• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra första klocka för ca 10k

Mr.Classic

Breitling
Tjena!
Första tråden som jag startar här inne och jag hoppas att ni kan hjälpa mig!

Jag tänkte köpa en klocka för ca 10k, helst ska det vara en klocka som kan gå upp i värde eller stanna i värde! Min smak för klockor ligger mer åt Hublot hållet men vissa rolex klockor kan se bra ut!

Så har ni tips på några klockor utifrån det jag har nämnt ovan? :)

Tack!!
 
Beror på vad du är ute efter men du kan få en beg Oris aquis som är en grym klocka. Annars kika på Longines hydroconquest om du vill ha nytt, rätt mycket klocka för pengarna!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Vilka preferenser har du? Länk, vattentäthet, kronograf, tjocklek, typ av urverk osv.? Enklast att börja i den änden.
 

Gripen

Omega
Tjabba! Jag har själv kört på den linjen ett tag. Har några som kan vara något för dig. Vet att detta inte är en säljtråd men om nån är sugen så kan ni meddela.
DSC_0003.JPG
 

Gripen

Omega
Har några som kan vara något för dig. Vet att detta inte är en säljtråd men om nån är sugen så kan ni meddela. :pompus:
DSC_0004.JPG
 

Gripen

Omega
Har några som kan vara något för dig. Vet att detta inte är en säljtråd men om nån är sugen så kan ni meddela :watching:
Screenshot_20161208-213640.png
 

Gripen

Omega
Har några som kan vara något för dig. Vet att detta inte är en säljtråd men om nån är sugen så kan ni meddela :wideyed:
Screenshot_20161208-213655.png
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
@Gripen ut med klockorna på köp och sälj istället.
Min erfarenhet är, spara tills du kan köpa det du verkligen vill ha. Jag testade att köpa en klocka som var så lik speedy pro som möjligt, ägde den i 2 veckor då jag alltid blev besviken när jag tittade på armen och det inte var en speedy som satt där. Sålde klockan till en vän, sålde en motorcykel och köpte en speedy. Kommer aldrig ångra det valet!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
@Gripen ut med klockorna på köp och sälj istället.
Min erfarenhet är, spara tills du kan köpa det du verkligen vill ha. Jag testade att köpa en klocka som var så lik speedy pro som möjligt, ägde den i 2 veckor då jag alltid blev besviken när jag tittade på armen och det inte var en speedy som satt där. Sålde klockan till en vän, sålde en motorcykel och köpte en speedy. Kommer aldrig ångra det valet!
Det här är en absolut sanning IMO, man blir aldrig nöjd med en 'nästan' klocka !
Jag citerar The Merovingian från "Matrix Reloaded":
-Mark my words boy and mark them well...
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det här är en absolut sanning IMO, man blir aldrig nöjd med en 'nästan' klocka !
Jag citerar The Merovingian från "Matrix Reloaded":
-Mark my words boy and mark them well...
Älskar citatet då matrix kan va det bästa som hänt sci fi någonsin, Iofs bara första filmen men citatet sitter som en smäck! :)
Så är väl vi alla olika hoppas jag, är du nöjd med något som liknar det du verkligen vill ha så köp det! Men är du som jag så kommer du bara bli missnöjd och förlora pengar på det i slutändan.
 

svengbg

Omega
2-Faktor
Tjena!
Första tråden som jag startar här inne och jag hoppas att ni kan hjälpa mig!

Min smak för klockor ligger mer åt Hublot hållet men vissa rolex klockor kan se bra ut!

Ja. Jag kan hjälpa Dig:

1) www.google.com
2) Sök efter "watch+omega eller + IWC eller + Zenith eller +Jaeger Le coultre"
3) Tänk noga igenom det med Hublot osv..

om det inte hjälper så får du väl köpa en Hublot. Men vill du verkligen ha en klocka som heter t ex "Hublot Big Bang King" ?:stop:
;)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Du kommer inte hitta något nytt eller relativt nytt som stannar i värde. Räkna med att ha förlorat runt halva värdet första gången du använder klockan. Om du köper en vintage Omega så kanske den håller värdet någorlunda bra. Men då får du räkna med att klockan kan behöva en service, de pengarna kommer du inte få igen om du skulle sälja klockan. Eftersom du gillar hublot så rekommenderar jag Seiko's Velatura-serie.
Seiko-Velatura-Kinetic-Direct-Drive.jpg
 
Topp