlek.
 

rogart-63

Patek
Kan säkert stämma . Är en Geneve så det är nog rätt. Packningen heter 088.0010 och finns på cousinsuk . Kostar 10.95 plus moms å frakt . Du kan oxå mäta den gamla å köpa en vanlig platt packning . Tror du måsta ha en platt annars får du inte gängan att ta gäng. Den blir för tjock helt enkelt . En platt packning 0.50 eller 0.60 blir rätt lagom.
 

Ubbe72

Breitling
Finns inga dumma frågor . Det kan säkert funka. Men bäst är nog att kolla referensnummer som står i boettlocket och köpa en originalpackning. Om det finns. Annars mäta och köpa en generic. Ibland ska det vara platta packningar iblnd runda . Visa Omega hade blypackningar. men dom går att ersätta med gummi. Man får då mäta och försöka hitta en som passar i storlek.
Hejsan! Du verkar ha koll på det jag behöver hjälp med. Jag är ute efter en boettpackning till en Genève med ref: 136.0102. Vet du månne vad det är för packning jag ska ha då?
Vänligen,
Urban
3554E4F0-01A5-49B9-951F-69DF71F1C8AA.jpeg
 

Bilagor

  • 7CCB072A-A3F6-4568-A76E-16ED607FDA78.jpeg
    7CCB072A-A3F6-4568-A76E-16ED607FDA78.jpeg
    474.6 KB · Visningar: 19

alexndr

Rolex
2-Faktor
2018 var det enklare med originaldelar för Omega. Cousins utbud har smalnat ganska kraftigt med de restriktioner Swatch Group infört.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Tack! 088.0024 verkar vara rätt packning om jag sökt på rätt sätt... 11£ Kan man beställa bara en packning, eller skrattar de ihjäl sig då...?
Inga problem. Jag har haft beställningar med bara en skruv ibland. De har ett billigt (men oförsäkrat) fraktalternativ som passar den typen av beställningar.
Sedan är ju UK med i EU längre vilket kan innebära extrakostnader.
 

DrKlocka

Audemars
Ajfan... Finns det inga mått att gå på heller för att beställa en omärkt packning?
Omega skickar inte "originalpackningar" till äldre ur när man beställer från dem. Det är enligt mått helt enkelt. Bara att ta fram skjutmåttet och mäta eller beställa hem ett sortiment med packningar och prova sig fram.
 

Ubbe72

Breitling
Omega skickar inte "originalpackningar" till äldre ur när man beställer från dem. Det är enligt mått helt enkelt. Bara att ta fram skjutmåttet och mäta eller beställa hem ett sortiment med packningar och prova sig fram.
Ok, det verkar som cousins uk har en packning som ska passa. Om jag ska mäta och beställa så kan man ge sig f.. på att nåt blir fel...
 

Radis1989

Breitling
Godmorgon!
Har fått ärva en Omega Seamaster Cosmic 2000. Har legat i en byrålåda sedan 70-talet, ser ut som ny. Ett problem, packingen har smält/löst upp, så jag skulle behöva få tag på en ny. Finns det någon i detta forum som vet vilken oring jag ska ha? Jag vågar inte öppna klockan och se efter ref-nummer då den är totalt repfri, vore så onödigt. Vet någon vad det är för ref-nummer på denna? Tacksam för hjälp.
 

Bilagor

  • nedladdning (3).jpg
    nedladdning (3).jpg
    27.2 KB · Visningar: 12
  • nedladdning (4).jpg
    nedladdning (4).jpg
    93.8 KB · Visningar: 11

rogart-63

Patek
Godmorgon!
Har fått ärva en Omega Seamaster Cosmic 2000. Har legat i en byrålåda sedan 70-talet, ser ut som ny. Ett problem, packingen har smält/löst upp, så jag skulle behöva få tag på en ny. Finns det någon i detta forum som vet vilken oring jag ska ha? Jag vågar inte öppna klockan och se efter ref-nummer då den är totalt repfri, vore så onödigt. Vet någon vad det är för ref-nummer på denna? Tacksam för hjälp.
Kan vara en 166.128 . Då ska du nog ha en sån här . https://www.ebay.com/itm/NEW-GENUIN...2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
Finns säkert billigare på andra ställen.
 

Radis1989

Breitling
Tack för svar!
När jag klickar på länken dyker ett annat modellnummer upp. Är det samma storlek på 198.0008 som min 166.128?
 

rogart-63

Patek
Tack för svar!
När jag klickar på länken dyker ett annat modellnummer upp. Är det samma storlek på 198.0008 som min 166.128?
198.0008 är packningen. Skulle tro att storleken är densamma på alla som liknar den modellen . Har du ett bra skjutmått kan du mäta innermått i boetten och diameter på verkdelen där packningen sitter . Så får du ett hum om hur stor oringen är .
 
Topp