• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bojkotta deras klockor ?

mruhr

Panerai
2-Faktor
Schweizare äter katt, klockor kommer från Schweiz. Bojkotta för att visa missnöje och så de inte får råd att köpa katter till sina stora svulstiga kattmiddagar!
Klockor tror jag inte är det som driver deras BNP men jag kan så klart ha fel [emoji2] Effektivare är i så fall att ventilera sitt missnöje (ok, vet inte om femdom hjälper heller).

Som det stått att läsa är det inte ens känt i landet att det sker så en bojkott är felriktat
 
Eh, jag ser inte hur det skulle vara värre än att äta ko, gris, häst eller kyckling.

Samtliga är domesticerade, men samtliga har inte avlats för matproduktion. Så ur närings- och hushållningssynpunkter är det värre än att äta ko, gris, häst eller kyckling. Men visst "moraliskt", spelar det lika lite roll, fast det gäller alla djur.
 

MBx

Cartier
Min julskinka.;) ZeZe heter hon.:)

image.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag bojkottar istället Thailand totalt då deras syn på djur leder till utrotning av arter. Många skriver nog på för att 3% av Schweizarna inte ska få äta sin katt samtidigt som de själva reser till Thailand över jul och bidrar till deras vansinnesdåd.
 
Topp