- Pris
- 3400
- Returpolicy
- Om objektet ej är som beskrivet, inom 24h
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer två klockor ur samlingen, Borealis Adraga fume brown och en Seiko SNZH57K1 (såld). Swish is king.
Borealis Adraga -3400 SEK 3200 SEK 3000 SEK 2900 SEK 2700 SEK 2500 SEK inklusive skicka lätt (inga byten)
Adragan köptes av Borealis i juni 2020 (cert stämplat 20191115), men begagnad via deras egna Ebay-konto. Så möjligen att den var returexemplar eller för eventuellt garantiutbyte. Den var i alla fall fullt inplastad och såg så ny den kunde mina ögon. Klockan har varit en del av rotationen, och har därför deskdiving-märken på clasp och på länkarna däromkring. Poleringen på främst bezel har väl sina mikro-solrepor så att säga, och det finns ett märke vid kl 3 på bezeln, se bild. Inte kollat tidshållningen så noga, fick ca +3 sekunder under 12 timmar dial-up.
Komplett med box, kort och sex lösa länkbitar.
Specifikationer från Borealis:
Seiko SNZH57K1 - 1000 SEK inklusive skicka lätt (+50 sek för REK) (SÅLD)
Köptes av gråhandlare via Ebay i april 2019. Länken och claspen har sina märken från deskdiving. Glaset repfritt. Litet märke på liten polerad ring mellan tavla och bezel vid kl. tolv till halv ett, samt vid kl. tre, se bild längst ner. En synligare repa på vänster sida boett, svårt att få med på bild. Tidshållning har jag faktiskt ingen koll på. Kommer ej i Seiko-låda, bara random tunn kartong och bubbelplast. Manual och två extra länkbitar.
Tack KS för annonsplats och ett finfint forum.
Min lilla Good Guy tråd: https://klocksnack.se/threads/inzomniac.131690/
Borealis Adraga -
Adragan köptes av Borealis i juni 2020 (cert stämplat 20191115), men begagnad via deras egna Ebay-konto. Så möjligen att den var returexemplar eller för eventuellt garantiutbyte. Den var i alla fall fullt inplastad och såg så ny den kunde mina ögon. Klockan har varit en del av rotationen, och har därför deskdiving-märken på clasp och på länkarna däromkring. Poleringen på främst bezel har väl sina mikro-solrepor så att säga, och det finns ett märke vid kl 3 på bezeln, se bild. Inte kollat tidshållningen så noga, fick ca +3 sekunder under 12 timmar dial-up.
Komplett med box, kort och sex lösa länkbitar.
Specifikationer från Borealis:
- 316L Stainless Steel Case
- Dial with Swiss Made RC Tritec BGW9
- Miyota 9015 Automatic Movement
- premium jubilee bracelet with clasp
- Case diameter: 39.50 mm excluding crown
- Lug to Lug length: 47.50mm
- watch height: 12.00mm (9 mm excluding sapphire double domed crystal glass)
- Lug width: 20 mm with drilled lugs
- Signed screw down crown with Borealis logo made of 316L stainless steel
- Water resistance: 300 meters or 30 ATM
- Sapphire crystal doubled domed glass with anti-reflective coating inside
- Watch hands filled with Swiss Made RC Tritec BGW9 (hours, minutes, seconds)
- Commando hands with lollipop seconds
- Screwed Case Back made of 316L Stainless Steel with engraved mermaid
- Dial with applied markers
Seiko SNZH57K1 - 1000 SEK inklusive skicka lätt (+50 sek för REK) (SÅLD)
Köptes av gråhandlare via Ebay i april 2019. Länken och claspen har sina märken från deskdiving. Glaset repfritt. Litet märke på liten polerad ring mellan tavla och bezel vid kl. tolv till halv ett, samt vid kl. tre, se bild längst ner. En synligare repa på vänster sida boett, svårt att få med på bild. Tidshållning har jag faktiskt ingen koll på. Kommer ej i Seiko-låda, bara random tunn kartong och bubbelplast. Manual och två extra länkbitar.
Tack KS för annonsplats och ett finfint forum.
Min lilla Good Guy tråd: https://klocksnack.se/threads/inzomniac.131690/
Senast ändrad: