• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra klockor med dålig originallänk.

skarpheden

Basic
2-Faktor
Efter tjugonde (minst) gången dykarförlängningen på min Archimede Outdoor Protect flippat upp av sig själv flippade jag ur.

Dela med er av i övrigt mestadels riktigt bra klockor med sämre originallänkar och övriga band.

Seiko, behöver jag säga mer?
Ja, gärna? Vad tycker du är dåligt med dem? SKX Jubileelänk satt som ett smack och var riktigt skön på min handled. Dock är mina armar inte så håriga.

Den enda Seiko länken jag kan klaga på är SRPA21/Turtle Padi och där var det dykarförlängningen som störde och skavde.

Just Seiko SKX Jubilee länk har ju uselt rykte men själv gillade jag verkligen rassligheten på den. Satt som ett smäck på handleden 🙂

Klassiker

1EE3C578-4953-4F5F-A1A1-5844DB12D277.jpeg

Tack! Letade just efter denna meme för att visa @Erkkn.
Att Seiko gör grymma klockor till vettiga priser är välkänt, men för att hålla konstnaderna nere och erbjuda klockorna till ett vettigt pris, så måste man tillverka länk av sämre kvalite.
Haha, ja men alltså vad är det som är dåligt/sämre?

Jag ifrågasätter inte vad du säger(jo, lite gör jag ju det då de jag har haft suttit bra) men är det finishen, rassligheten? :)

För visst rasslade SKX Jubileelänken men skön som attans!

Haha, ja men alltså vad är det som är dåligt/sämre?

Jag ifrågasätter inte vad du säger(jo, lite gör jag ju det då de jag har haft suttit bra) men är det finishen, rassligheten? :)

För visst rasslade SKX Jubileelänken men skön som attans!
Tror du missförstår. Jag har inte påstått att länkarna är dåliga. Utan länkarna lirar i ett par lägre divisioner än själva klockan.

Sinn’s lås, speciellt i Titan. Värdelös konstruktion. Friktion funkar inte så bra med Titan. Länken i övrigt ok.

Omega Seamaster ur rent estetiskt perspektiv, bara hört gott om länken i övrigt men klockan hade gjort sig så mycket bättre på planet ocean eller Seamaster 300 länken till exempel!

Jag håller inte med er om Seiko. 😁 Min gamla 81:a sitter på en Z199 original vilket är helt otrolig. De moderna jubiléelänkarna från Seiko är minst sagt rassliga men härliga. 😄

Speedy 005 länken är ju inte vacker direkt men kanske inget fel bortsett från väldigt dåliga möjligheter att justera längden.

Det ser dock ut som Omega hittade ett gammalt parti med överblivna SMP länkar på lagret från en 90-talsmodell som aldrig blev en hit och sa till varandra "Gubbar, denna kan vi ju sätta på nya Speedy 005. Den passar ju inte boetten men då får vi lite pengar över till fikakassan!"

Tillbaka
Topp