• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bra eller anus? DD 18038

Fabian

Patek
2-Faktor
hittat en daydate 18038 för 45k. tyvärr har länken väldigt mycket stretch samt att den säkert behöver åka in på service. Skall också nämnas att tavlan inte tillhör mi favorit och behöver således bytas mot en ny. Priset är ju bra, men prislappen kommer ju inte stanna där med tanke på vad som kommer att behövas fixas.

Är det värt det och är ens ref:en rolig eller ska man fortsätta leta efter en fin 1803 istället?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
man får väl mer eller mindre räkna med stretch i länken när man letar day-dates.
Safirglas tycker jag blir lite "glossy" till guldklockor, så skulle helt klart köra på plexi
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Gavve skrev:
man får väl mer eller mindre räkna med stretch i länken när man letar day-dates.
Safirglas tycker jag blir lite "glossy" till guldklockor, så skulle helt klart köra på plexi

tycker nästan detsamma, blev bara tveksam om man faktiskt gör en bra affär eller inte. räkna på 10k i service och ny tavla så kanske den blir bättre än någon som har en prislapp på 55k? hmm...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fabian skrev:
Gavve skrev:
man får väl mer eller mindre räkna med stretch i länken när man letar day-dates.
Safirglas tycker jag blir lite "glossy" till guldklockor, så skulle helt klart köra på plexi

tycker nästan detsamma, blev bara tveksam om man faktiskt gör en bra affär eller inte. räkna på 10k i service och ny tavla så kanske den blir bättre än någon som har en prislapp på 55k? hmm...

10 k känns lite mycket... jag fick svaret att en korrekt tavla kostar mellan 2-4 k.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Gavve skrev:
Fabian skrev:
Gavve skrev:
man får väl mer eller mindre räkna med stretch i länken när man letar day-dates.
Safirglas tycker jag blir lite "glossy" till guldklockor, så skulle helt klart köra på plexi

tycker nästan detsamma, blev bara tveksam om man faktiskt gör en bra affär eller inte. räkna på 10k i service och ny tavla så kanske den blir bättre än någon som har en prislapp på 55k? hmm...

10 k känns lite mycket... jag fick svaret att en korrekt tavla kostar mellan 2-4 k.

Jag tänkte inkluderat med service, tyckte inte riktigt att datum- och daganvisningen växlade så bra.

Målarn skrev:
Några bilder på den du kan visa då :)??

den tillhör faktiskt kaplans sortiment. Efter bara 3-4 minuters kallprat fick jag ner den närmare 2k i pris.

882949_zps86313da6.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
tavlan måste bort! den är jätteful :lol:

Den gröna tavlan är helt magisk! helt helt magisk! hmm.. nu börjar detta bli allt mer intressant. Hur kan man få länken att bli tightare, kan Nymans alt. Rob Engström fixa detta?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Fabian skrev:
tavlan måste bort! den är jätteful :lol:

Den gröna tavlan är helt magisk! helt helt magisk! hmm.. nu börjar detta bli allt mer intressant. Hur kan man få länken att bli tightare, kan Nymans alt. Rob Engström fixa detta?

Finns folk i fjärran öst som hjälper dig med länken. Har inga namn men vet att ssp226 har känningar på området.

Michael Young har jag hört ska vara duktig men med diverse issues i kommunikationen varvat med alldeles för mycket att göra. Men hör efter och googla så ska du säkert hitta något! :) Den gröna tavlan är tvärfet.. men tyvärr inte helt gratis

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=208830
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Fabian skrev:
någon som vill köpa min datejust ?! måste få lös pengar på direkten haha!

Haha är det den gröna som hägrar redan? Hör med säljaren först eftersom den har legat sedan den 2a september, stor risk att den är såld redan.. Annars har du trätavlor som är min personliga favorit med undantag för enamel.

Trä
Rolex-18k-Y-G-Very-Rare-Wood-Dial-Day-Date-18038%5B5%5D.jpg


Enamel
DSC_5173-2.jpg


Fourtane-05082012-102.jpg


Day Date är så pass "gubbig" och om jag minns rätt är du relativt ung och behöver således en udda och fräck tavla :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
med det är det som är så roligt med en daydate! Antingen sportar man den med länken och en vit ful t-shirt och jeans. eller så byter man om till ett fräsigt grått nato med gulddetaljer. Men den gröna tavlan skulle verkligen höja klockan....

det är en riktig "hållkäften-klocka!"
 

Charles_

Rolex
TomasBc skrev:
Haha är det den gröna som hägrar redan? Hör med säljaren först eftersom den har legat sedan den 2a september, stor risk att den är såld redan.. Annars har du trätavlor som är min personliga favorit med undantag för enamel.
Day Date är så pass "gubbig" och om jag minns rätt är du relativt ung och behöver således en udda och fräck tavla :)
2:a september 2007! :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Charles_ skrev:
TomasBc skrev:
Haha är det den gröna som hägrar redan? Hör med säljaren först eftersom den har legat sedan den 2a september, stor risk att den är såld redan.. Annars har du trätavlor som är min personliga favorit med undantag för enamel.
Day Date är så pass "gubbig" och om jag minns rätt är du relativt ung och behöver således en udda och fräck tavla :)
2:a september 2007! :D


hahahaha
 

Fabian

Patek
2-Faktor
mycket god!

Men du har fått mig allt för intresserad av denna klocka så någon typ av ekonomisk kompensation borde vara en självklarhet :lol:
 
Topp