• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra hotell i centrala Göteborg

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Vet att vi har ett gäng Jötteborgare här,
har precis köpt biljetter till Metallicas konsert i augusti.
Vart ska man bo över en helg? kraven är:

1. Centralt (nära Ullevi?)
2. Hög/bästa standard (Gärna grannrum till Hetfield)
3. Vuxen hotell (förstå mig rätt, alltså utan Bamseklubb)

Ni får gärna även rekommendera bra restauranger som man kan boka bord till.

Även förslag på vilken klocka är mest Metallica, så man tar med sig rätt grejer.
Sinn?
Omega?
Oris?
Rolex?
Longines?
Annat, som jag måste inhandla?


Henrik.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bästa standard = Elite Plaza

Närmast ullevi = Scandic Opalen

Andra bra hotell som ligger centralt; Elite Park, Avalon och Clarion Post.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Clarion Post är grymt!! Jag som jobbar hos Clarion kan också intyga kvalitén i köket, fantastisk frukost och room service :)

och

SKA METALLICA SPELA?! När släpptes det? :O
 

hollow123

Rolex
Jag slår ett slag för Clarion Post. Trevlig ställe, skön bar och lagom promenadavstånd till Ullevi.
Jag hade kört Sinn på konserten Rolex i baren innan
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Många förslag, allt för många för att kunna välja.

Elite Plaza
Scandic Opalen
Park avenue
Pigalle
Clarion post
Dorsia
Avalon
Elite park

Ni som vet bättre ska nu enas om vilken som är bäst:)

Naturligtvis är det Breitling som gäller, vad tänkte jag på.
Har ingen, och är inte redo än för att ge mig in i Breitling träsket, får kanske hyra en rock Breitling från någon.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dorsia är grymt, men dyrt och känns inte så hårdrock. Hade kört på posthotellet trots att jag aldrig bott där. Har hängt i baren och varit på konferens där. Gött käk och härlig atmosfär. Gångavstånd till Ullevi dessutom.

Edit: Har bott på Elite Plaza och var inte imponerad av servicen där.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Post har väl pool på taket också funkar ju i Augusti. Har dock inte varit där...
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag brukar köra Opalen. Men jag skulle väl inte säga att Opalen eller Elite har en jättehög standard ändå, normal svensk hotellstandard liksom.

Frukostbuffén är bäst på Opalen.
 

MBx

Cartier
Är Elite Plaza fortfarande det enda femstjärniga hotellet i Göteborg? Jag gillar hotellet och bor alltid där när jag är på besök i staden.:)

Rekommenderas!:)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag säger postis enbart pga av baren. Gillar att ta en drink där. Mat så är väl "Inflames ställe" 2112 ett funkis rocktips när det kommer till käk. Där dricker man lustig öl och äter fiiiina burgare
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hotel Heden ligger väl bra till? Har bott där, helt OK. Annars gamla SAS hotellet på avenyn, undrar om det är Elite Plaza nu...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror att jag bott på Heden, är det inte lite Pippi Långtrumps villa villerkulla känsla där?
Jo föffan :). Men centralt, nära till avenyn och Ullevi om jag minns rätt. Plus att en anställd som heter Mats hade en p-plats med namnskylt. Där ställde jag mig, lite på skoj. Ombads flytta bilen. Visade körkortet "jamän jag heter ju Mats". Dom skrattade gott. Fick stå kvar :D
 

F-L-P

Panerai
Pigalle var riktigt fint när jag var där i sommras. Stort plus för takbaren där det även serverades frukost.
 
Topp