• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Borsta Bandhorn/luggarna 16610

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag vart osäker på om tråden skall ligga här eller i diskussion, men vi kör ändå!

Jag har alltid förespråkat CapeCod som ett alternativ för att ta bort mindre repor, vi vet alla hur bra det funkar. I torsdags var jag på besök hos en vän och gav honom ett 2pack med capecoddukar.

Nu visar det sig att han råkat komma åt översidan av ena bandhornet och råkat polera upp ytan något i ytterkant. Inget som inte går att åtgärda förhand.

Nu till den gyllene frågan vad bör man använda för kornighet på ev. slippapper för att åtgärda detta, på Rolex Armband funkar grön scotsbrite men borstningen på bandhornen är något grövre?

Någon som bättrat på dessa borstningar själv?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spontant skulle jag avråda från både cape cod och sandpapper om det inte är så att man verkligen vet vad man gör. Få kan hålla ytorna plana på sportrolex. Vill gå så långt att säga att det nästan är omöjligt. Jag har gjort det själv men då var inte utgångsytan plan eller fin. Den grovhet rolex har på sina bandhorn har jag mycket svårt se att man kan matcha för hand.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Spontant skulle jag avråda från både cape cod och sandpapper om det inte är så att man verkligen vet vad man gör. Få kan hålla ytorna plana på sportrolex. Vill gå så långt att säga att det nästan är omöjligt. Jag har gjort det själv men då var inte utgångsytan plan eller fin. Den grovhet rolex har på sina bandhorn har jag mycket svårt se att man kan matcha för hand.

nej det gäller så klart att maska av och vara väldigt försiktig. Sen var inte min plan att han skulle kliva på Suben.. Aja han får skicka ner den hit så får vi lämna in den till Engströms!
 
Topp