• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra affär?

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Alltid svårt att göra en helt säker plusaffär på något man inte vet mycket om. Jag själv hade avstått pga lack of knowledge om UN.
Och i övrigt känns väl inte UN direkt lättflippat? Även om priset skulle vara decent.
 

mackman

Cartier
Säkert en bra affär, men funderar mest på vem som kan ha haft en sådan klocka för att sedan bli påhälsad av kronkalle?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inget cert heller... kom osökt ihåg ett gammalt uttryck från förr. Finns två saker man aldrig blir av med - Hiv och en begagnad bayliner ( båtmärke) moderna UN kanske hör till den kategorin också.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är den ens äkta? Nog för att jag har låga tankar om UN:s många gräsliga klockor men den där ser ju ut som något skit köpt i ett gatustånd i Egypten.
 

Poppe

Cartier
Med all respekt, men är inte UN iskalla beg? Kul trådstart, tänkte innan idag på kf auktioner. Tar de något ansvar för äktheten om man köper t.ex den Hubben som ligger ute?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är nog väldigt svårt att sälja, speciellt med en avkastning värd risken :)

Avstå dvs om du inte köper åt dig själv för att använda
 

Espresso

Cartier
Svårsåld i all ära, det kan jag hålla med om. Då det specifika exemplaret inte har cert eller annat som intygar klockan skulle jag nog passa oavsett att prisbilden är mer attraktiv än övriga på C24.
Att däremot diskutera UN finish i allmänhet är rätt märkligt. Har sett Moonstruck och andra UN på Basel för ett antal år sedan och generellt är finishen hög. Men men, det kanske räcker med suddiga iphonefoton för att avgöra.
 
Topp