• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra och snygg 46mm+ klocka.

Jonathan3

Breitling
Hej!
Som rubriken lyder så är jag ute efter en stilren 46mm+ klocka som är kvalitativ och stilren. Har tittat på rätt många märken men alla "dress" klockor som jag tycker är snygga ligger oftast runt 42mm. Min handled är ca 20cm i omkrets och 46mm klockor sitter som en smäck. Men problemet med klockor som är 46mm eller större tenderar oftast att se ut som ett rymdskepp eller liknande enl mig, så vänder mig till er expertis!

(Har spanat in märken som seiko, tissot, certina så vet ni ungefär vilken prisklass jag är ute efter.)

Tackar!
Jonathan
 

plattfot

Rolex
Antar att du med stilren menar avskalad (?). Kika efter ett b-uhr från Archimede, steinhart, Kemnner etc. De brukar ha en mindre modell på ca 42 och en större på 45-46.

Edit: tänk på att en klocka utan vridring och bara glasring känns större. Kika därför även på klockor på 44-45 mm.
 
Tyvärr lite högre prismässigt men har man handlederna (Jag har det inte men kommer nog köpa en ändå) så skulle jag köra på en Omega Railmaster XXL på 49mm...

Snodda bilder
zkina0.jpg


ndq0zk.jpg


fcsfwy.jpg
 
Senast ändrad:

Veratio

Cartier
Jag älskar stora ur. Alla håller inte med, men det är ok...

Jag har bl.a. en B&R BR-01 92 Carbon, en Omega Railmaster XXL, en Panerai 372, en Oris ProDiver Chrono, en Breitling Super Avenger och en Longines Hydroconquest XXL. Sedan finns det ju en mängd mini-märken som har rätt coola klockor för småpengar, sök på forumet så hittar du en hel del, har själv några stycken såna också.

Longines Hydroconquest XXL behöver inte bli så dyr om du hittar en använd någonstans. Grym klocka på Nato.

Lycka till!



Niclas L
 

mega

Rolex
Jag älskar stora ur. Alla håller inte med, men det är ok...

Jag har bl.a. en B&R BR-01 92 Carbon, en Omega Railmaster XXL, en Panerai 372, en Oris ProDiver Chrono, en Breitling Super Avenger och en Longines Hydroconquest XXL. Sedan finns det ju en mängd mini-märken som har rätt coola klockor för småpengar, sök på forumet så hittar du en hel del, har själv några stycken såna också.

Longines Hydroconquest XXL behöver inte bli så dyr om du hittar en använd någonstans. Grym klocka på Nato.

Lycka till!



Niclas L


Bild på Railmastern ?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Glycine Incursore, 46mm och 11mm tunn. Stor, men utan den där steroidpumpade känslan...

image.jpg
 
Topp