• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bomberg

Torre

Breitling
Tjena folks.

Följer en del på instagram där fina o mer exklusiva klockor visas upp. Ett märke som kommit upp ett antal ggr är Bomberg. En annan har fallit helt för designen. Hittar dock inga återförsäljare för deras klockor.
Någon som har en bra sajt man kan titta närmare på dem och gärna med priser?

Tack på förhand
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Väldigt välgjorda klockor om än en mycket speciell design. Inte min kopp te i längden men det är fina klockor :)
 

Torre

Breitling
Givetvis provade jag att googla Bomberg. Problemet var att hitta en försäljare som fanns på nätet.
Enda felet jag kan se på klockorna är att det är gummiarmband vilket känns lite mindre exklusivt än vad jag föredrar.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Givetvis provade jag att googla Bomberg. Problemet var att hitta en försäljare som fanns på nätet.
Enda felet jag kan se på klockorna är att det är gummiarmband vilket känns lite mindre exklusivt än vad jag föredrar.

Nä gummi känns väl inte exklusivt ;-)

image.jpg
 

Torre

Breitling
Smaken e som baken som man brukar säga.
Att en klocka i sin helhet kan vara exklusiv med gummiarmband är ju självklart men inte min bit av kaka.
 

Kevbs

Breitling
Äger en bomberg bolt -68, med blått läderarmband, köpte den från en återförsäljare i Tyskland, dessvärre är glaset sprucket just nu så väntar på försäkringsbolaget :/
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Lite osmaklig sida. Klockorna tilltalade mig inte heller, dock kul att se något nytt.
 

J86A

Omega
Givetvis provade jag att googla Bomberg. Problemet var att hitta en försäljare som fanns på nätet.
Enda felet jag kan se på klockorna är att det är gummiarmband vilket känns lite mindre exklusivt än vad jag föredrar.
Allt kan ju inte vara lika exklusivt som klockan i din profilbild ;-)
 

Jey

Cartier
Bumpar upp den här gamla tråden då jag har en simpel fråga.

Gäller min brors bolt-68 som behöver ett batteribyte, det borde inte vara något problem för en kunnig urmakare utgår jag ifrån?
Dock bör klockan vara under garanti fortfarande och kanske kan bli lite lurigt att inte låta en Blomberg ad göra jobbet så undrar om det finns någon som hanterar dom i Sverige?

Han är inte så sugen på att skicka klockan till Blomberg, då ledtiderna är ganska långa.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Bumpar upp den här gamla tråden då jag har en simpel fråga.

Gäller min brors bolt-68 som behöver ett batteribyte, det borde inte vara något problem för en kunnig urmakare utgår jag ifrån?
Dock bör klockan vara under garanti fortfarande och kanske kan bli lite lurigt att inte låta en Blomberg ad göra jobbet så undrar om det finns någon som hanterar dom i Sverige?

Han är inte så sugen på att skicka klockan till Blomberg, då ledtiderna är ganska långa.

Att byta ett batteri bör inte gå under garanti lika lite som du skickar in t ex en fjärrkontroll för samma anledning. Lika lite påverkar det den existerande garantin på klockan ( om det inte är ett fel som tömt batteriet på en vecka eller nått men det är ju en annan fråga ).

Lämna in den på närmsta klockbutik / juvelerare.
 

Jey

Cartier
Att byta ett batteri bör inte gå under garanti lika lite som du skickar in t ex en fjärrkontroll för samma anledning. Lika lite påverkar det den existerande garantin på klockan ( om det inte är ett fel som tömt batteriet på en vecka eller nått men det är ju en annan fråga ).

Lämna in den på närmsta klockbutik / juvelerare.

Helt korrekt där och feltänkt utav mig, men syftade mer på om man lät någon annan öppna klockan eftersom att det ändå är ett ”större” ingrepp på klockan än vad det är att byta batteri på en fjärrkontroll och då hur Ad ställer sig mot det här. Men förstår din poäng.

Hur länge bör ett batteri hålla? Klockan är uttagen januari 2017, dock kan den legat i butik ett bra tag innan.

Men då går jag in på närmsta butik under dom kommande dagarna
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Helt korrekt där och feltänkt utav mig, men syftade mer på om man lät någon annan öppna klockan eftersom att det ändå är ett ”större” ingrepp på klockan än vad det är att byta batteri på en fjärrkontroll och då hur Ad ställer sig mot det här. Men förstår din poäng.

Hur länge bör ett batteri hålla? Klockan är uttagen januari 2017, dock kan den legat i butik ett bra tag innan.

Men då går jag in på närmsta butik under dom kommande dagarna

:) Det var mer ett exempel på normalt bruk samt underhåll som ej faller inom garantin, än något annat.

Det är en bra fråga. Tror det dels beror på kvalitén på batteriet, mängden komplikationer samt vanligt slitage. 2-3 år borde vara rimligt att förvänta sig iaf.
 
Topp