Gnomon
Basic
Såg nya filmen, förlåt, måste få det ur systemet...
Seriöst.. med den status Bond har haft som ikon i populärkulturen sedan 60-talet, med alla resurser de haft tillgängliga är det märkligt hur jävla värdelösa alla filmer är.
Okej okej... barnfilm men ändå.
Lågvattenmärket måste vara när Brosnan hangglidesurfar på en tsunami vid nordpolen.
Nya filmen:
Redan i inledningen känns allt helt off
Slutscenen har iofs intressant symbolik som en våldtäkt där missilen (fallosen) stiger kraftfullt mot skyn och ejakulerar död som penetrerar de gamla tomma missil-vulvorna nu fyllda med osynlig död i stället för missilfallosar.
Okej jag är inte färdig med den analysen.... fyll gärna på..
Satt där med träsmak efter dryga 2,5 timmar och tänkte på John Betjemans..
Come, friendly bombs and fall on Slough
To get it ready for the plough.
The cabbages are coming now;
The earth exhales.
För vad dom tänker hitta på i framtiden är jag ganska likgiltig, investerarna har säkert någon idé...
Seriöst.. med den status Bond har haft som ikon i populärkulturen sedan 60-talet, med alla resurser de haft tillgängliga är det märkligt hur jävla värdelösa alla filmer är.
Okej okej... barnfilm men ändå.
Lågvattenmärket måste vara när Brosnan hangglidesurfar på en tsunami vid nordpolen.
Nya filmen:
Redan i inledningen känns allt helt off
Slutscenen har iofs intressant symbolik som en våldtäkt där missilen (fallosen) stiger kraftfullt mot skyn och ejakulerar död som penetrerar de gamla tomma missil-vulvorna nu fyllda med osynlig död i stället för missilfallosar.
Okej jag är inte färdig med den analysen.... fyll gärna på..
Satt där med träsmak efter dryga 2,5 timmar och tänkte på John Betjemans..
Come, friendly bombs and fall on Slough
To get it ready for the plough.
The cabbages are coming now;
The earth exhales.
För vad dom tänker hitta på i framtiden är jag ganska likgiltig, investerarna har säkert någon idé...