• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bond Omega

Exxet

Rolex
Är den här okej tror ni.

omega dad.jpg
 

meo_swe

Audemars
Jag säger spontant nej. Linepärlan ligger alldeles för lågt för att det ska se okej ut tycker jag.
 

Exxet

Rolex
Nej, den där hade inte många rätt... Hoppas att Du inte redan köpt den...
Är långt i från ngn Omegakännare men den här kändes inte okej, den gick för 1800:- men då följde en möglig Citizen vintagedykare med. Glömde skriva att jag inte köpte den, var mer intresserad av dykaren.
 
Senast ändrad:

Exxet

Rolex
Kan ngn vänlig person förklara vad som är "så fake den kan bli mm" för ovetande, nämligen mig, det jag själv spontant reagerade på var lumepluppen, ser inget vidare ut, tackar på förhand.
 

Exxet

Rolex
Jodå, jag vet att det är lätt att Googla, vill inte gå i polemik med ngn men om man inte vet hur originalet ska se ut så är det lite svårare, det mest uppenbara jag kan se på "min" är som sagt lumepluppen, lumen till höger om datumfönstret finns inte, Seamastertexten är nämare centrum, loggan och Omega sitter oxå närmare centrum, tycker oxå att tim o sek-visaren ser annorlunda ut, och det var bra att gå på magkänslan, kändes inte rätt.

MVH.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jodå, jag vet att det är lätt att Googla, vill inte gå i polemik med ngn men om man inte vet hur originalet ska se ut så är det lite svårare, det mest uppenbara jag kan se på "min" är som sagt lumepluppen, lumen till höger om datumfönstret finns inte, Seamastertexten är nämare centrum, loggan och Omega sitter oxå närmare centrum, tycker oxå att tim o sek-visaren ser annorlunda ut, och det var bra att gå på magkänslan, kändes inte rätt.

MVH.
Finns ju sällan en fake-stämpel på framsidan på kopior, så är man osäker måste man googla eller vara beredd på lite irriterande svar då klockfantaster avskyr kopior. Som någon skrev ovan så är uret du postat bild på en kopia, en riktigt billig sådan dessutom.
 

Exxet

Rolex
Finns ju sällan en fake-stämpel på framsidan på kopior, så är man osäker måste man googla eller vara beredd på lite irriterande svar då klockfantaster avskyr kopior. Som någon skrev ovan så är uret du postat bild på en kopia, en riktigt billig sådan dessutom.
Det här hade underlättat:
omega dad.jpg
Har varit i kontakt med stället som sålde den och dom visste att det var en kopia :eek: man får ju inte skriva att det är en kopia svarade han, men han skulle upplysa köparen, lite svårt att kolla upp det men man får hoppas det.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ojojoj, pärlan, bandhornen, datumet, visarna, färgerna, lumen, heliumventien.. Men vad vet jag, det kan vara vinkeln på kortet..
 

Cryssarn

Rolex
Finns ju sällan en fake-stämpel på framsidan på kopior, så är man osäker måste man googla eller vara beredd på lite irriterande svar då klockfantaster avskyr kopior. Som någon skrev ovan så är uret du postat bild på en kopia, en riktigt billig sådan dessutom.
nu frågade han väl om den var ok? måste man ju få göra utan att få irriterade svar om Google sök osv, trots att detta var ett väldigt solklart fall
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PCB

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
nu frågade han väl om dom var ok? måste man ju få göra utan att få irriterade svar om Google sök osv, trots att detta var ett väldigt solklart fall
Absolut, men om man inte tydligt beskriver omständigheterna samt försöker kommunicera att man menar väl när man frågar kring en tvivelaktig klocka så kommer man få spydiga svar.
 

Cryssarn

Rolex
Absolut, men om man inte tydligt beskriver omständigheterna samt försöker kommunicera att man menar väl när man frågar kring en tvivelaktig klocka så kommer man få spydiga svar.
Finns hur många som helst som ställt samma fråga, och det ska man absolut kunna göra om man inte har kunskapen. Hans först fråga var om den var ok. I inlägget efter förklarade han om den andra dykaren som var det som lockade från början. Efter det vill han bara lära sig. ser absolut inget konstigt med det.
 

Exxet

Rolex
Tackar för alla svaren, men ibland känns det som att vet du inte svaren, fråga inte, fråga bara om du vet svaren :confused: om ngn fattar vad jag menar, och att tydligt beskriva omständigheterna förstår jag inte riktigt heller, hoppas bara köparen fick reda på sanningen, ingen som reagerade på säljarens svar?
No offence. MVH.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tackar för alla svaren, men ibland känns det som att vet du inte svaren, fråga inte, fråga bara om du vet svaren :confused: om ngn fattar vad jag menar, och att tydligt beskriva omständigheterna förstår jag inte riktigt heller, hoppas bara köparen fick reda på sanningen, ingen som reagerade på säljarens svar?
No offence. MVH.
Jag sparkar på hästen en vända till ;) I slutändan så förklarade du ju omständighetera vilket lättade på stämningen. och du fick konkreta svar. Varför omständigheterna är viktiga är för att det finns kopior som är så bra att inte ens en AD/urmakare kan se skillnad utan att öppna klockan. Sedan ned till liknande exemplet du postade ovan där "kopian" är av så låg kvalité att den knappt borde få kallas kopia :cool: Så är omständigheterna kring en klockaffär tvivelaktiga är oftast klockan tvivelaktig också, själv köper jag inget utan cert eller att man inspekterar inuti klockan
 

F-L-P

Panerai
Kan ngn vänlig person förklara vad som är "så fake den kan bli mm" för ovetande, nämligen mig, det jag själv spontant reagerade på var lumepluppen, ser inget vidare ut, tackar på förhand.

Det som stack ut direkt på den var datumet. är nog enklast att se om man inte känner till modellen. Annars är det nog overall fininsh som gör att man drar öronen åt sig.
 
Topp