• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bortglömt skåpsfynd

ittam

Audemars
Hej alla proffs, är ny på forumet och vet inte ett smack om klockor i nuläget.. Hittade ett bortglömt arv i ett skåp och undrar om någon här vet vad det är jag har i min ägo? Hittar inget på nätet. Stämplat med lite olika stämplar på baksidan, bl.a. 18k
IMG_6539.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla proffs, är ny på forumet och vet inte ett smack om klockor i nuläget.. Hittade ett bortglömt arv i ett skåp och undrar om någon här vet vad det är jag har i min ägo? Hittar inget på nätet. Stämplat med lite olika stämplar på baksidan, bl.a. 18k
IMG_6539.JPG
Hej! Det är en Chronographe Suisse. De tillverkade uren till andra klockmärken som i ditt fall. De är i solitt guld men då de är ihåliga är inte guldvärdet så högt. Din saknar kronografsekundvisaren och tycker nästan att de undre bandhornen ser lite inböjda ut? Svårt att se på denna bild dock. I bra skicka kan man hitta dem från 4500kr så beroende på skick skulle jag säga 3-5'.
 

ittam

Audemars
Hej! Det är en Chronographe Suisse. De tillverkade uren till andra klockmärken som i ditt fall. De är i solitt guld men då de är ihåliga är inte guldvärdet så högt. Din saknar kronografsekundvisaren och tycker nästan att de undre bandhornen ser lite inböjda ut? Svårt att se på denna bild dock. I bra skicka kan man hitta dem från 4500kr så beroende på skick skulle jag säga 3-5'.
Tack för infon, har också sett att en visare är av men har bestämt mig för att byta ut den. Kan vilken urmakare som helst lösa det??
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för infon, har också sett att en visare är av men har bestämt mig för att byta ut den. Kan vilken urmakare som helst lösa det??
Tillhör de den lite äldre skolan bör de ha något passande hemma. Borde inte vara ett problem för någon urmakare att beställa hem en passande heller.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Trevliga klockor det där! Kul att du för den vidare. Se till att få en service på den med om du håller den kär.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis till ett lådfynd!

Tycker tavlan ser ut att vara i fint skick! Som ovan, fixa en service och med lite tur och envishet, en ny kronosekund så har du en klocka i flera generationer till!
 

ittam

Audemars
Hej igen! Detta var ett "kanonplejs" att vara på, skickar klockan på rep. allaredan imorgon :).
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Härligt skåpfynd! Glöm inte bort att dela med dig fler bilder på den när den har fått nytt liv:)
 
Topp