• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra alternativ som första guldklocka?

DaMarko

Breitling
Hej!

Hör och häpna, jag har aldrig köpt en guldklocka(!). Nu känner jag dock att tiden är kommen och är på jakt efter en sjyst ingångsmodell (innebärande att den inte för dyr [max 5000 typ] och ger mig chansen att se om jag kan "pull it off"). Problemet är: vilken klocka satsar man på? Vad tycker ni? Shoot!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Finns inte mycket guld i denna prisklass, möjligtvis en vintage tissot om du har tur... Annars lär du hitta fina grejer om du vågar sträcka dig upp till 10!
 

Hugii

Audemars
Det är som att vara på jakt efter en sportbil men efterfrågar prisvärda alternativ för max 4000kr.
Satsa på det du vill ha så blir du mer nöjd. Vänta och spara.
Lycka till.....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Antar att du med med guld, så menar du väl just "guld" , inte bara guldfärgat...i så fall bär du nog försöka öka på budgeten eller kanske leta efter något i stål.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag säger 70-80 tals manuell certina dressare. Dessa delades ofta ut som sk trogen tjänst klocka. (Nit och redlighet i rikets tjänst). Har själv haft en tidigare men sålde till förmån för semidress i stål. En liknade ryms i budget.

Edit 18k
image.jpeg
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Om du vill ha en dykare så har jag en Tag Heuer 1500 i stål och guld kanske ? Förvisso inte helt i guld:)
20160415_215731.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Skulle satsa på en vintage omega
Kanske krävs några lappar extra men utbudet blir större
 

Krillan

Omega
Som tidigare nämnt, vintage Omega/Certina och även Tissoti varierande skick ryms inom budget. Annars är det nog lite tunnt med alternativ.
(Om man inte vill ha en Sovjet/Ryssgulds klocka. Vilket är charmigt på sitt egna lilla vis! ;) )
 
Topp