• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bråttom: priskoll Omega PO

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jo, den kan vara lite stor, även om jag kan tycka att wristshots förstorar ofta klockan jfm handleden, tycker ni inte det?
Hur skulle jämföra denna klocka med en helt ny SMPc som jag kan få köpa för kring 22000:- hos AD på Gran Canaria (med tanke på storlek 41 vs 45mm , ny vs begagnat, 2 års garanti vs 2, osv). Verken är väl identiska?


Har själv en förkärlek till PO:n, aldrig ägt en men funderat på en, hamande dock i dilemmat att den 45mm jag provade och var ruggigt sugen på när den var på länk blir lite stor då länken "buktar ut" från handleden. Annars inte en jätteklocka trots 45mm tycker jag spontant inte. Men den måste sitta rätt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker XL-versionen är alldeles för stor. Som 42mm blir det en helt annan klocka. Vem vill gå runt med ett sänke på handleden hela dagarna? Det är ju inte så att bara diametern är stor. Även höjden och vikten sabbar bekvämligheten (enligt mig).
 

mouqvist

Rolex
Jo, så var det i fredags, men han säljer nu hellre till mig även om det tar några dagar extra
Eller så har de andra spekulanterna backat?
 

Kim

Panerai
Har en PO XL i orange, jag tycker INTE den är för stor på mina 18cm handleder. Men smaken är som baken. Använder även en DJ på 36, så jag har inte bara stora klockor. Runt 20 nyservad känns rimligt.
 

CLT

Rolex
1. Den ser stor ut.
2. 42mm är mer användbart i mitt tycke.
3. Vill du ha en XL, så pruta.
4. Kan vara värt att leta efter en 8500.
5. Ny SMP är en ny SMP.
 
Topp