• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bröllopsklocka

jodan75

Basic
2-Faktor
Jag har ångest... Vilken klocka ska jag bära på vår vigsel nästa helg? Har två klockor jag pendlar mellan och det är följande:
- Omega Aqua Terra 41 mm
- Omega Genève 34 mm från 1970
Ingen av klockorna behöver någon presentation men kan tilläggas att guldklockan är från min farfar med hans namn ingraverat på insidan. Idag sitter ett brunt läderarmband istället för meshlänk och klockan är i perfekt skick. Farfar hade den mest liggandes i byrålådan. Jag gillade min farfar väldigt mycket.

Viken tycker ni?

A2E0E4E7-9277-4FC0-83DF-5363EF9F359A.png
A0CB165B-C0DF-447C-8AD1-A42C4A21E806.jpeg

Senast ändrad:
Jag har ångest... Vilken klocka ska jag bära på vår vigsel nästa helg? Har två klockor jag pendlar mellan och det är följande:
- Omega Aqua Terra 41 mm
- Omega Genève 34 mm från 1970
Ingen av klockorna behöver någon presentation men kan tilläggas att guldklockan är från min farfar med hans namn ingraverat på insidan. Idag sitter ett brunt läderarmband istället för meshlänk och klockan är i perfekt skick. Farfar hade den mest liggandes i byrålådan. Jag gillade min farfar väldigt mycket.

Viken tycker ni?

A2E0E4E7-9277-4FC0-83DF-5363EF9F359A.png
A0CB165B-C0DF-447C-8AD1-A42C4A21E806.jpeg
Vad ska du ha på dig i övrigt? Frack, kostym, färg etc?

100% Genève!!
Jag gifte mig förra året och valde min planet ocean.... ser inte klokt ut på bilderna. Jag hade smoking. Men mitt intresse och klocklåda var fortfarande i ett ungt stadie.
Idag kommer jag aldrig sälja min omega för den var med när jag gifte mig.
Men estetiskt så hade valt en mer klassisk.
Sen är det kotym att inte ha klocka till smoking. Det kan vi väl alla hålla med om att det bör revideras;)

Helt klart Genève, nu får du chansen att bygga på historian! Och som de andra säger, kommer nästan garanterat att se bättre ut till kostym.

Det lutar åt Genève helt klart! AT har jag ju då och då ändå och en vintageklocka passar ju riktigt bra vid väl valda tillfällen. Tack alla för svar! :)

Hade också sagt Genève.

Men bara för att slänga in en tanke så är ju ett bröllop eller dylik speciell upplevelse ett ypperligt tillfälle att få ingjuta ett helt nytt värde i en klocka som tidigare inte hade något känslomässigt ”inprint”. :)

Tycker du svarar på frågan själv genom din tillagda text om Geneven :) Klockrent val OM det inte är så att du vill skapa ett nytt minne med en ny klocka, tänk bara på att man oftast inte flippar de klockorna så du väljer en potentiell keeper :)

Tycker du svarar på frågan själv genom din tillagda text om Geneven :) Klockrent val OM det inte är så att du vill skapa ett nytt minne med en ny klocka, tänk bara på att man oftast inte flippar de klockorna så du väljer en potentiell keeper :)
Håller med dig. AT är visserligen en keeper men inga personliga känslor kopplat till klockan än. Inte mer än att jag tycker den är fantastisk fin. Tack för input!

Hijackar denna tråd lite, och ger den nytt liv.

Jag planerar att gifta mig nästa sommar, närmare bestämt 13/7. Givetvis börjar tankarna direkt flöda på vilken klocka jag ska bära. Som person, och klockentusiast, köper jag klockor i samband med olika ”milestones” (klar med utbildning, förlovning, nytt jobb) ja ni fattar.

Med det sagt, har jag några krav för den klocka som jag ska bära under bröllopet och sedermera ha kvar hela livet.

• Mångsidighet, dvs inget alltför modernt
  • Möjlighet till gravyr
  • Ny från AD (då jag vill vara den första som bär uret och sedan ev föra den vidare i generationer)
  • budget max 100k (helst mindre)

I nuläget är det två klockor som fajtas mot varandra. i.) Cartier Santos (medium) ii.) Cartier Tank Must (Large). Men är öppen för andra förslag. Så forumet, vad har ni för alternativ och tips?

Bilder på båda klockorna som jag testat hos AD (tanken är inte en Must, då de inte hade den hemma, men ville testa storleken).

1A21C389-2B28-454A-8025-56A298D0A635.jpeg
50BCF28E-FB0D-433E-9EDD-39184CEE24E0.jpeg

Hijackar denna tråd lite, och ger den nytt liv.

Jag planerar att gifta mig nästa sommar, närmare bestämt 13/7. Givetvis börjar tankarna direkt flöda på vilken klocka jag ska bära. Som person, och klockentusiast, köper jag klockor i samband med olika ”milestones” (klar med utbildning, förlovning, nytt jobb) ja ni fattar.

Med det sagt, har jag några krav för den klocka som jag ska bära under bröllopet och sedermera ha kvar hela livet.

• Mångsidighet, dvs inget alltför modernt
  • Möjlighet till gravyr
  • Ny från AD (då jag vill vara den första som bär uret och sedan ev föra den vidare i generationer)
  • budget max 100k (helst mindre)

I nuläget är det två klockor som fajtas mot varandra. i.) Cartier Santos (medium) ii.) Cartier Tank Must (Large). Men är öppen för andra förslag. Så forumet, vad har ni för alternativ och tips?

Bilder på båda klockorna som jag testat hos AD (tanken är inte en Must, då de inte hade den hemma, men ville testa storleken).

1A21C389-2B28-454A-8025-56A298D0A635.jpeg
50BCF28E-FB0D-433E-9EDD-39184CEE24E0.jpeg
Självklart en Tank!

Tillbaka
Topp